Hallo,
Heeft er iemand een idee hoe je makkelijk bij de afwatering van de airco kan komen? Ik heb nl. het idee dat er geen druppel water naar buiten komt. Nu met dit mooie weer de airco op, geen water onder de auto, enkel een verschrikkelijk muffe stank die naar binnen komt zo gauw je de manuele airco uitschakeld of de motor stil legt.
Heb het probleem vorig jaar ook gehad en ben toen bij de dealer geweest. De auto was ik ongeveer een week kwijt. Alles leek opgelost tot nu en ik heb echt geen zin mijn auto voor dit weerkerende probleem weer een week kwijt te zijn.
C4 1.6 HDI 92PK

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Vorige zomer had ik ook probleem met water afvoer van de airco. Toen de monteur even snel de auto op de brug had gezet om te kijken of hij dit probleem snel kon oplossen, bleek het toch niet “even snel” te kunnen. Mijn auto is voor bijna 1 week bij de garage geweest waar ze van alles eruit moesten halen (ik meen op z’n minst stoelen en bekleding). Toen hebben ze alles weer gemaakt en (niet te vergeten) laten drogen. Het drogen had nog het langst geduurt omdat er erg veel water was op het einde van de vakantie
Hartelijk bedankt voor de tip. Ik durfde de plastic plaat niet wegnemen. Had ik dus beter wel gedaan.
Ondertussen is door de ‘druk’ van het water de verstopping afgelopen zaterdag losgekomen en had ik een serieuze plas water onder de auto. Meteen ook de hinderlijke geur weg bij het aan -en uitzetten.
De volgende keer haal ik de plaat wel weg en hoop ik dat ik het snellen kan oplossen, want hopen dat het zich zoals deze keer ‘vanzelf’ oplost zal waarschijnlijk wel ijdele hoop zijn.
C4 1.6 HDI 92PK

Totaal aantal Berichten: 6
- C4 (2004-heden) Coupe VTR+
Hallo, ben nieuw hier, heb sinds een paar weken een zwarte C4 coupé VTR+
Ik heb dit probleem ook met mijn coupé, kun je iets aangeven welk paneel je precies bedoeld. Er zijn namelijk twee panelen die over elkaar heen vallen, het bovenste paneel is van de middenconsole en de onderste heeft een ventilatieopening voor de voetverwarming. Welke van de twee moet verwijderd worden…. Alvast bedankt
Zo niet, dan toch!!!
afwatering
Ook is het een idee om de rubber slang die onder de auto hangt de uitstroom opening wat wijder te maken want het rubber wil nog wel eens vast plakken zodat er geen doorgang naar buiten is.
normaal c4 probleem
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive

Ik heb vanavond de boel eens bekeken, en ik had helemaal geen slang aan de afvoer van de condensor zitten, alleen een rubberen dop met een gaatje die in het chassis gedrukt zit. Ik heb een stukje slang op de afvoer gedrukt en die in deze rubberen dop laten vallen. Heb nu gelukkig weer water onder de auto i.p.v onder de mat.
Hopelijk blijft het probleem zo verholpen…
Zo niet, dan toch!!!

Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Ook hier de boel maar eens opengemaakt en dat was makkelijk.
Niet dat er problemen zijn, maar gewoon uit voorzorg.
Problemen komen altijd als het snik heet is of pijpenstelen regend (en dan het liefst in het buitenland) Vandaar…..
Ook ik kan geen slang ontdekken, of het moet een redelijke korte-dikke zijn (ongeveer 3 cm lang,
2 cm dik en onderaan nog dikker)
Is dat degene waar we over praten, of zit ik helemaal verkeerd.

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Een foto of een reeks van foto’s (bij het demonteren) zou wellicht helpen…
Kan iemand van de mensen die het gedaan en gevonden hebben hiermeen misschien helpen?
Zoals eerder vermeld, ik heb vorige zomer ook problemen gehad met de airco afvoer. En ja idd, C4yourself slaat de spijker op de kop… het was tijdens een lange vakantie in het buitenland met zeer warm weer

Deze foto kreeg ik van Emanuel, hopelijk wordt het zo iets duidelijker.
Op de plek van de pijl vind je een rubberen dop, hier hoort de slang van de condensor in te vallen.
Zo niet, dan toch!!!
Hallo, Ik heb het paneel er vandaag ook af gehad omdat ik alweer last had van een slechte geur bij het aanzetten van de airco afgelopen weekend. Ik vond ook enkel die korte dikke slang.
Ik heb er een paar keer op geduwd, precies daar waar de slang naar onder draait en toen moet ik door het ‘pomp’ effect de verstopping eruit geduwd hebben denk ik. Er liep plots een hele boel water onderaan uit m’n C4. Dus zal het de goeie slang wel geweest zijn, en die zit inderdaad op die hoogte die op de bovenstaande foto te aangeduid is.
C4 1.6 HDI 92PK

ik krijg het idee dat alleen die rubberen darm voor de afvoer van het condenswater moet zorgen. Ik heb een stukje slang op de afvoer gezet zodat ik zeker weet dat het water naar buiten gaat. Ik heb het idee dat zonder deze slang er zowiezo al water naast de darm terecht komt, ook als deze niet verstopt zit. Je hoeft maar een scherpe bocht te nemen en het straaltje water beland naast het darmpje.
Hoop dat meer mensen een oplossing zien in een stukje slang van +/- 3 cm
Groeten
Zo niet, dan toch!!!
Die rubberen “darm” is de afvoerslang van de condensor. Denk er wel aan als je een andere slang monteerd dat deze niet knikt en dik genoeg is en dus afdicht in het doorvoerrubber.
Anders hoor je straks meer rijgeluiden in het interieur.