Hallo iedereen,onze bx chic piep en kraakt bij droog en warm weer is dit ,en af en toe zakt ze achter wat snel een ongeveer 2 centimeter daarna is het normaal en voor zakt ze wel in maar moet op het einde even een handje helpen,is dit normaal voor deze franse schone of hoort het er gewoon bij,alvast bedankt voor de reacties.
Met vriendelijke groet.Bianca en Hans.
Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wat je in ieder geval kan doen is de veerpoten smeren. In de veerpoten zit bovenaan een opening waarin je smeermiddel op teflonbasis kunt spuiten.
Overigens is karaktervol kraken niet echt vreemd bij BX-en…
Piepen en kraken komt vaak door versleten achterdraagarmlagers, daar is zat over te vinden.
Hoe staat het verder met het onderhoud aan het veersysteem? Op tijd LHM ververst en zo?
bij dit weer is het normaal dat je rubbers hoor kraken en piepen. zeker van de ophanging kan het al snel gebeuren dan. gewoon 1 voor 1 langs lopen met wat smeermiddel tot het weg is
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Of komt het piepen en kraken vanuit het interieur ?
Tijdens het wisselen van het seizoen deed mijn BX 14 altijd veel meer kraken en piepen vanuit het interieur/dashboard dan normaal.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Quo schreef:Of komt het piepen en kraken vanuit het interieur ?
Tijdens het wisselen van het seizoen deed mijn BX 14 altijd veel meer kraken en piepen vanuit het interieur/dashboard dan normaal.
Ik denk ook dat het gewoon een kwestie van smeren is bij de veerpoten en rubbers ik ga het uit proberen, ze is tenslotte 17 jaar jong mag ze dan een beetje kraken,als er echt iets versleten is dan zou je dat toch moeten merken met de wegligging en sturen of heb ik dat verkeerd.