Hallo ik heb een vraagje ,, sinds 3 weken rijdt ik in een xsara maar nu heb ik een vraag is het ook mogelijk om de lange antenne te vervangen voor een kortere ,zonder verlies van ontvangst , en zijn ze orgineel te verkrijgen? . @ o ja het is een dak antenne
Ikzelf had op mijn vorige Citroen ( Xsara Picasso bwjr 2005 ) een kortere antenne uit aluminium geplaatst ipv de originele antenne.
Deze had ik in de wagenkleur gespoten.
Deze kortere antenne had een betere ontvangst dan de originele, raar maar waar, en het zag er nog eens beter uit ook.
Dus wat mij betreft….doen.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Ik heb mijn standaard antenne ook vervangen door een kortere, dit omdat mijn wagen net niet in de garage ging. Bij het achteruitrijden zou de antenne blijven hangen aan de kantelpoort…
Anyway, ik verving deze door een standaard antenne van de Honda Logo.
Een heel stuk korter en ‘t staat wel mooi….
Greetz
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Hoe haal ik de antenne eraf bij Xsara type 2? Zitten 2 bouten zag ik (10mm), moeten die los? Ik wil namelijk ook graag de WRC antenne van de halfords.
Gr Richard
r1Ch schreef:Hoe haal ik de antenne eraf bij Xsara type 2? Zitten 2 bouten zag ik (10mm), moeten die los? Ik wil namelijk ook graag de WRC antenne van de halfords.
Gr Richard
Volgens mij moet je gewoon ff draaien aan de antenne zelf.
Dus niet het hele voetje losmaken!
R&DY; schreef:een antenne van de c5 III past ook:
Die zijn vet! Waar haal je die en wat kosten ze?
Gr Richard
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat ziet er erg gelikt uit, alhoewel ik mijn satéprikker die nu achterop zit zeker niet lelijk vind.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ga er morgen maar 1 bestellen dan… mits ze niet te duur zijn… ben nog maar 20 hè
Besteld, en het koste E 6,20. Alleen volgens is mijn antenne anders. Ik zie hier dat het schroeven is, maar mijn spriet kan je er zo aftrekken. Hij is hol van binnen, klopt dit?
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nee, dat klopt niet. Je moet hem er toch zeker van af draaien.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Als ik die spriet eraf heb gehaald, zie ik een iets van 10cm ijzer draadje, 2 bouten van 10mm… Ik kan die bouten ook niet los krijgen… Als ik er aan draai met een ringsleutel, draait ie erover heen… Is dan mn voetje stuk ofzo?
even met waterpomp tang proberen los te draaien
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
en wat als dit ook niet lukt?
niemand?
als je een antenne koopt met hetzelfde schroefgat zou die er wel weer oppassen. Ik zag dat je al een antenne had besteld, zo niet, dan willen ze je bij de materialen zaak vast ook wel even helpen om een antenne te zoeken die hier nog op kan worden gedraaid
Desnoods vervang je het hele voetje
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop