Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Was dit in België of Nederland?
mvg
Dat was op de Nederlandse tv, maar voor de Belgische prijs wil ik hem ook wel
Donald,
Mijn voorgaande auto was een zusje van de C4 namelijk de 407. Ik heb getwijfeld tussen de 1.6 HDI en de 2.0 HDI en heb met beide types gereden, een vriend van mij had een 407 2.0 HDI en ik heb uiteindelijk een 1.6 HDI besteld. Mijn baas staat geen gas toe en de actieradius met een gas is mij veel te beperkt. Mij is de 1.6 HDI in de peugeit heel goed bevallen en ik heb in 30 maand 180000 kilometer probleemloos kunnen rijden. Ook mjn caravan (een chateau van 4.80 meter met een volledige belading 1300 KG) heeft nooit geen problemen gehad. De Pyreneeen en Alpen waren geen probleem.
Dit jaar een C4 aangeschaft en wederom de vraag. Weer gereden in een 1.6 en 2.0 HDI en ik merk het verschil niet of nauwelijks. Ik ben een rustige rijder en dat kan mijn beoordeling natuurlijk beinvloeden.
Heb de auto nu 5 maand en ik ben 35000 kilometer verder, wederom geen problemen en mijns inziens is de 1.6 krachtig genoeg. Volgende maand naar Spanje om mijn caravan op te pikken. Ik verwacht geen enkel probleem omdat een vriend van mij met een 4 meter Hobby ook geen enkel probleem ervaarde.
Het blijft uiteraar een hele persoonlijke keuze. Ik ben geen hardrijder en op de snelweg staat de auto altijd op 127 km (net geen boete snelheid) vast op cruise control, of ik binnen 13 seconden op 100 zit of binnen 11 seconden vind ik niet spannend.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
M.b.t caravan, houd er dan wel rekening mee dat de 1.6 HDI ‘slechts’ 1180 kg. geremd mag trekken, bij een max. kogeldruk van slechts 50 kg. (bij 2.0 HDI is dit 1500 kg. / 70 kg. en bij de 2.0 16V is dit 1500 kg. / 60 kg.)
wat ik een beetje mis in uw verhaal is dat de C4GP 1.6 hdi maar 1180 kg mag treken.
Dus de auto zal ongetwijfeld uw Chataeu kunnen trekken maar u mag nooit boven die 1180 kg uitkomen.
De reden dat ik voor de 2.0 l op gas heb gekozen is dan ook dat onze caravan max beladen 1500kg mag wegen.
En de 2.0HDI mij gewoon te duur werd.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat zeg ik…
Zoals je uit mijn verhaal wellicht opmerkte heb ik mijn caravan in Spanje staan en hoef ik maar een klein eindje te rijden. De 1180 kilo trekken vond ik ook een probleem maar de wetgeving is momenteel dat het daadwerkelijke gewicht van de caravan niet meer boven de 1180 uit mag komen. Volgens mij klopt dat wel zo’n beetje
Ja misschien ben ik een nuchtere Groninger die denkt dat die drie week vakantie wel wat geld mag kosten maar om daar nu een hele zware en duurdere auto voor aan te schaffen gaat mij te ver.
Het paard van mijn dochter mag er wel achter (tenminste als ie in de trailer staat) en dat was ook wel een belangrijke overweging.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Hansdj schreef:wat ik een beetje mis in uw verhaal is dat de C4GP 1.6 hdi maar 1180 kg mag treken.
Dus de auto zal ongetwijfeld uw Chataeu kunnen trekken maar u mag nooit boven die 1180 kg uitkomen.
De reden dat ik voor de 2.0 l op gas heb gekozen is dan ook dat onze caravan max beladen 1500kg mag wegen.En de 2.0HDI mij gewoon te duur werd.
Je mag met de 1.6 best een caravan of aanhanger trekken die 1500 of zelfs 2000 mag wegen, zolang het maximaal toegestane gewicht van 1180 kg niet wordt overschreden. Je moet de caravan dus niet helemaal volstouwen met rommel. Als je de aardappels maar thuis laat kom je al snel een eind in de goede richting
hbeck schreef:Het paard van mijn dochter mag er wel achter (tenminste als ie in de trailer staat) en dat was ook wel een belangrijke overweging.
fftopic Je kunt dat paard er natuurlijk ook voor zetten, en dan zonder trailer. Scheelt een hoop diesel…
Beno schreef:Hansdj schreef:wat ik een beetje mis in uw verhaal is dat de C4GP 1.6 hdi maar 1180 kg mag treken.
De reden dat ik voor de 2.0 l op gas heb gekozen is dan ook dat onze caravan max beladen 1500kg mag wegen.En de 2.0HDI mij gewoon te duur werd.
Je mag met de 1.6 best een caravan of aanhanger trekken die 1500 of zelfs 2000 mag wegen, zolang het maximaal toegestane gewicht van 1180 kg niet wordt overschreden. Je moet de caravan dus niet helemaal volstouwen met rommel. Als je de aardappels maar thuis laat kom je al snel een eind in de goede richting
waar schrijf ik dan dat het niet mag?
Ik schrijf dat je achter die auto nooit boven de 1180kg mag komen (daadwerkelijk gewicht)
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Hansdj schreef:Beno schreef:Hansdj schreef:wat ik een beetje mis in uw verhaal is dat de C4GP 1.6 hdi maar 1180 kg mag treken.
waar schrijf ik dan dat het niet mag?
Ik schrijf dat je achter die auto nooit boven de 1180kg mag komen (daadwerkelijk gewicht)
Ik was even op het verkeerde been gezet doordat je schreef dat je voor de 2.0 gekozen hebt omdat je caravan beladen 1500 kg mag wegen. Maar zoals je zelf ook schrijft het gaat om het werkelijke gewicht itt het maximaal toegestane gewicht. Dat is dus anders dan de aanhangwagenregels voor wat je met rijbewijs B mag trekken. Daarbij gaat het om het toegestaan gewicht en niet om het werkelijk gewicht.
Ik heb hier hele lange discussies met de RDW over gehad en weet nu hoed de wetgeving werkt. Je mag het niet meer trekken dan het maximum wat de auto mag trekken, tenminste als je BE hebt, als je alleen B hebt dan zijn de regels nog weer iets anders maar toen ik aangehouden werd in mijn auto met het paard was de poltie akkoord. Ze wilden graag weten hoe zwaar het paard was en ik heb ze uitgenodigd om hem maar te wegen maar dat ie wel een beetje nerveus was na 100 kilomter in de trailer te hebben gestaan.
Ik mocht zonder wegen door en de C4 werd blijkbaar geaccepteerd als trekauto.