Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ik ben er aan toe om het plaatwerk van de ID 19 zo goed mogelijk af te hangen, dat doe ik voor de auto naar de spuiterij gaat. Maar waar moest ik ook alweer beginnen?
Eerst de portieren en dan de rest? Van achter naar voor?
Ik heb het jaren terug eens gelezen in La Bombe, maar om nou tien jaargangen door te gaan worstelen ...
Wie heeft er een tip of beschrijving?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je begint met de voordeuren en werkt naar achter. Daarna de voorspatborden en de kap
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: portieren en plaatwerk strak afhangen
maartenbokslag schreef:Ik heb het jaren terug eens gelezen in La Bombe, maar om nou tien jaargangen door te gaan worstelen ...
La Bombes 168 en 169 uit 1997. Een uitgebreid 2-delig artikel van Cees Berkvens. Inderdaad beginnen met de deuren. Zeer lezenswaardig overigens. Als je deze jaargang niet hebt kan ik het eventueel wel voor je scannen,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Volgens het werkplaatshandboek (handeling no DX 800-0a) beginnen bij de motorkap. Misschien is een andere manier makkelijker, heb alles nog gedemonteerd en moet nog beginnen. Zelf zou ik het eerst volgens de citroen methode proberen en als dat niet lukt pas iets anders proberen.
jeroentje schreef:Zelf zou ik het eerst volgens de citroen methode proberen en als dat niet lukt pas iets anders proberen.
Er is wel een goede reden om met de deuren te beginnen. Daarvoor is namelijk maar 1 goede positie en dat is strak in de rubbers. Voor de rest van het plaatwerk heb je zo enorm veel verstelmogelijkheden dat dat dan verder wel goed gaat komen. Andersom is veel moeilijker. Zie dan maar eens goed met je deuren uit te komen.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Re: portieren en plaatwerk strak afhangen
ID66 schreef:La Bombes 168 en 169 uit 1997. Een uitgebreid 2-delig artikel van Cees Berkvens. Inderdaad beginnen met de deuren. Zeer lezenswaardig overigens. Als je deze jaargang niet hebt kan ik het eventueel wel voor je scannen,
PeTeR
Als je het gaat scannen en downloadable mailable maken ben ik ook wel geinteresseerd. Ik ben er nog wel niet mee bezig, maar er komt deze lente/zomer zeker een moement waarop ik plaatwerk aan het afhangen ben…...........
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
ID66 schreef:
Er is wel een goede reden om met de deuren te beginnen. Daarvoor is namelijk maar 1 goede positie en dat is strak in de rubbers. Voor de rest van het plaatwerk heb je zo enorm veel verstelmogelijkheden dat dat dan verder wel goed gaat komen. Andersom is veel moeilijker. Zie dan maar eens goed met je deuren uit te komen.
Je deuren strak tegen de rubbers aan stellen doe je toch als het ware naar binnen toe. Zouden deze meer naar binnen moeten worden gesteld dan eigenlijk de bedoeling is kom je toch met je motorkap in de knel?