





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Alleen achter?
Waarom gaat me radio dan ook uit?
weer wat om na te kijken, hoort niet.
mijn radio heeft altijd een +-je, los van contact.
ligt daar wel ergens onderin.
en had je nu wel/niet een start onderbreking af fabriek ?
(rechter dashboardvakje)
Jim
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb wel een startonderbreking erin zitten, maar ik weet niet of het orgineel fabrieksaf is.
Op dit moment niet actief, en ik weet de code ook niet.
Eigenlijk ook niet veel behoefte om elke keer een code in te tikken tijdens het starten ops:
Misschien als ik zou weten hoe ik het in en uit kan schakelen dat het wel handig zou zijn om het soms te activeren
Misschien is de radio aangesloten op de kabel van de achterramen
Inderdaad is de schakelaar met het kruis om de achterraam-bediening uit te schakelen (kinderen!), en wordt er vaak een plusje gepakt van de 12V accessoireaansluiting onder het ritsvakje.
Die schakelt nl. vrolijk mee…...
Startcode: let even op dat er dan een ander type ontstekingscomputer inzit!
Ben ik ook eens de mist mee ingegaan.
Dan kun je de schakelaar wel op “off” zetten, maar starten wil ze niet.
Steker van het codeboardje helemaal los, accupolen los en dan weer vast en ze start.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan het paneeltje niet met deze computer werken?
Hoe maak ik hem actief en programeer ik een code?
Of nog beter, is er ergens een beschrijving van






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
KT88 schreef:Inderdaad is de schakelaar met het kruis om de achterraam-bediening uit te schakelen (kinderen!), en wordt er vaak een plusje gepakt van de 12V accessoireaansluiting onder het ritsvakje.
Die schakelt nl. vrolijk mee…...![]()
Startcode: let even op dat er dan een ander type ontstekingscomputer inzit!
Ben ik ook eens de mist mee ingegaan.Dan kun je de schakelaar wel op “off” zetten, maar starten wil ze niet.
Steker van het codeboardje helemaal los, accupolen los en dan weer vast en ze start.
ik dacht geen code, en wel geactiveerd is vooraltijd een bevroren auto.
dus zo toch makkelijk te verhelpen… gelukkig.
overigens heb ik mijn code gelukkig nog.
‘86 gti turbo’s had een boordcomputer, zie ook de promo film met grace jones.
hadden dan ook ander digi display. 2e display van rechts is daarvoor bedoeld, is dan dus geen standaard klokje.
‘87-‘89 hadden een af fabrieks startonderbreker. rechter dashboard vakje heeft dan hiervoor ipv een compu toetsenbordje een 1-0 toetsenboardje/code boardje met schuifje aan/uit en een C / M toets. zonder code zou ik er af blijven.
tenzij de methode hierboven beschreven werkt, dan kan je wel achter je code komen. duurt alleen maximaal 9999 keer proberen (en stekker/accupolen los maken)
suc6
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Kan het paneeltje niet met deze computer werken?
Hoe maak ik hem actief en programeer ik een code?
Of nog beter, is er ergens een beschrijving van
de beschrijving hoe dat ding werkt staat in je boekje in je dashboard vakje, is vrij simpel. alleen heb je eerst je code nodig.
als je geen boekje hebt, kan ik die pagina wel voor je inscannen.
of probeer de code te vinden zoals beschreven hierboven.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat ik er nu ngo even vanaf blijf, maar wie weet ga ik eens een keer kijken
Arjan Verkade schreef:Kan het paneeltje niet met deze computer werken?
Hoe maak ik hem actief en programeer ik een code?
Of nog beter, is er ergens een beschrijving van
Geen idee, in mijn instructieboekje staat er niets over….. :
Toen ik het per ongeluk toch eens probeerde, heb ik haar dus met bovenstaande methode weer aan de gang gekregen.
Sindsdien is die stekker maar losgebleven…....
Ik heb gelukkig de code nog, maar gebruik het niet.
Een CX is een vreselijke “getaway car”, moet je eerst wachten tot ze omhoog komt…...
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net even gekeken, maar die knop blokkeerd idd de achterramen en de radio gaat dan ook uit
Hebben trouwens meer mensen er last van dat de linker buitenspiegel niet goed af te stellen is?
Zowel elektrisch als met de hand kan ik hem niet ver genoeg naar buiten duwen om voor mij de jusite stand te krijgen.
Zover ik weet kan het huis ook niet verder naar voren gedraaid worden.
Ik zit op de achterste stand van de stoel
Oeh! Heel voorzichtig mee zijn en niet doorduwen!
Het spiegelhuis draait om een soort van “vingerhoed” met inkepingen waarin een bladveer valt, zo kun je verschillende standen instellen.
Het geheel van spiegel en voet kan middels een inbusbout wat versteld worden, daartoe het zwarte kapje wat over de spiegelvoet zit, wat terugtrekken/draaien dan zie je ‘m vanzelf zitten.
Hiermee de spiegel in een voor jou bruikbare stand zetten, de fijnafstelling kan dan electrisch gebeuren.
Als je het niet haalt met die stand, dan die inbus even helemaal los, de spiegel komt dan los van zijn houder en kun je zien hoe het in elkaar zit.
De “vingerhoed’ zit met een dikke Torx aan het spiegel-interieur vast, en dat geheel kan draaien om zijn as en wordt geborgd door die bladveer.
Daar even wat WD40 ofzo inspuiten, dan wordt e.e.a. wel weer gangbaar.
Wees echt voorzichtig met aan de spiegel rukken terwijl die nog aan de auto zit, dat aluminium ding is zo verbogen en gebroken.
Ik heb dat net vandeweek gehad, iemand had de spiegel scheefgetrapt en ik dacht hem wel weer even op de plaats terug te draaien.
“Knak” en toen hing die op half zeven…....
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
KT88 schreef:Inderdaad is de schakelaar met het kruis om de achterraam-bediening uit te schakelen (kinderen!), en wordt er vaak een plusje gepakt van de 12V accessoireaansluiting onder het ritsvakje.
Die schakelt nl. vrolijk mee…...![]()
Weet ik ook gelijk waar dat voor diende bij die CX van een vriend van me die niet wilde aanslaan Gelukkig is het opgelost en tuft ze weer vrolijk rond. Nu alleen nog een keertje de ontsteking afstellen….
Mooie CX Arjan! Gelijk een snelle uitvoering.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja de turbo kick is erg verslavend
Ook in de spiegel kijken waar de rest dan blijft is erg grappig
Ik snap alleen niet waarom mijn zonneklep elk keer naar beneden komt..
Als die tegen het plafond zit staat op op 90 graden zeg maar, kom ik een dag later terug dan hangt die ongeveer op 120 graden
Als ik erin rijdt dan moet ik hem dus ook regelmatig omhoog doen, anders stoot ik elke keer me hoofd
Die aan de bijrijders kan heeft er ook een beetje last van, die 2 achterin blijven wel prima hangen.
Is dat een bekend probleem?
Weet iemand er een fix voor?


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Die zonneklep is wel een bekend probleem… maar een fix anders dan eentje er in zetten die het niet doet kan ik me eigenlijk niet herinneren. Er uit schroeven om het nader te bekijken biedt soms enig inzicht…
...
Nu ik er zo over aan het typen ben heb ik dit probleem volgens mij ook gehad… en opgelost met een onmogelijk te vinden CX piefje… dacht ik… of was dat nou nog in de xant? Ik weet het niet meer zeker… maar ik denk dat het een CX piefje was… en CX basis had ze toen der tijd dacht ik ook.
Hmmm, het verhaal zit wat warrig in elkaar, maar ik weet het niet meer zeker…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:Ja de turbo kick is erg verslavend
Ook in de spiegel kijken waar de rest dan blijft is erg grappigIk snap alleen niet waarom mijn zonneklep elk keer naar beneden komt..
Als die tegen het plafond zit staat op op 90 graden zeg maar, kom ik een dag later terug dan hangt die ongeveer op 120 graden![]()
Als ik erin rijdt dan moet ik hem dus ook regelmatig omhoog doen, anders stoot ik elke keer me hoofd
Die aan de bijrijders kan heeft er ook een beetje last van, die 2 achterin blijven wel prima hangen.Is dat een bekend probleem?
Weet iemand er een fix voor?
Een tijdelijke oplossing is het plastic ding waar de klep in geklikt zit even demonteren en in een bak heet water leggen. Dan krijgt hij min of meer z’n oorspronkelijke vorm terug. Tijdelijk. Tijd genoeg om een nieuwe te vinden.
Een “nieuwe” van de sloop zal weinig soulaas bieden, want die zijn doorgaans ook al flink gebruikt.
Enige creativiteit zal benodigd zijn, in de vorm van een dunnne folie om het asje of een madeschroefje om het asje wat strakker te zetten.
Wat ook veel stuk gaat is het rubberachtige houdertje aan de andere kant, waar de zonneklep dus in moet geklikt worden.
Dat breekt doormidden of de schroef is door het gat heengedraaid.
Tot nog toe haal ik dat soort dingetjes uit mijn sloop-voorraad, maar eens raakt dat ook op.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).