hallo,
soms zeggen ze je op de keuring dat je remmen ongelijkmatig gaan, teveel onderling verschil. hoe los je dat op en zoja kan je dat regelen of instellen? of het gewoon nieuwe schijven en nieuwe blokken of de remcilinders reviseren?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
het is de bedoeling dat als je remt de auto gewoon rechtdoor blijft gaan.
als je bijvoorbeeld links meer remkracht hebt dan rechts gaat de auto links af.
er is bij de keuring wel een zekere speling maar in principe moeten beide kanten het even goed doen (zowel voor als achter)
als je remmen in orde zijn is dat ook zo.
als dat niet zo is zijn er een aantal oorzaken te bedenken:
lucht in de rem/hyrauliek leidingen.
remcylinders die vastzitten (of bij de simpele systemen met 1 zuiger de remklauw die vastzit).
blokken of schoenen die aan 1 kant veel meer gesleten zijn.
remvoering of schijf niet van het zelfde merk (vervang altijd per set).
bij schijfremmen is er niets te stellen, bij trommelremmen soms wel.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
het is de bedoeling dat als je remt de auto gewoon rechtdoor blijft gaan.
als je bijvoorbeeld links meer remkracht hebt dan rechts gaat de auto links af.
er is bij de keuring wel een zekere speling maar in principe moeten beide kanten het even goed doen (zowel voor als achter)
als je remmen in orde zijn is dat ook zo.
als dat niet zo is zijn er een aantal oorzaken te bedenken:
lucht in de rem/hyrauliek leidingen.
remcylinders die vastzitten (of bij de simpele systemen met 1 zuiger de remklauw die vastzit).
blokken of schoenen die aan 1 kant veel meer gesleten zijn.
remvoering of schijf niet van het zelfde merk (vervang altijd per set).
bij schijfremmen is er niets te stellen, bij trommelremmen soms wel.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
voor de APK even een beetje WD40 op de remschijf spuiten waar hij te hard remt. doen wij ook op het werk zo, is het remverschil gelijk. Heb je iig je APK, kan je daarna rustig kijken wat het probleem is
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap