Komt er nog een apart topic voor de Ami?
Edit; ik zie dat het kenteken niet meer bestaat, dus je gaat hem slopen?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Gaaf zeg!
Jammer dat je de foto´s niet kan downloaden…
CitroenAZU schreef:Gaaf zeg!
Jammer dat je de foto´s niet kan downloaden…
Nu wel…...
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Ahum…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Merci!!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Hier nog wat foto’s van de terugkeer van de DS:
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zwarte DS, 3e neus: Mooi!
Citroen!
Zeker een fraaie wagen. Ze verdient het om de weg weer op te mogen.
Mooie kokkenwinkel ook snelheidsmeter met lange naald en toerenteller met korte naald.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Toerenteller hoort ook een lange naald te hebben bij deze auto.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Nou, vandaag de startmotor gedemonteerd en wat denk je hij is gewoon goed??
Toen ik de auto een paar jaar geleden wegzette voor de winter en hem in het voorjaar wilde ophalen startte hij niet.
De startmotor deed het prima maar ging steeds langzamer totdat ik alleen nog een klik hoorde. Accu dus leeg dacht ik.
Toen heb ik later een verse accu geplaatst maar nog steeds een klik en verder niets. Ik heb er toen een paar klappen me de hamer opgegeven maar nog steeds niets…
(De min kabel van de accu was erg dun en was bij de 1e poging toen de start motor het nog deed wat gaan smeulen dus die is inmiddels ook vervangen voor een nieuwe.)
Nu heb ik het ernstige vermoeden dat de motor vastzit. Het lukt ook niet om met een flinke schroevendraaier het vliegwiel te verroeren. (daar kan je nu bij nu de startmotor eruit is)
Is er een andere manier om de motor handmatig te tornen waarbij je wat kracht kan zetten? Let op het is dus een BW automaat die je niet kan aanslingeren.
Dit ziet er slecht uit in elk geval…
Ik heb de bougies eruit en heb vast in de gaten kruipolie gespoten.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Is de startmotor niet gewoon smerig waardoor hij het onbelast prima doet, maar eenmaal gemonteerd niets doet?
Dit zelfde had ik met mijn HY starter…
Nadat ik het zaakje schoongemaakt en nieuwe koolborstels er in gebraden had, werkte hij weer als nieuw.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Sjaak de Bollenboer schreef:Ik weet echter niet of hij het nog doet. Is er een manier om dat te controleren?
Zet er eens een voltje of 12 op…........
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Accupolen aan binnenzijde beroest, slechte contactvlakken, slechte bedrading, massaverbinding rechtstreeks op de waterpomp?
Schuurpapiertje langshalen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
CitroenAZU schreef:
Nu heb ik het ernstige vermoeden dat de motor vastzit. Het lukt ook niet om met een flinke schroevendraaier het vliegwiel te verroeren. (daar kan je nu bij nu de startmotor eruit is)
Is er een andere manier om de motor handmatig te tornen waarbij je wat kracht kan zetten? Let op het is dus een BW automaat die je niet kan aanslingeren.
In plaats van een schroevendraaier zou ik een grote bandenlichter (minimaal 50 cm lang) of iets dergelijks proberen.
Hoor(de) je de startmotor wel klikken als je probeert te starten? Met andere woorden, komt je bendix wel uit?
Citroen!