3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
constante radiator fans
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 20 mei 2008 02:04 AM
  [ # 31 ]

Bedoel je met engine light trouwens dat oranje icoontje dat een motorblok voor moet stellen?  Confused:

Profiel  
 
bonang
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008

- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Gepost: 20 mei 2008 02:33 AM
  [ # 32 ]
Matthijs2006 schreef:

Bedoel je met engine light trouwens dat oranje icoontje dat een motorblok voor moet stellen?  Confused:

Juist!

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 20 mei 2008 02:36 AM
  [ # 33 ]

Het lampje dat ik het meest haat.  Wink

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 20 mei 2008 03:53 AM
  [ # 34 ]

Ik dacht dat een van de twee sensoren van de temp meter is. Dus stekkertje los = metertje op nul. Die moet je dus niet hebben. FF proberen zou ik zeggen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
bonang
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008

- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Gepost: 20 mei 2008 04:10 AM
  [ # 35 ]
boukewerff schreef:

Ik dacht dat een van de twee sensoren van de temp meter is. Dus stekkertje los = metertje op nul. Die moet je dus niet hebben. FF proberen zou ik zeggen.

Wat zou ik moeten proberen? Zoals vermeld, bij mij zit het zo: stekkertje vast = beide fans. Stekkertje los = beide fans + engine icoontje.

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 20 mei 2008 04:33 AM
  [ # 36 ]

Keith, dus jouw fans gaan gelijk allebei loeien als je de motor start?  Confused
En als je rijdt dan, zie je dan de watertemperatuur wel netjes naar de 90 C lopen en blijven? Of haalt ie dat nooit?

Profiel  
 
bonang
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008

- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Gepost: 20 mei 2008 04:42 AM
  [ # 37 ]
Matthijs2006 schreef:

Keith, dus jouw fans gaan gelijk allebei loeien als je de motor start?  Confused
En als je rijdt dan, zie je dan de watertemperatuur wel netjes naar de 90 C lopen en blijven? Of haalt ie dat nooit?

Precies - zoals eerder geschreven zodra je de sleutel draait (motor hoeft niet eens te lopen) schreeuwen beide fans. Motor loopt en ze blijven hardlopen. En als die eenmal op temp loopt, blijft die keurig net onder de 90C, nooit hoger.

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 20 mei 2008 04:50 AM
  [ # 38 ]

Die andere stekker, die je nog niet gevonden hebt/losgemaakt hebt, die zou dan volgens anderen hier het dashboardmetertje aansturen, en, bij geen contact, direct je beide fans laten loeien, volgens sommigen.
Maar je dashboard-watertemp.meter doet het dus in ieder geval, dus die stekker maakt contact, en die andere stekker had je al geprobeerd.
Het ligt niet aan de stekkers/sensors, denk ik.

Heeft je monteur ook gecontroleerd, naast het controleren van de relais, of die fans niet gewoon zijn doorverbonden?

Profiel  
 
bonang
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008

- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Gepost: 20 mei 2008 06:20 AM
  [ # 39 ]
Matthijs2006 schreef:

Heeft je monteur ook gecontroleerd, naast het controleren van de relais, of die fans niet gewoon zijn doorverbonden?

Inderdaad als 1ste gechecked—was wel makkelijk geweest.

Profiel  
 
bonang
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008

- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Gepost: 30 mei 2008 03:53 AM
  [ # 40 ]

een update

Er wordt een gebruikte ECU verstuurd uit Oostenrijk naar mij toe, volgens de verkoper van mijn XM. Met enige geluk is dit de oplossing.

Profiel  
 
C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 30 mei 2008 04:08 AM
  [ # 41 ]

Shocked Shocked Ik heb hetzelfde gehad met m,n xm v6 ook alles na gezocht en het bllek een sensor te zijn die op dat potje naast de accu te zijn die die ook voelt of er aircogas in zit stekker er af geen airco meer maar ook geen lawaai van opstijgende vliegtuigen meer
andere sensor er op en weg was het probleem
maar het kan natuurlijk bij jou weer wat anders zijn?

Greetz Martijn joint

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 mei 2008 04:48 AM
  [ # 42 ]

Is best mogelijk,gezien zijn probleem in zijn ander draadje, met zijn airco! Wink

Profiel  
 
bonang
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008

- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Gepost: 30 mei 2008 08:13 AM
  [ # 43 ]
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:

Shocked Shocked Ik heb hetzelfde gehad met m,n xm v6 ook alles na gezocht en het bllek een sensor te zijn die op dat potje naast de accu te zijn die die ook voelt of er aircogas in zit stekker er af geen airco meer maar ook geen lawaai van opstijgende vliegtuigen meer

Dat klinkt best mogelijk—hoe zien er de sensor en dat ‘potje’ uit?

Profiel  
 
C5V6-CXGTITURBO2
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 30 mei 2008 03:07 PM
  [ # 44 ]
bonang schreef:
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:

Shocked Shocked Ik heb hetzelfde gehad met m,n xm v6 ook alles na gezocht en het bllek een sensor te zijn die op dat potje naast de accu te zijn die die ook voelt of er aircogas in zit stekker er af geen airco meer maar ook geen lawaai van opstijgende vliegtuigen meer

Dat klinkt best mogelijk—hoe zien er de sensor en dat ‘potje’ uit?

heb maar ff foto gejat van internet maar ik heb het geel omcirkeld dat potje zit naast de accu met die sensor er boven op Very Happy

Greetz Martijn joint

Profiel  
 
bonang
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008

- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Gepost: 31 mei 2008 12:50 AM
  [ # 45 ]

Heeeel hartelijk dank, C5V6-CXGTITURBO2—ik ga morgen kijken en zal terugmelden wat ik vind.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook