Merci.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Tijd voor een kleine update…
Op 2 maart ben ik begonnen aan het verwisselen van het analoge klokje van mijn BX. Helaas ging daar iets verkeerd, waardoor de dashboardverlichting niet meer werkte. De flexibele printplaat aan de achterkant van het klokkenwerk was te veel beschadigd.
Toen ben ik wat wezen proberen met een nieuw klokkenwerk, maar na 10 minuten knapte de tellerkabel. Na eindeloos veel dashboards en tellerkabels te hebben verwisseld, ben ik tot de conclusie gekomen dat de onderste tellerkabel (die van de versnellingsbak naar het schutbord loopt) gebroken moet zijn.
Nu rijd ik dus al sinds 2 maart zonder werkend dashboard. Aan de ene kant went dat wel, maar het is altijd oppassen bij flitspalen, aangezien ik echt geen idee heb hoe hard ik rijd. Elke dag rijd ik op de A10 West door de trajectcontrole. Lachen joh, zonder werkende teller…
Ik gok dat de km-stand nu zo rond de 168.000 moet staan, wat betekent dat ik zo’n 27.000 km heb gereden sinds de aankoop op 1 mei 2007. Dat betekent ook dat ik de blauwe BX bijna een jaar bezit. Joehoe, bijna een record.
Meer update volgt over een paar weken, wanneer ik hopelijk thuis weer een internetverbinding heb.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Weet je zeker dat de printplaat is beschadigd? Als het stekkertje van het dashbordverlichtings-dimer-schakelaar niet is aangesloten werkt de verlichting ook niet op het dashbord, maar neem aan dat je dat wel bekeken heb
succes natuurlijk!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
XBXG schreef:Na eindeloos veel dashboards en tellerkabels te hebben verwisseld, ben ik tot de conclusie gekomen dat de onderste tellerkabel (die van de versnellingsbak naar het schutbord loopt) gebroken moet zijn.
Maar daar kom je toch niet zo moeilijk bij? En het zal je ook de kop niet kosten bij de dealer.
XBXG schreef:Toen ben ik wat wezen proberen met een nieuw klokkenwerk, maar na 10 minuten knapte de tellerkabel. Na eindeloos veel dashboards en tellerkabels te hebben verwisseld, ben ik tot de conclusie gekomen dat de onderste tellerkabel (die van de versnellingsbak naar het schutbord loopt) gebroken moet zijn.
Heb ik ook gehad tijdens een dashboard wissel.
Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik 3x de tellerkabel heb vervangen
1x de onderste en 2x de bovenste
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Daan88 schreef:Weet je zeker dat de printplaat is beschadigd? Als het stekkertje van het dashbordverlichtings-dimer-schakelaar niet is aangesloten werkt de verlichting ook niet op het dashbord, maar neem aan dat je dat wel bekeken heb
succes natuurlijk!
Ja, dat weet ik heel zeker, want van de andere dashboards doet de verlichting het wel. En ik heb verder niet aan de dimmer gezeten, omdat ik tijdens de klokkenwerkwissels de plastic beplating van de stuurkolom (waar de dimmer in zit) laat zitten.
Binnenkort maar weer eens naar de sloop voor een nieuwe onderste tellerkabel.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Joehoe!!!! De BX is 19 jaar oud, want ze liep op 29 mei 1989 van de band (ook al is het nu net na middernacht…)
Om dit te vieren even 2 nieuwe foto’s:
Binnenkort komt de APK eraan, dus er moet een hoop gebeuren, waaronder dan eindelijk eens de tellerkabel repareren. ops:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Gefeliciteerd!!!
Btw erg mooie bx hoor
Greetz Martijn
Gefeliciteerd
Je bx ziet er ook nog erg mooi uit!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hee, welke kerel laat jij nu tegen je BX staan leunen?
Gefeliciteerd en succes met je APK-klussen.
Totaal aantal Berichten: 27895
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mssl schreef:Gefelciteerd Wouter. Je hebt die 1400 nog steeds zeg! Goedwerk, volgens mij is dit de BX die het langst bij jou blijft hangen ofniet?
Al een jaar dus
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 01-05-2007
Ligt eraan hoe je het telt, ik denk dat een aantal BXen langer in de schuur gestaan hebben.
Ik weet niet of de witte TZi automaat nog in de garage staat, maar die heeft hij dan ook al langer dan deze blauwe.
Goed, als dagelijkse auto houd die het idd al lang uit deze BX
Als rijdende auto heb ik mijn GT (NN-12-GV) het langste gehad: 21 maanden.
Langst in bezit gehad: Duitse BX 19 Digit (AUR-BX 86): 3½ jaar in de stalling gehad.
Mijn BX 16 TZI automatic (FR-JV-17) heb ik 6 maanden op de weg gehad en ze staat nu al een jaar in de stalling.
Verder heb ik een stel andere BX’en in mijn stalling gehad, maar gestalde auto’s tel ik eigenlijk niet mee. Het feit dat ik deze mooie Bleu Olympe nu al 13 maanden heb, maakt het wel het op één na langste bezit, na de GT.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Blijkbaar bevalt deze blauwe goed? Hoe is het eigenlijk met je tellerunit afgelopen?
De tellerkabel moet ik nog steeds vervangen, dus ik rijd nog steeds rond met een tijdelijk dashboard. Die geeft 234.000 km aan, maar dat geeft ie dus al aan sinds maart.
Nog een weekje werken en dan heb ik 3 weken vakantie. Dan heb ik mooi de tijd om alles weer te gaan repareren en APK-klaar maken. De APK verloopt op 16 juni, dus dat is mooi getimed.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nee helaas, dat is me te duur.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX