Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik zat eens wat de rond te struinen op MP om te kijken hoe het staat met GS/A onderdelen en vond daar het volgende.
Wat is dit en waar is het goed voor?
Wanneer gebruik je het?
Het moet bij de luchtinlaat geplaatst worden lijkt het.
http://link.marktplaats.nl/171965207
Ik ben benieuwd
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Dat zet ‘s winters voor je grill
staat er toch ook bij
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Lees ook de vragen:
Waar is het goed voor?
Wanneer gebruik je het? (bij het rijden? bij stalling?)
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:Lees ook de vragen:
Waar is het goed voor?
Wanneer gebruik je het? (bij het rijden? bij stalling?)
gewoon tijdens het rijden bij koud weer
hetzelfde principe als bij oa een eend
toepasbaar voor lucht gekoelde motoren
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik ben dus op zoek naar een GS/A en ben nog niet al te bekend met dit soort zaken.
Logisch beredeneerd lijkt me namelijk dat door zo’n hoes minder lucht de motor in kan. Wat is hier het voordeel hiervan?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Dat je motor op bedrijfstemperatuur kan komen.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
En is het dan de bedoeling dat je het bij een lange rit er weer af haalt als de motor eenmaal warm is?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als het buiten maar koud genoeg is kun je hem laten zitten, er komt dan voldoende lucht door die openingen die er in zitten.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Normaal gesproken moet je de winterhoes er op zetten als het onder de 10 graden is. De motor van de GS/A is nogal moeilijk warm te krijgen, vooral in de winter, vandaag dit onderdeel. De GSA heeft trouwens een winterhoes die je achter de grille schuift in plaats van er voor zoals op marktplaats. Vind ik eigelijk wel jammer. Het is juist leuk om te zien dat er een luchtgekoelde motor in zit
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Aha. Dus eigenlijk is zo’n hoes vrij essentieel als je er in de winter mee wil rijden?
Volgens mij, bedenkt ik mij nu, heb ik ook wel stoffen (leer of iets dergelijks) hoezen gezien bij gs-jes. Kan dat?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ja absoluut, de motor van de GS/A komt zelfs met winterhoes al niet op temperatuur in de winter. DriverD heeft temperatuur meters in de GS gebouwd. Hij kan vast vertellen hoe warm of koud de motor blijft bij verschillende temperaturen
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
en anders kan je de verwarming ook wel vergeten
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
geoarthc35 schreef:CitZX1.8iFurio schreef:Lees ook de vragen:
Waar is het goed voor?
Wanneer gebruik je het? (bij het rijden? bij stalling?)
gewoon tijdens het rijden bij koud weer
hetzelfde principe als bij oa een eend
toepasbaar voor lucht gekoelde motoren
niet alleen luchtgekoelde
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik ga m bestellen als ik een GS/A heb.
Bedankt voor de tips!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mathijs schreef:Ja absoluut, de motor van de GS/A komt zelfs met winterhoes al niet op temperatuur in de winter. DriverD heeft temperatuur meters in de GS gebouwd. Hij kan vast vertellen hoe warm of koud de motor blijft bij verschillende temperaturen
Drivert had alleen het kleine gaatje in het midden nog open en in de stad kwam de GSa NIET op temperatuur. 60 graden olie temp… Op de snelweg wel: 85 graden.
Ik reed met een kan open op de snelweg. kachel werd redelijk warm.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:
Drivert had alleen het kleine gaatje in het midden nog open en in de stad kwam de GSa NIET op temperatuur. 60 graden olie temp… Op de snelweg wel: 85 graden
85 graden is ook al erg laag hoor. Normaal hoort olie toch wel 95 tot 110 graden te worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste