15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15
   
BX >> klassieker in wording?
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 juni 2008 12:14 AM
  [ # 211 ]

Misschien dat dat idee leeft omdat de 16V Mk2 (type 3) er wat krijgshaftiger uitziet, en daardoor meer mensen aantrekt? Ik ben zelf toch meer voor het wat ingetogener uiterlijk van de 16V Mk1 (type 2).
De D6C was trouwens de codenaam voor de “vuile” 16V motor, als krachtiger variant van de D6A, die in de eerste BX 19 GTi zat (juist, die vuile versie met 125 PK en dik 170 Nm). Het zijn beiden dus benzineblokken van 1905 cc uit de XU serie met multipoint brandstofinjectie. En ze gaan allebei als de brandweer!  Wink

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 02 juni 2008 12:53 AM
  [ # 212 ]

Des te sneller de BX uit het straatbeeld verdwijnt, des te eerder zal hij de klassiekerstatus bereiken. 
Het aantal BX’en in NL is de laatste jaren in rap tempo aan het dalen. Ze zijn geen cent waard en zelfs goede exemplaren verdwijnen daardoor naar de sloop. Er komt dus een moment dat mensen, wanneer ze een BX zien rijden denken: “hé, dat is lang geleden! Dat was eigenlijk best een geinig wagentje”.
Je ziet die ontwikeling ook bij de CX. Stond altijd in de schaduw van de DS en was jarenlang aan de straatstenen niet te slijten, maar toen CX’en echt zeldzaam begonnen te worden in het wild zag je toch liefhebberij ontstaan. Inmiddels is de CX hard op weg naar de klassiekerstatus.
Diezelfde weg zal de BX volgens mij gaan. De BX was destijds een revolutionair concept: afwijkende vormgeving en materialen, hydropneumatiek (comfort!) en een enorme binnenruimte. Daarbij gerekend dat het een enorm verkoopsucces was, zullen veel ex-bezitters sentimentele gevoelens koesteren wanneer ze zoveel jaar na dato de auto terugzien.
Ik denk daarom dat voor de BX nog een mooie toekomst als gewaardeerde klassieker is weggelegd.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 02 juni 2008 12:58 AM
  [ # 213 ]

Ik sluit me volledig aan bij de laatste post.

Over pak-um-beet 10 jaar is het gewoon een klassieker.

Test

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 juni 2008 01:00 AM
  [ # 214 ]

Ik denk niet dat het aantal rijdende exemplaren de mate waarin een auto als klassieker wordt gezien beinvloed. Kijk eens naar de DS, die toch behoorlijk vaak te zien is, dat is zonder enige twijfel een klassieker. Een GS, die veel zeldzamer is, is dat in veel mindere mate.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 juni 2008 01:09 AM
  [ # 215 ]

Een GS in mindere mate een klassieker dan een DS? Ik dacht het toch niet. Het is een minder populaire klassieker, dat wel. Maar dat ligt eerder aan het feit dat de GS enorm roestgevoelig was/is, waardoor deze een imagoprobleempje heeft (behalve dan bij Citrofielen). En omdat ze minder populair is zullen de prijzen wat lager liggen. Maar ik durf wel te stellen dat een GS als minstens zo waardevol wordt gezien als een DS wat betreft klassieke status.

EDIT: lamaarzitte, ik heb je post verkeerd gelezen…..  Surprisedops:

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 02 juni 2008 01:12 AM
  [ # 216 ]
winnetou schreef:

EDIT: lamaarzitte, ik heb je post verkeerd gelezen…..  Surprisedops:

Ik lees het hele forum al jaren verkeerd….

Test

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 juni 2008 01:15 AM
  [ # 217 ]

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.  bleh huh suprise

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 02 juni 2008 01:29 AM
  [ # 218 ]

Maar ik durf wel te stellen dat een GS als minstens zo waardevol wordt gezien als een DS wat betreft klassieke status.

Dat denk ik toch niet.
De DS en ook de 2cv zijn wel buitencategorie vind ik.
Uiteindelijk wordt elke auto een keer een klassieker. Dus ook de Bx.

Jeroen

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 02 juni 2008 02:12 AM
  [ # 219 ]
Thijsvandebles schreef:

Ik sluit me volledig aan bij de laatste post.

Over pak-um-beet 10 jaar is het gewoon een klassieker.

helemaal waar de BX HEEFT HET PSA CONCERN GERED met de p205!

waar vind je zulk een mooie prijs/comfort verhouding en zoveel liefhebbers

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 juni 2008 02:38 AM
  [ # 220 ]

Ik ben behoorlijk verknocht aan de wendbaarheid van het ding; hij vreet echt hobbels waar de meeste andere autoos voor in de remmen gaan. En dat tegen kosten waar ik nog geen fiets voor kan onderhouden.

En nou kom je in een groot veenweide-gebied zoals hier in het groene hart (met heel veel zettingen en verzakkingen in het wegdek) nogal veel hobbels tegen, en nou leidt mijn dagelijkse woon/werk rit daar 45 km dwars doorheen… Een snellere auto met minder goede vering brengt mij daar niet sneller doorheen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 juni 2008 04:30 AM
  [ # 221 ]

Leuk vind ik ook dat ik al een paar collega’s en een enkele wildvreemde ben tegengekomen die aan zo’n BX hele warme herinneringen hebben. Toch typisch iets voor een klassieker! Blijkbaar heeft de BX toch een hele positieve uitstraling.  Very Happy

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 02 juni 2008 02:59 PM
  [ # 222 ]
Daantje schreef:

Lijkt me duidelijk: JA.

(worden niet alle auto’s die oud zijn en uit het straatbeeld verwijnen klassiekers?)

Dat vinden wij wel, maar dat is niet wat algemeen verondersteld wordt.
Mijn 1972 Morris Marina wordt door velen nog steeds als een weggooihok gezien.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook