Aan de scharnierkant van de achterdeuren van een 2CV is een strip opgelast met puntlasjes. Door de scharnierende werking is er altijd wat spanning tussen die strip en de deurplaat. Is het een optie om deze naad af te dichten met overspuitbare kit (welke?) of met de naad echt star zijn? Ik vermoed dat lekwater in die smalle naad de lassen aantast.
Wie heeft een reactie voor mij?
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik zie geen problemen om hem dicht te kitten, maar vraag me af waarom je het zou doen? Ik heb al veel deuren in mijn handen gehad (ook in slechte staat) maar de scharnieren zaten nog altijd goed vast.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is een vertikale spleet, het vocht zakt daar keurig naar beneden. Maar het is een eend, dus uiteindelijk kan het roesten. Door het af en toe in te vetten/spuiten kun je het zaakje langdurig in goede staat houden.
Het gevaar van kit is dat er vocht onder kan komen. Dit kan niet gemakkelijk weer weg waardoor je metaal langzaam maar onopvallend opgevreten kan worden.
Kortom; Geen kit gebruiken maar wel af en toe invetten. Dit is echt voldoende.
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Als er spanning tussen het scharnier en de deurplaat is,dan is er volgens mij iets krom,of de deurstijl of de deur
Veel dank voor de reacties. De strip is aan de onderzijde losgeraakt doordat de puntlas is uitgeroest. Inmiddels heb ik besloten om over een bepaalde lengte de puntlassen uit te boren, een paar lasgaatjes bij te boren en eea opnieuw te lassen. Ik laat de naad inderdaad na jullie adviezen maar onafgedicht en kies er maar voor om het blijvend in te vetten.
Ik ben alleen wel bang dat door de laswarmte het deurvlak kromtrekt maar hoe moet het anders? Nieuwe deur misschien?
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Zoiets moet je ook niet autogeen lassen,maar argon lassen,dan wordt het
veel minder warm