Goede vraag, ik denk dat het een Xsara type 2 zou worden. Die heeft een mooie neus, maar dan wel met de bumper met de mistlichten erin. Bij voorkeur een break. Maar, eerlijk gezegd denk ik dat Citroen niet stopt met het produceren van HP-geveerde auto’s. Het is het bestaansrecht van Citroen, vandaar.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
BX-Chique schreef:Maar, eerlijk gezegd denk ik dat Citroen niet stopt met het produceren van HP-geveerde auto’s. Het is het bestaansrecht van Citroen, vandaar.
Het bestaansrecht heeft Citroën jaren geleden al verdient met modellen als de traction, DS, GS, CX, BX enz… Hoewel al hun modellen niet allen commerciele successen waren, konden ze allemaal wel als “vernieuwend” beschouwd worden!
ik heb dit draadje eigenlijk niet gevolgd maar volgens mij heb ik es een keer gehoord dat het patent van HP vering bijna afloopt en dus dat iedereen mee kan beginnen? Is dit waar of niet? ik weet het nl niet.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
denk dat andere merken hier niet zo snel aan beginnen?
en ze hebben misschien nieuw patent op HP III?
als ze dat hebben is dat er pas een paar jaar
arjan_verkade schreef:denk dat andere merken hier niet zo snel aan beginnen?
Dat is nog maar de vraag?, merken als Mercedes en Audi hebben (optioneel?) op de duurdere modellen luchtvering. Ik dacht dat het zoiets was met gas-druk/gas-druk i.p.v. olie/gasdruk zoals bij HP vering.
Het zou me niets verbazen als dat soort merken nu al zitten te azen om het straks te gaan gebruiken en dat zou naar mijn mening zwaar heilligschennis zijn
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ZX1.4i schreef:arjan_verkade schreef:denk dat andere merken hier niet zo snel aan beginnen?
Dat is nog maar de vraag?, merken als Mercedes en Audi hebben (optioneel?) op de duurdere modellen luchtvering. Ik dacht dat het zoiets was met gas-druk/gas-druk i.p.v. olie/gasdruk zoals bij HP vering.
Het zou me niets verbazen als dat soort merken nu al zitten te azen om het straks te gaan gebruiken en dat zou naar mijn mening zwaar heilligschennis zijn
ja, dat weet ik maar das voorlopig alleen op de topmodellen
is dat niet meer op een vrachtwagen principe gebaseerd?
ik denk dat we het in het middenklasse segement voorlopig niet terug zien.
zelfs citroën zelf is daar vanaf gestapt…
Die luchtvering op topmodellen van Mercedes schijnt je ook nog eens zeeziek te maken, doordat de boel blijft deinen
Heeft Citroen ooit iets met luchtvering gedaan :
ZX1.4i schreef:
Het zou me niets verbazen als dat soort merken nu al zitten te azen om het straks te gaan gebruiken en dat zou naar mijn mening zwaar heilligschennis zijn
Ja, en ook nog eens nadat iedereen het jarenlang afgezeken heeft als “storingsgevoelig”, “te deinerig” en noem maar op
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Ja, en ook nog eens nadat iedereen het jarenlang afgezeken heeft als “storingsgevoelig”, “te deinerig” en noem maar op
Ja iedere luxe kost nou éénmaal geld en kan kapot gaan.
Bij de koop van mijn Xantia heb ik mezelf ook goed bewust van gemaakt dat het HP-veer systeem van tijd tot tijd aandacht en dus geld kost.
Als je dit niet kan verdragen, dan moet je niet zo een auto kopen.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mercedes heeft ook een auto gehad met hp eronder dat gaf daar ook alleen maar problemen..
Maar dat heeft niets met HP te maken.
Schrijf dus voortaan: Mercedes heeft ook een auto gehad met hp eronder en dat gaf daar ook alleen maar problemen.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daffodil31LE schreef:Maar dat heeft niets met HP te maken.
Schrijf dus voortaan: Mercedes heeft ook een auto gehad met hp eronder en dat gaf daar ook alleen maar problemen.
ach mercedes heeft nog steeds veel auto’s met problemen
volgens mij heeft mercedes zijn echt betrouwbare jaren gehad met de 190 D
arjan_verkade schreef:mercedes heeft ook een auto gehad met hp eronder dat gaf daar ook alleen maar problemen..
Is dat echt zo , ik leer iedere keer iets nieuws hier.
Heeft het taxi/pooiermerk het HP systeem ooit in Licentie gehad van Citroen, net als Rolls-Royce :
ZX1.4i schreef:arjan_verkade schreef:mercedes heeft ook een auto gehad met hp eronder dat gaf daar ook alleen maar problemen..
Is dat echt zo , ik leer iedere keer iets nieuws hier.
Heeft het taxi/pooiermerk het HP systeem ooit in Licentie gehad van Citroen, net als Rolls-Royce :
Ik weet wel dat destijds op de” MB 600 pullman” , toen duurder dan de RollsRoyce, als extra optie een luchtgeveerde achteras ophanging kon worden besteld, (al of niet hydraulisch gedempt) met een niveauregeling.
Maar of dit een citroën-systeem is lijkt me niet waarschijnlijk.
Eerder een trieste poging om het citroënconfort te benaderen.
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat citroën zijn reputatie op het spel zet door aan inferieure na-apers een licentie te verstrekken.
ZX1.4i schreef:arjan_verkade schreef:mercedes heeft ook een auto gehad met ...
Is dat echt zo , ik leer iedere keer iets nieuws hier.
Heeft het taxi/pooiermerk het HP systeem ooit in Licentie gehad van Citroen, net als Rolls-Royce :
Dacht dat Mercedes op de S-klasse en/of andere duurdere modellen ook systeempje heeft dat je voorwielen automatisch terug recht komen te staan, zoals de diravi zeg maar.