Re: verbuik diesels…1 op 15
Bull Frog Bleu schreef:
Ook dan haal je met zoon auto als de C6 toch echt maar 1 op 10 a 1 op 12
Goed voorbeeld daarvan is onze Citroen jumper 2.8 HDi rijdt ongeveer 1 op 12
Vergis je niet in het frontaal oppervlak en de stroomlijn van de Jumper t.o.v. de C6. Kan maar zo een factor 2 schelen in de luchtweerstand.
Bovendien zou ik het niet vreemd vinden als de Jumper maar zo een stuk zwaarder is.
Volgens l’Auto-Journal van 31 maart komt er wellicht geen C6 break, en waarschijnlijk al evenmin een C6 coupé...
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Ik heb het nog eens voor elkaar gekregen om met een Peugeot 607 2.2HDI ruim 1 op 17 te rijden, op de péage. Zomervakantie met de auto van mijn vader, drie vrienden erbij en een puist bagage in de kofferbak. Ik heb geen idee wat het weegt, maar 2000 kilo komt eerst….....
Bewijst maar weer dat het kan, een zware auto, met een net verbruik.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
c5breakhdi schreef:Volgens l’Auto-Journal van 31 maart komt er wellicht geen C6 break, en waarschijnlijk al evenmin een C6 coupé...
coupé van C6 hoeft denk ook niet zo, van de DS, CX en XM zijn ook nooit coupé‘s geweest.
dan zou ik liever zien dat ze een echte opvolger van de SM maken
ook met een mooie V6 erin en HP eronder
nooit coupé‘s
Chapron DS Coupé “Concorde”
Chapron DS Coupé “le Dandy”
en de SM is eigenlijk ook gewoon een beetje uit de hand gelopen DS coupé experiment…
Een C6cc lijkt me wel geinig. De eerste 4-deurs coupé-cabrio?...de wens is de vader van de gedachte.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
arjan_verkade schreef:c5breakhdi schreef:Volgens l’Auto-Journal van 31 maart komt er wellicht geen C6 break, en waarschijnlijk al evenmin een C6 coupé...
coupé van C6 hoeft denk ook niet zo, van de DS, CX en XM zijn ook nooit coupé‘s geweest.
dan zou ik liever zien dat ze een echte opvolger van de SM maken
ook met een mooie V6 erin en HP eronder
De SM was eigenlijk bedoeld als DS Coupé!
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Doc schreef:arjan_verkade schreef:c5breakhdi schreef:Volgens l’Auto-Journal van 31 maart komt er wellicht geen C6 break, en waarschijnlijk al evenmin een C6 coupé...
coupé van C6 hoeft denk ook niet zo, van de DS, CX en XM zijn ook nooit coupé‘s geweest.
dan zou ik liever zien dat ze een echte opvolger van de SM maken
ook met een mooie V6 erin en HP eronderDe SM was eigenlijk bedoeld als DS Coupé!
oke, dat wist ik niet.
ik zie de SM zelf als een compleet andere auto als de DS.
V6 en Diravi enzo, vind ik toch heel wat anders
en zoiets zou ik zelf ook graag weer zien soort C6 coupé variant maar wel hele andere auto.
ja, van de DS zijn natuurlijk wel (Coupé) uitvoeringen gemaakt maar dat waren denk ik geen productie modellen?
wat betreft de SM als DS coupé:
-De achterwielophaning is identiek.
-De voorwielophanging ook, maar achterstevoren gemonteerd i.v.m. crash-eisen (USA)
-In grote lijnen maken beide gebruik van een “badkuip-monocoque”. Delen zijn niet gelijk maar het concept wel.
-SM met 4cilinder v/d DS is ernstig overwogen i.v.m. oliecrisis.
-DiRaVi van de SM lijkt meer op de DS stuurinrichting dan op de DiRaVi uit de CX.
-Verder o.a. meesturende koplampen achter glas.
al met al hebben ze ongeveer net zo veel met elkaar gemeen als een C5 en een C6
Een goede vergelijking is waarschijnlijk BMW5 vs BMW6. Een De C6 concurreert duidelijk met de BMW530.
BMW530 HE 75000EUR
BMW530 touring HE 80000EUR (onduidelijk groot verschil)
BMW630 85000EUR
C6 60000EUR
C6 break 63000EUR
C6 sportcoupé 68000EUR
ga maar vast sparen!
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik geloof je technische details
mooi voorbeeld van BMW 5 en 6 serie
dat vin ik namelijk ook totaal verschillende auto’s
zoiets zou ik dus wel graag zien.
ik denk namelijk als je bij de C6 alleen de achterdeuren eruit haald dat je niet iets moois overhoud.
bij de C4 hebben de berline en de coupé natuurlijk ook een compleet verschillende achterkant
neem aan dat die 2 ook technisch bijna gelijk zijn.
C6 break
wat voor 6 of 8 cilinder er ook in de C6 komt reken maar op een flink toenement benzine verbruik.
En wat al niet te denken van wegenbelasting
hoeveel zou zoon break C6 wel niet gaan wegen?
schrik niet van 2000 KG schoon aan de haak
maja als je al je spaarcenten in een Citroen C6 break wil steken…ik hou je niet tegen.
Citroen rolls better then a Rolls!!
veels te klein. te veel een designerbreak, waar niets inpast. Niet in de traditie van de cx break en de xm break.
Een oplopende daklijn zijn mi noodzakelijk voor een grote citroen break.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:veels te klein. te veel een designerbreak, waar niets inpast. Niet in de traditie van de cx break en de xm break.
Een oplopende daklijn zijn mi noodzakelijk voor een grote citroen break.
mooie bak juist niet zo blokkendoos als vroeger