Mijn auto start soms wel en soms niet. Ik heb de topics over de startmotor gelezen en kom tot de conclusie dat het aan mijn startmotor ligt. Nu wil ik de koolborstels vervangen maar de dealer levert ze niet en Brezan ook niet. Wie heeft er advies( of een startmotor). Betreft een ZX furio 1.8i uit 1993.
Ik zou voor een ruilstartmotor gaan. Elk autodemontagebedrijf heeft er wel een liggen denk ik
Red schreef:Ik zou voor een ruilstartmotor gaan. Elk autodemontagebedrijf heeft er wel een liggen denk ik
Wat kost dat ongeveer? M’n ZX moet er nl uit ivm de komst van een leaseauto en ik wil eigenlijk geen kosten meer maken (leasebak is geen Citroen, dat wilden ze niet, schande!...). Maarja, 2 auto’s wordt toch echt te duur.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat is de meerwaarde van een ruilmotor waar je de historie niet van weet? Ik heb onlangs de starter van mijn HY voorzien van nieuwe koolborstels, alles was overigens nog helemaal top, het ding was vooral smerig, waardoor het niet meer goed werkte.
Dus als je eigen startmotor verder goed is, zou ik zeker voor koolborsteltjes gaan. Kost geen drol, is weinig werk en je weet waar je aan toe bent.
Mijn HY-koolborstels lagen gewoon op de plank bij de lokale onderdelenboer. Waarom kan de dealer ze niet leveren? Heb je een onderdeel-nummer? Probeer een Peug-garage! Voor mijn B(ni)X is dat ook al eens succesvol geweest.
Koolborstels vervangen startmotor (gelukt!)
patje74 schreef:Wat is de meerwaarde van een ruilmotor waar je de historie niet van weet? Ik heb onlangs de starter van mijn HY voorzien van nieuwe koolborstels, alles was overigens nog helemaal top, het ding was vooral smerig, waardoor het niet meer goed werkte.
Dus als je eigen startmotor verder goed is, zou ik zeker voor koolborsteltjes gaan. Kost geen drol, is weinig werk en je weet waar je aan toe bent.
Mijn HY-koolborstels lagen gewoon op de plank bij de lokale onderdelenboer. Waarom kan de dealer ze niet leveren? Heb je een onderdeel-nummer? Probeer een Peug-garage! Voor mijn B(ni)X is dat ook al eens succesvol geweest.
Auto Elctra (revisiebedrijf in Amersfoort) schijnt ze op voorraad te hebben hoor ik net! ‘k Zal eerst eens kijken of schoonmaken voldoende helpt (ze zijn nl dicht in het weekend en vandaag ga ik dat waarschijnlijk niet meer redden). Wordt vervolgd.
———————————-UPDATE—————————————————————————-
De startmotor was net wat anders dan in de Haynes staat, maar het idee was duidelijk. De ene koolborstel bleek volledig weggesleten, de andere voor bijna 75%... (<click> voor foto).
3 uurtjes werk, 8 euri en een doorgeslepen imbussleutel armer (om bij de achterste bout van de ophanging van de startmotor te komen) en hij doet het weer probleemloos!