Vandaag een BX zien rijden HD-HB-18, viel mij meteen op door het ‘jonge’nummerbord. Blijkt van 2-11-93 te zijn, en voor de duidelijkheid; dus niet een Break (die langer in produktie geweest is).
Ik vraag me af of iemand weet wat de allerlaatste serie BX-en geweest is, welke nummerborden hierbij horen, OF dat iemand ook een H-nummebord op een BX gespot heeft.
Xsara Picasso 2.0HDi
Re: Jongste BX?
Daverz schreef:Vandaag een BX zien rijden HD-HB-18, viel mij meteen op door het ‘jonge’nummerbord. Blijkt van 2-11-93 te zijn, en voor de duidelijkheid; dus niet een Break (die langer in produktie geweest is).
Ik vraag me af of iemand weet wat de allerlaatste serie BX-en geweest is, welke nummerborden hierbij horen, OF dat iemand ook een H-nummerbord op een BX gespot heeft.
Ik heb een HH-xx-xx kenteken en is van januari 1994….maar dat is natuurlijk wel een break (diesel)
Alle Berlines zouden zijn gemaakt tot en met APRIL 1993 (FK dacht ik).....maar er zullen er nog genoeg in voorraad hebben gestaan die later op kenteken zijn gezet.
Sterker nog….ruim een jaar geleden was er op het xantiaforum een Citroenmonteur in Friesland (Rocco)....die een 96’er BX break in de garage heeft zien staan.
Maar ik zal er eens op gaan letten, of ik nog een kenteken NA… FZ-xx-xx tegenkom, dan zet ik dat hier wel neer.
Die jij hebt gezien was/is een : BX 16 PROGRESS
ht-dp-48 Datum eerste afgifte Nederland 7 april 1994
staat op m’plaats bij auto’s-citroen-diesel-bx-bieden.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
en deze dan?
edit: oeps ops:
Datum eerste afgifte Nederland: 21 oktober 1994
Datum eerste toelating: 11 oktober 1988
Re: Jongste BX?
Bram schreef:Maar ik zal er eens op gaan letten, of ik nog een kenteken NA… FZ-xx-xx tegenkom, dan zet ik dat hier wel neer.
Gisteren zag ik nog een GD-xx-xx.. Was een Deauville. Die zie je hier in het zuiden des lands overigens best nog wel veel, BXen Cannes en Deauville’s.
Onze oude 1.6 TGI had GB-NJ-90 . En volgens de RDW moet die nog ergens rondrijden op LPG met meer dan 300k op de klok
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
ik heb volgens mij op autoscout24.de nog ergens een bx gezien van 11/94..not sure.
Ik ga het eens even nakijken..
edit //
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4994323&id=yoqult13mlg
6/94
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
De BX Progress e.d. zijn geleverd tot en met september 1993.
Volgens mij heb ik in veldhoven een witte deauville diesel gezien met gv-??-??
Mijn 14 Deauville heeft GF-LV en is van 25-02-93. Twee straten verderop staat een metallic grijze GF-LT Deauville.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Maar ik ben natuurlijk ook reuze benieuwd wie er een 95’er BX TZD turbo break te koop weet staan…...met bijvoorbeeld een kenteken wat begint met LH-xx-xx of zo
Graag dan een tip via PB naar mij
Ben al blij dat ik nu in een 94’er rijd….ook al is hij dan van januari 04.
Leuk om tegen je zoon te zeggen, (die in een 95’er Xantia-D rijd).....Hé renz….die BX van mij is NET zo OUD als die Xant van jou. :schater
easternnl schreef:De BX Progress e.d. zijn geleverd tot en met september 1993.
Volgens mij heb ik in veldhoven een witte deauville diesel gezien met gv-??-??
Da’s ongeveer ook augustus/september 1993.
Er staat ergens een break te koop met HX of HZ aan het begin; heb er zelf eentje met HF (november 1993).
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
deur63 schreef:en deze dan?
edit: oeps ops:
Datum eerste afgifte Nederland: 21 oktober 1994
Datum eerste toelating: 11 oktober 1988
Als de achterlichtglazen waren vervangen door rookkleurige, en het type plaatje BX 19 GTI was vervangen door BX GTI was ik er met open ogen in gestonken hoor. 1 april!!
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
in zeeland rijden nog een aantal bx en berlines met kenteken HB-SH-xx
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
mijn “nieuwe” bx is kenteken GV- bouwjaar aug/93
mijn tzd turbo sedan is uit eind november 1993. Volgend de duitse papieren, en staat nu zo ook op de nl papieren. Heb die gekocht bij grote duitse dealer in Duitsland en hij had die auto ook ooit nieuw geleverd, was een van de laatste sedans.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Kwam net de HD-JJ-82 tegen. Een 1.6 TGI. Volgens de RDW site van 5-11-1993. Nog net geen ‘94er dus…