Totaal aantal Berichten: 3818
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
en hop, naar de APK-boer zonder remmenbank!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zoals in Nijmegen: Garage Van Bon. “Beter een APK door Van Bon, dan een bon voor de APK.”
Citroen!
DriverD schreef:Zoals in Nijmegen: Garage Van Bon. “Beter een APK door Van Bon, dan een bon voor de APK.”
Of naar Gouda: Leen APK.
Die doet erg zijn best om de auto goed te keuren. Vorige week met mijn peugeot er heen, Labda waarde was te hoog. Hij alle boeken in, was er voor mijn model een uitzondering in de meetmethode.
En natuurlijk geen remtestbank doet ook veel goed.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
gjvdh schreef:
Op zich heel mooi in beeld gebracht en goed te maken, alleen de cruciale diameters in het persdeel of de persschroef zijn niet aangegeven. Als iemand die diameters weet kunnen we zelf ook zo’n ding maken, mooi projectje!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
54% verschil zegt niets over de absolute remkracht, maw het verschil kleiner maken voor de apk, bv vet op de schijf die teveel remkracht heeft het verschil wordt kleiner [onder de dertig mag] en hij word goedgekeurd, daarna op je gemakkie de zaak oplossen, het gebeurt…
Goed zo, jongens.
Allemaal lekker kloten met je remmen en maar ontkennen dat er iets aan mankeert.
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het probleem is dat ik een uitlijn tool leende om je schoenen te centreren. De schoenen waren al gedurende 3 jaar netjes in de trommels gesleten en toen kwam ik - de lul- en ging er 1 stellen. De andere vond ik goed genoeg staan. De linker rem heeft nu niet meer de ideale mooie ingesleten stand en de rechter wel. Ergo: Verschil van 61% deze morgen.
580NM en 1120nm ( of iets dergelijks dat op 61% uitkomt)
Remmen doet ie dus wel en je merkt er bij het rijden weinig van…
Nu op zoek naar een oude trommel die ik kan openzagen om te zien hoe de schoenen moeten staan….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als er haast is geboden, heb ik er wel een te leen, werkt prima.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat ook niet helpt, is dat je remdruk achter bijna nul is op een remmentestbank, in de rijstand.
Remedie: 400kg stoeptegels achterin de kofferbak, dan remt het allemaal wat nadrukkelijker, met minder kans op grote verschillen.
Kofferbak op slot en sleuteltje “vergeten” bij de keuring.
Sorry Rob!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Remmenbank of niet, als je de boel GOED afgesteld hebt heb je géén noemenswaardig remverschil
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:Remmenbank of niet, als je de boel GOED afgesteld hebt heb je géén noemenswaardig remverschil
precies en 1100 Nm is echt genoeg. nu nog gelijk…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik ga altijd naar een apk station zonder remmenbank….........om dit soort dingen te voorkomen
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
robie schreef:Goed zo, jongens.
Allemaal lekker kloten met je remmen en maar ontkennen dat er iets aan mankeert.
Hear hear!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een dergelijk verschil op de voorremmen zou ik nooit accepteren. Achter, is het een andere zaak, zeker als de remmen onbelast zijn.
Hoe is de meting gedaan?
Citroen!