Als ik vier volwassenen vervoer in onze Picasso dan zakt deze aardig in bij de achterveren, wij zijn van normaal postuur en dit zonder bagage.
Het is bij tijd en wijle kruipen over verkeersdempels, als ik andere picasso’s bekijk zie ik dat deze ook achter laag bij de grond liggen.
Hebben meer mensen hier last van en zo ja is er al iets op gevonden bv andere dempers, kunstof blokken tussen de veren…......
Misschien kunnen mensen die caravan’s trekken met een Picasso een uitkomst bieden of tip geven.
Thanx
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
he edwin ik kon je niet eerder ,Ik rij wel in een picasso ik heb alleen 2 kinderen.En dan kom ik niet aan het gewicht.Almere barst van de drempels.Om de 50 meter in een woonwijk ligt wel een drempel of een platte pannekoek.
Maar goed vandaag mooi weer dus speel zand halen voor de kids.
150Kg in de kofferbak.Diverse drempels gereden maar niet echt een probleem.Wel zag ik duidelijk dat de achterkant behoorlijk naar beneden gedrukt was.
Dus ik denk dat er in leusden andere drempels zijn neergelegd.
grtz Frans
Hey Frans.
Ik ben ondertussen ook wat wijzer geworden.
Er zijn dus hulpveren voor de Picasso van de firma MAD, maarrrrrrrr deze zijn al onder verschillende Picasso’s geplaatst met een LPG tank waarna deze veren een mega herrie maakten bij het in en uitveren.
Dit was dus geen succes.
Ik heb een dochter van 5 en de drempels zijn van die ehhh zeg maar klippen, echt $%^& dingen.
Ik ga eens informeren naar stuggere dempers want ik vind het niet prettig rijden, misschien ben ik ook wel verwend hoor na 7 jaar hydro vering maar voor citroen reed ik renault en daarmee had ik nooit problemen.
Ik hou je op de hoogte als je dat wilt.
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Edwin kan je niet met een centimeter van de grond tot onderkant wiel kast meten, hoeveel centimeter dit is.Zonder dat iemand er in zit ,Bij mij is dit 65.5 cm met normale banden spanning die er in hoort.Uiteraard bij het achterwiel. Misschien is het bij jouw picasso wel lager : Misschien is jouw picasso verlaagd ,dan maar een paar neon buizen er onder bouwen en een vette instalatie.
suc6 Frans
Frans, dat was info wat ik zocht.
Nou ik dus ff naar buiten met de rolmaat en precies dezelde hoogte.
De dempers zijn dus in orde, das heel fijn om te weten.
Ik begin wel een aktiegroep of zo,of beter een praatgroep met als strijdkreet: ik ben pas blij als ik zonder drempels rij (of zoiets).
Geintje, het is en blijft een plaag die drempels.
Neon vind ik niks maar over de standaard audio heb ik ook niet te klagen, best wel oke, de hele auto is wel oke.
Die groene van dat fototje, is dat de jouwe?
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Ja die groene is de mijne.Ik rij er al 3 jaar met plezier in .Het is een lekkere gezins auto.
Het klinkt stom mischien maar meet is hoe hoog een drempels is.Deze zijn misschien gewoon te hoog.
Ik zal er ook is een nameten in almere (er liggen er zat) Zelfs voor mijn deur.
Gr frans
Ik ben zo blij met mijn hydropneumaat
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Ja dat zegt mijn vader ook met zijn xantia.Tot de bollen vervangen moeten worden.Toen riep hij zoon wees maar blij dat je die bollen niet hebt.Bespaart je een hoop geld
Rene ik hoop dat dat jouw bespaart blijft.Maar de veering is uniek.Dat vind mijn vader ook.
Maar Leusden zal wel aparte drempels hebben.
Gr Frans
weer een mooie fabel!
voor de goede orde, een veerbol kost drie tientjes!
Weet je wat je schokbrekers kosten???
Bijvullen kost ook een tientje bij chyparse in soesterberg.
Binnen een half uur heb ik er 4 vervangen…kost niks
weet je hoelang je alleen al aan de voorkant bezig bent met een schokbreker te vervangen?
Nee echt, het enige waar een hydropneumaat last van heeft zijn die verdomde vooroordelen! (waar ik blij mee ben want zo blijven ze tweede hands lekker goedkoop )
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Je hoeft niet boos te worden.Mij vader heeft dit gewoon bij de garage laten doen.(het was een smak geld)
Maar goed mocht hij weer last krijgen van die bollen wil ik je wel een mailje sturen. Er is niets mis met die veerig,maar het is wel frapant dat de citroen minder auto’s maakt met die veering zal toch ook wel met kosten te maken hebben.
Ik zal maar zeggen ieder zo zijn vak
grtz frans
Sorry hoor….het lijkt zo, maar ik ben verre weg van boos….
Ik hoor alleen veel te vaak over die “slechte"bollen.
Laatst nog bij de apk….
Maarre een xsara-picasso is mooier dan een xant vind ik
Maar er is iets mis met de vering
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
He Rene het zijn toch juist de garage’s die die uistraling geven ! Van mij mag elke citroen uigevoerd worden met die veering.Maar dan verwacht ik ook normale prijzen in de garage, zelf kan ik het niet dus ben afhankelijk van de garage zo als de meeste citroen rijders.
Goed als mijn vader problemen heeft met zijn xantia stuur ik je wel een mailtje.
Grtz Frans
Voor die bollen moet je gewoon naar chyparse in soesterberg
Die doen alleen het veersysteem voor weinig! en goed..
Wil je de auto helemaal laten onderhouden kan je Renard uit beneden leeuwen eens proberen of rene spaan uit krommenie.
Het zijn allemaal kilometers die je moet maken maar het is het dubbel en dwars waard!! die dealers…ik kom er niet!! zakkenvullers vind ik het.
Standaard veel te hoge prijzen, en standaard onderhoud!
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Rene bedankt voor de tip .Ik heb even op google gekeken naar:
chyparse En dat ziet er goed uit
grtz Frans