Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ik moest laatst 5 bollen van de xantia van m’n broer wisselen, dus ik heb ook iets in elkaar gezet. Ik las wat Serge had gemaakt van een oude D-riem, en heb daar een variatie op gemaakt. Werkte prima!
Xsara Coupe schreef:
Gomp kan er ook wel over meepraten… Die sloeg een veerpoot los die nog onder druk stond. Ding zat nog aan bouten en bleef dus op zn plaats, maar de olie heb ik meeeeeters verderop op kunnen vegen…
Michiel, onze groene spuiterXsara Coupe
Heb ik ook gehad, de eerste keer dat wij een bx gesloopt hadden. Ik draai de leiding van de veerbol af: PFFT alles groen. Inderdaad, tot een meter of 10 bij de auto vandaan zat alles onder de lhm. Ik stond recht voor de straal, en had de LHM in mijn keel zitten, en mijn vader heeft mij naar de kraan moeten slepen om het uit mijn ogen te wassen. Ik zag helemaal niets meer. Niet fijn.
Edit: ik gebruik zo iets om de bollen er af te halen:
We hebben eentje die net groot genoeg is om grip te krijgen op veerbollen. En als ik ze onbeschadigd los wil hebben doe ik er een doekje oid tussen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik heb een aantal keer staan kijken bij een citroenbollenspecialist (?) en die deed als de bollen allej….s vast zaten, met een luchthamertje met stompe beitel een paar tikken op de behuizing van de schroefdraad geven. Dit terwijl het systeem onder druk stond. Daarna druk eraf en zo los draaien die bol…
Bij de veerpoten moet je de bollen sowieso altijd eeerst een slagje geven onder druk, want anders draai je de leidingen naar de kut.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
En waar zit die dan bij een BX, Serge?
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Wat? De leidingen, de veerpoot of de kut?
Animal triste post coitum