remmen afregelen?
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 28 mei 2008 07:15 AM

hallo,

soms zeggen ze je op de keuring dat je remmen ongelijkmatig gaan, teveel onderling verschil. hoe los je dat op en zoja kan je dat regelen of instellen? of het gewoon nieuwe schijven en nieuwe blokken of de remcilinders reviseren?

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 30 mei 2008 01:29 AM
  [ # 1 ]

het is de bedoeling dat als je remt de auto gewoon rechtdoor blijft gaan.
als je bijvoorbeeld links meer remkracht hebt dan rechts gaat de auto links af.
er is bij de keuring wel een zekere speling maar in principe moeten beide kanten het even goed doen (zowel voor als achter)

als je remmen in orde zijn is dat ook zo.
als dat niet zo is zijn er een aantal oorzaken te bedenken:
lucht in de rem/hyrauliek leidingen.
remcylinders die vastzitten (of bij de simpele systemen met 1 zuiger de remklauw die vastzit).
blokken of schoenen die aan 1 kant veel meer gesleten zijn.
remvoering of schijf niet van het zelfde merk (vervang altijd per set).

bij schijfremmen is er niets te stellen, bij trommelremmen soms wel.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 30 mei 2008 01:30 AM
  [ # 2 ]

het is de bedoeling dat als je remt de auto gewoon rechtdoor blijft gaan.
als je bijvoorbeeld links meer remkracht hebt dan rechts gaat de auto links af.
er is bij de keuring wel een zekere speling maar in principe moeten beide kanten het even goed doen (zowel voor als achter)

als je remmen in orde zijn is dat ook zo.
als dat niet zo is zijn er een aantal oorzaken te bedenken:
lucht in de rem/hyrauliek leidingen.
remcylinders die vastzitten (of bij de simpele systemen met 1 zuiger de remklauw die vastzit).
blokken of schoenen die aan 1 kant veel meer gesleten zijn.
remvoering of schijf niet van het zelfde merk (vervang altijd per set).

bij schijfremmen is er niets te stellen, bij trommelremmen soms wel.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 30 mei 2008 02:20 AM
  [ # 3 ]

voor de APK even een beetje WD40 op de remschijf spuiten waar hij te hard remt. doen wij ook op het werk zo, is het remverschil gelijk. Heb je iig je APK, kan je daarna rustig kijken wat het probleem is Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook