Apart…..
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Mijn gok is een primitieve startblokkering oid… Je ziet die schakelaar ook bijna niet Nou heb ik de auto al een poosje, en ik zag hem vandaag voor het eerst… Of ben ik gewoon blind
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
McDean schreef:mssl schreef:McDean schreef:sloop je de TZD turbo?
Lijkt me nogal logisch
Nou in een deauville wordt al een andere motor gelegd omdat hij nog zo mooi is. Dus klinkt niet echt logisch voor mij
Ik lees deze reactie net pas;
tja. Ik heb er over nagedacht om deze BX ook te redden, maar financieel is dat niet te doen. Wat moet er aan gebeuren, hoor ik jullie vragen:
-Kofferbak hoeken goed rot
-Roest boven achtersubframe
-Lelijke lak
-Motor is moe (zweet olie, lawaaierig)
-Koppeling is op
-Brandstofpomp gedoe
-Nieuwe distributie waterpomp spanrol
-dynamo is bijna stuk (lagers)
-Veerpomp maakt lawaai
-LHM verversen en spoelen
en nog wat kleine dingetjes (raammechaniek, voorband, achterremblokken, uitlaat bijna lek)
En dus vind ik het al snel leuker om de TRS voorrang te geven..
Maar ik probeer de TZD zo lang mogelijk rijdend te houden, je weet maar nooit. Als iemand vandaag of morgen de Digit koopt, ga ik de TZD vast wel weer opknappen. Vooralsnog heb ik alleen de achterdraagarmen, banden en wieldoppen omgewisseld. Oja, en een raammechaniek.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
oei, de roest is mij nooit opgevallen maja in de tijd dat ik hem had was ik er ook niet ondergekropen, de uitlaat leek mij nog erg goed.
Lak slecht?
Maja…. de trs is belangrijker dat hij gered wordt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:oei, de roest is mij nooit opgevallen maja in de tijd dat ik hem had was ik er ook niet ondergekropen, de uitlaat leek mij nog erg goed.
Lak slecht?
Maja…. de trs is belangrijker dat hij gered wordt
De uitlaat is rond de klemmen bij de tussendemper erg dik en roestig geworden, dat kan nog maanden goed gaan, of het kan morgen stuk zijn…
En de lak zit overal vol met kleine krasjes, barstjes, diepe krassen en schaafplekjes die niet weg te poetsen zijn. (heb ik al geprobeerd ) Oja, beide bumpers hebben grote plakken lak er af.
Oja 2, gisteren begon hij spontaan diesel te lekken over het motorblok heen. Straks even onderzoeken wie wat waar precies.
Zo´n turbo rijdt wel heerlijk trouwens. Jammer dat diesel niet uit kan voor mij…
Over de TRS:
Ik ga straks eens even wat spuitbussen verf kopen, ik ga de dorpels opnieuw zijdeglans zwart spuiten, en de achterbumper grijs maken.
De dorpels zijn trouwens niet zacht behandeld in het leven van de auto, ze is erg vaak verkeerd opgekrikt oid, de dorpelranden zijn op verschillende plaatsen omgekruld, of gedeukt. Maar zolang het niet roest..
Oja, en ik moet nog even een spuitpus ML halen. Even het achtersubframe conserveren, voordat het niet meer hoeft…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik zou de dorpel gewoon met de kwast doen.
Heb ik ook al 2x gedaan en is veel makkelijker dan spuiten
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik ben eerst maar even begonnen om die slechte voorste draagarmlagers er uit te halen. Ik geloof dat er tijdens de vorige demontage en montage van die lagers iets fout gegaan is, het geheel zat verkeerd om in elkaar (qua afstel ringen) en er heeft duidelijk iemand een mep op het achterste lager gegeven
Vanavond de lagerringen maar even uit het subframe halen, en kijken of de lagers nog te bestellen zijn. (in de gewone handel, niet via citroën…)
Nog een vraagje voor de kenners: Klopt het dat het voorste en achterste lager van elkaar verschillen? De ene is namelijk net iets kleiner dan de andere…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Nog een vraagje voor de kenners: Klopt het dat het voorste en achterste lager van elkaar verschillen? De ene is namelijk net iets kleiner dan de andere…
Je bedoelt de silent blocs van de voordraagarm?
Ja, daar zit verschil tussen voor en achter
Edit; te snel gelezen, je hebt het inderdaad over de voordraagarm
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:GoofBlikscha schreef:Nog een vraagje voor de kenners: Klopt het dat het voorste en achterste lager van elkaar verschillen? De ene is namelijk net iets kleiner dan de andere…
Je bedoelt de silent blocs van de voordraagarm?
Ja, daar zit verschil tussen voor en achter
Edit; te snel gelezen, je hebt het inderdaad over de voordraagarm
Nee, niet de silent blocs, die zijn nog wel goed. Ik heb het over de lagers die in het subframe zitten.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Oh, dan volg ik niet helemaal waar je het over hebt.
Ik lees wel even eens stukkie terug
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik heb nog een antieke bx met draagarm lagers aan de voorkant, ipv het systeem dat dat latere bx-en hadden, met alleen 2 silentblocs…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Dit dus.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb je ook een detailfoto van de omgekeerd geplaatste lager?
patje74 schreef:Heb je ook een detailfoto van de omgekeerd geplaatste lager?
Hoe bedoel je dat?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
trouwens ik heb de dorpels van de GT getectyleeerd, ook weer een mooi zwart effect en mischien iets meer protectie tegen roest?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!