1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
toerenteller
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 01 september 2006 10:03 PM

ik heb al even wat draadjes doorgespit over dit onderwerp, maar een duidelijke beschrijving over hoe ik een toerenteller aansluit kon ik niet echt vinden.

vandaag heb ik deze teller gehaald op de sloop, weet echter niet precies waaruit (type).

ik zal hem dus eerst even moeten testen.

dit vond ik in een eerder draadje: “Bij PSA tellers is de zwarte draad massa, de rode draad geschakeld +12 volt. De gele draad is voor het signaal.”

waar hang ik de gele draad nu aan. De bobine is toch het blok waar een soort bougie kabel opzit, en waar een kleine platte stekker met 4 pinnetjes opzit? waar tap ik nu een signaal af is nu mijn vraag.

peter


Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 september 2006 12:17 AM
  [ # 1 ]

het werkt ! volgende week ga ik hem inbouwen. ik zal wat foto’s plaatsen van de operatie.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 september 2006 12:17 AM
  [ # 2 ]

ideaal hoor een toerenteller Wink

heb ik ook in me 1400 Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 03 september 2006 12:26 AM
  [ # 3 ]

dat heb je vlot voor elkaar gekregen! bij de meesten is ‘t een drama om het werkend te krijgen. Heb je ‘m alleen getest bij stationair draaien? Zo nee, probeer maar eens gas te geven

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 03 september 2006 01:06 AM
  [ # 4 ]

euh ja. had de + en - aangesloten. de signaaldraad had ik in de stekker van de bobine gepropt, tweede draad vanaf links gezien vanaf de accu-zijde. bij gasgeven ging de meter naar 2000 en verder dus ik neem aan dat het klopt.

ik wilde net een foto maken van de testopstelling maar toen bleek de accu van de camera leeg. volgende keer beter.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 03 september 2006 01:14 AM
  [ # 5 ]

@ McDean:

weet jij nog hoe je op een degelijke manier die puls van de bobine hebt gekregen? wordt dat een knipje in het draad en de signaaldraad erop solderen, krimpkousje om het af te werken?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 september 2006 02:53 PM
  [ # 6 ]
bx-cannes schreef:

@ McDean:

weet jij nog hoe je op een degelijke manier die puls van de bobine hebt gekregen? wordt dat een knipje in het draad en de signaaldraad erop solderen, krimpkousje om het af te werken?

solderen in de stekker Wink

heb je geen knipsels in je draden wil je het ongedaan maken

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 03 september 2006 03:07 PM
  [ # 7 ]

Als ik ergens wat moet aftakken, dan zet ik geweoon de striptang in het draadje en trek het hulsje aan. Zit meestal wel wat marge in om het zo op te schuiven, ander draadje daar op solderen, vervolgens met vulcanische tape afwikellen, even aansteker erbij en klaar!

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 september 2006 12:24 AM
  [ # 8 ]

Hij zit erin! was even knutselen, maar hij zit op zijn plaats nu. De signaal hebben we op de stekker-pin gesoldeerd.

Heb alleen nog geen geschakelde 12V. iemand een suggestie? ik heb het tijdelijk even met een continue gedaan waar een switchje tussenzit, omdat ik het even wilde testen. maar dit is niet iets voor permanent.

morgen gaan we even een stuk rijden en kijken wat er gebeurt. af en toe lijkt de wijzer wat springerig, maar m’n motor loopt ook onregelmatig dus misschien heeft dat een verband. nouja.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 september 2006 12:38 AM
  [ # 9 ]
bx-cannes schreef:

Heb alleen nog geen geschakelde 12V. iemand een suggestie?

In het schema http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_6_1987_3.html
zie je dat je aansluiting 3B3 v/h tellerblok kunt pakken (loopt naar 7M1). Vaak even zoeken naar welke stekker het dan precies is en waar ie zit, maar op deze manier (of vergelijkbaar) heb ik het destijds ook bij mijn 1400 gedaan.

bx-cannes schreef:

morgen gaan we even een stuk rijden en kijken wat er gebeurt. af en toe lijkt de wijzer wat springerig, maar m’n motor loopt ook onregelmatig dus misschien heeft dat een verband. nouja.

Mmm, deed ie dat al voordat je begon?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 september 2006 12:49 AM
  [ # 10 ]

dat deed ie al toen ik em kocht. maargoed het is er zo één van 50 euro Wink  dus er kloppen wel meer dingen niet helemaal. tis alleen stationair hoor dat ie onregelmatig is. sinds de aansluiting van de teller is er niks veranderd aan het gedrag van de motor. ik zal hem morgen even tesetn op de weg. ben benieuwd.

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 27 mei 2008 07:11 PM
  [ # 11 ]

Maar welk pootje op de teller moet nou met welk draadje verbonden worden? En welke aansluiting op de bobine heb ik nodig bij een 1400 ?

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 28 mei 2008 04:57 AM
  [ # 12 ]

Shocked  € 50 voor een toerentellertje waarvan je a) niet weet dat-ie het doet (op voorhand) en b) niet weet of het de goede is?
Dat springen van je meter kan namelijk ook verklaren dat je toch de verkeerde teller voor je BiX hebt… Er schijnen er verschillende gevoerd te zijn behorend bij de verschillende motoren die geleverd zijn, dacht ik ooit ergens op dit forum gelezen te hebben?!

Ik ga in ieder geval mijn reserve-dash’s voorlopig niet in de kliko mikken (€ 50 !!!!!  Shocked )


EDIT: ik herlees en begrijp dat je de BX voor € 50 hebt gekocht?  Laughing
Goed, ik ben een vent en laat mijn bericht staan: kommaar, kommaar, kommaar! Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 mei 2008 11:41 AM
  [ # 13 ]

haha

Kijk hier het schema   gerust even na, dan kun je precies al je vragen zelf beantwoorden…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 28 mei 2008 01:39 PM
  [ # 14 ]
Paul Cornelisse schreef:

Maar welk pootje op de teller moet nou met welk draadje verbonden worden? En welke aansluiting op de bobine heb ik nodig bij een 1400 ?

Voor mijn toerenteller (eentje uit een Triumph) heb ik voor de puls, de linkerkant (als je er voor staat) van de bobine gepakt Wink

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 28 mei 2008 06:21 PM
  [ # 15 ]
karel schreef:

haha

Kijk hier het schema   gerust even na, dan kun je precies al je vragen zelf beantwoorden…

very very sad

Ja, dat had ik ook al bekeken in de Haynes, Karel. Ik wil alleen graag putten uit de ervaringen van anderen, dan ben ik sneller klaar
Razz

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook