Dat spreekt voor zich, anders kom ik niet eens opdagen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
thuis gekomen?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Goed ik ben thuisgekomen. Maar net moest ik haar achterlaten in de garage. Ik zeg wat een hoer*nding.
De opsomming van problemen
- auto koelt niet
- fussee rechtsvoor wil niet vast (maximaal klapperen)
- kokende moter
- dynamo dood (heel zwak nog)
- accu dood (loopt op laatste adem)
- automaat gaat niet in de 4de versnelling. Wat kan dit zijn. Wie o wie helpt me!! Er staat ook 1 2 3 op de automatsisch bak en de pook komt alleen bij 3. 1 en 2 lukt dus niet. Auto weigert naar 4de versnelling te gaan. Hoe stel is dat af of is de bak verrot?
Hoe dan ook tot woensdag moet ik w8en wat de garage er van zegt.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Nou volgensmij heb je zo juist de volgende rampebak gekocht veel succes met repareren D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BX19TZI schreef:Goed ik ben thuisgekomen. Maar net moest ik haar achterlaten in de garage. Ik zeg wat een hoer*nding.
De opsomming van problemen
- auto koelt niet
- fussee rechtsvoor wil niet vast (maximaal klapperen)
- kokende motor
- dynamo dood (heel zwak nog)
- accu dood (loopt op laatste adem)
- automaat gaat niet in de 4de versnelling. Wat kan dit zijn. Wie o wie helpt me!! Er staat ook 1 2 3 op de automatsisch bak en de pook komt alleen bij 3. 1 en 2 lukt dus niet. Auto weigert naar 4de versnelling te gaan. Hoe stel is dat af of is de bak verrot?Hoe dan ook tot woensdag moet ik w8en wat de garage er van zegt.
Dat is óók kansloos, zeg…
Succes en veel wijsheid…
Ehh heren misschien heb ik wat meer een tips en ideeen.
Want dat ik een rampenbak heb gekocht wist ik sinds vanmiddag al.
Ik zeg hoerending!!!
Btw kickdown is ook echt intressant moet ik zeggen.
Rij ik gister @ de snelweg maximaal 80. Want ik rij met kansloze fusee. Ik wil iets gas geven om vrachtwagen in te halen schakelt dat ding in ene weer terug naar de 1 dus dat heeft me doen besluiten om weer achter de vrachtwagen te gaan hangen.
Ik zeg 4de vesrsnelling 4 life!!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
hoe flik je he toch steeds weer henk, alsof je ze aantrekt
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Jezus wat een pech heb je toch!
Succes ermee!
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Lekker koppig automaatje, blijkbaar. Hoe oud is de automaatvloeistof die erin zit? Enne, stomme vraag misschien omdat ik zelf nooit een BX automaat heb gehad, maar stel je die automaat ook bij mbv van zo’n kabeltje? Valt daar misschien nog wat mee bij te stellen?
En verliest ze geen koelvloeistof? Radiator is niet geblokkeerd t.o.v rijwind? Slaat de fan wel aan zodra de temp. te hoog wordt? Misschien een hoop vragen, puur voor de beeldvorming.
Als het goed is ga ik vanavond even kijken naar dit hok. Ik denk zelf een combinatie van: niet goed ontlucht en een weigerend thermocontact. Wat betreft de automaat is het nog even gissen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Hoe krijg je het voor elkaar??
Probleembak nummer zoveel…......
Nou, in ieder geval veel succes ermee!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ach, de presentatie door ons beiden laat het kanslozer lijken dan het daadwerkelijk is. Maar goed, daar houden we van .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Het probleem wordt voornamelijk veroorzaakt doordat de meesten denken voor 150 tot 300 euro een zeer goede auto te kopen, tenminste dat is de verwachting.
Uit jarenlange ervaring weet ik dat goede BX-en voor minder dan 300 euro toevalstreffers zijn. Meestal is er een reden waarom ze zo goedkoop zijn. Als het een goede betrof dan had de verkoper dat ook door en vroeg er, terecht, meer voor.
over de automaatbak: controleer de kickdown kabel is.
beek3762 schreef:Het probleem wordt voornamelijk veroorzaakt doordat de meesten denken voor 150 tot 300 euro een zeer goede auto te kopen, tenminste dat is de verwachting.
Uit jarenlange ervaring weet ik dat goede BX-en voor minder dan 300 euro toevalstreffers zijn. Meestal is er een reden waarom ze zo goedkoop zijn. Als het een goede betrof dan had de verkoper dat ook door en vroeg er, terecht, meer voor.
Ik heb 450 voor de bx betaald heren. En ik vind het abvsoluut niet erg om onderhoud te geven aan de auto’s. Wat dat betreft ken jij mij dus helemaal niet dus in mijn ogen is het slap geleuter van je.
Wat ik verwacht is eerlijkheid. Problemen hebben is helemaal niet erg. Als je maar eerlijk verteld wat er is.
Ding gaat nu 11 juni alsnog voor de apk. Daar gaat die doorkomen en ik ga van deze auto genieten.
Met die achterlijke benzine prijzen is die beslissing snel gemaakt.
Magoed we wachten woensdag maar af.
Die automaatbak heb ik trouwens de kickdown kabel goed afgesteld. Kickdown is ook prima nu. Alleen de pook moet afgesteld worden. Want ik denk dat volgens de huidige instelling de auto niet naar de 4 mag. Dat wordt geblokkeerd. Maja afwachten.
En idd het is een kansloos hok, maar daar wil ik verandering in gaan brengen.
Volgens mij ben ik ook een beetje een bx redder. Ik koop elke keer een rampenbak, knap hem helemaal op en vervolgens verkoop ik ze voor een prikkie.
Dat doe ik ook vanaf nu niet meer. Dit is voorlopig ook de laatste BX die ik gekocht heb.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.