17 van de 37
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Xantia 1.9D Sensation -> Gesloopt :-(
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 04 april 2005 08:43 PM
  [ # 241 ]

wat een ramp-xantia heb jij gekocht zeg Shocked
hoop voor je dat alles dalijk gewoon lekker werkt en dan maar zweven :photo

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 april 2005 09:05 PM
  [ # 242 ]
Blueduck schreef:

maar met dat nieuwe blok erin

Fout!
Ander blok!  geen nieuw blok.

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 april 2005 09:41 PM
  [ # 243 ]
René van Maren schreef:
Blueduck schreef:

maar met dat nieuwe blok erin

Fout!
Ander blok!  geen nieuw blok.

Een vrij jong blok zelfs uit 1998 met 124K, motor snort verder prima en de auto heeft hier en daar inderdaad wat aandacht nodig, maar dat hoort erbij voor die prijs. Airco is een luxe, maar zonder rijdt de auto ook prima hoor.

Het lijkt er dus op dat niet alleen de gloeibougies slecht waren, want nu start de auto na 4 uur stil gestaan te hebben wel in één keer. Maar na 10 of meer uur stil, loopt de motor nog effe slecht, De Vos vertelde mij dat het slecht starten na een tijdje stil gestaan te hebben komt door teruglopende brandstof. De pomp zuigt dan heel even valse lucht aan, de oplossing is het handpompje (knijpballetje) vervangen en die zijn volgens hem niet zo duur bij de dealer, sloop exemplaren zijn niet te vertrouwen.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 april 2005 09:42 PM
  [ # 244 ]
ZX1.4i schreef:

Vandaag de airco laten vullen, afgezien van een klein lek ergens wat nog niet gevonden is, werkt de magneetkoppeling van de compressor niet Sad
De Airco specialist heeft de boel doorgemeten en zegt dat de spoel van de koppeling kapot is, een nieuwe koppeling zou me €180 gaan kosten.
Bij De Vos kan ik een gebruikte compressor+koppeling kopen voor €200.

De Airco specialist biedt aan om de boel af te tappen en het koelmiddel te bewaren en als de andere compressor erin zit, het koelmiddel weer terug te pompen, deze service is Gratis.

En heeft hij de Defroster afgeperst ??
Meestal gaan die ook lekken. Confused
Dus is het systeem verder lekvrij ?

Dat afpersen met stikstof is in 2003 bij mijn toenmalige BX tzd-turbo gebeurd (heb ik aleens verteld)......en het zou mij in totaal een 500.- euro gaan kosten, voordat hij weer zou werken….en dat heb ik maar niet gedaan omdat er nog veel meer aan de auto zelf mankeerde Crying or Very sad

Had ik EINDELIJK een BX met Airco gehad, als dat het enige probleem zou zijn geweest….  :whoohoo

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 april 2005 09:52 PM
  [ # 245 ]
Bram schreef:

En heeft hij de Defroster afgeperst ??
Meestal gaan die ook lekken. Confused
Dus is het systeem verder lekvrij ?

Dat afpersen met stikstof is in 2003 bij mijn toenmalige BX tzd-turbo gebeurd (heb ik aleens verteld)......

Wat is de Defroster Confused:

Hij heeft eerst zo een apparaat eraan gehangen wat de boel leeghaalt en er werd meer uitgehaald dan erin kan, kan vuil/vocht zijn maar ook lucht uit het lek. Vervolgens heeft dat apparaat staan drukverhogen/vacuumeren en ik zag de druk dalen, daarna heeft hij de boel met stikstof afgeperst en ook nu daalde de druk. Het is volgens hem een klein gaatje, er zit nu R134a met een UV-kleurstof in, zodat het de volgende keer met een UV-lamp opgespoord kan worden.

Ik heb net zelf even zitten meten en zie dat de 2 koelfans langzaam gaan draaien als ik de Aircoknop indruk. Ook komt er spanning op de stekker naar de compressor te staan, dus dat werkt allemaal, alleen schakelt de magneetkoppeling dus niet in. Confused

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 05 april 2005 01:59 PM
  [ # 246 ]
ZX1.4i schreef:

Wat is de Defroster Confused:

Ik meen dat ze die radiator van de Airco zo noemen…maar ik heb er eerlijk gezegd geen verstand van…iemand noemde het toen zo. Surprisedops: 

Hij heeft eerst zo een apparaat eraan gehangen wat de boel leeghaalt en er werd meer uitgehaald dan erin kan, kan vuil/vocht zijn maar ook lucht uit het lek. Vervolgens heeft dat apparaat staan drukverhogen/vacuumeren en ik zag de druk dalen, daarna heeft hij de boel met stikstof afgeperst en ook nu daalde de druk. Het is volgens hem een klein gaatje, er zit nu R134a met een UV-kleurstof in, zodat het de volgende keer met een UV-lamp opgespoord kan worden.

Ik heb net zelf even zitten meten en zie dat de 2 koelfans langzaam gaan draaien als ik de Aircoknop indruk. Ook komt er spanning op de stekker naar de compressor te staan, dus dat werkt allemaal, alleen schakelt de magneetkoppeling dus niet in. Confused

Ja….dat had ik dus ook bij die BX tzd-turbo…..het schuifje van de Airco deed wel de koelvinnen aanslaan, maar verder deed de airco helemaal niks.
Nou ja…..je bent nu bij een Airco-specialist geweest, dus zal het wel goedkomen. Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 april 2005 03:39 PM
  [ # 247 ]
Bram schreef:

Nou ja…..je bent nu bij een Airco-specialist geweest, dus zal het wel goedkomen. Wink

Het komt wel goed (hoop ik), als er weer wat blaadjes aan de geldboom hangen Wink

De bollen zijn gevuld bij Chyparse, zaten op 40bar en de anti-zinkbol zat op 10bar, alles zit nu op 65bar. LHM en filters zijn schoongemaakt, de LHM was geel, bijna bruin en één van de filters was helemaal zwart van het vuil. Weefje heeft de auto naar Chyparse gereden en terug en wist mij te vertellen dat de Xantia nu een stuk comfortabeler veert, strakker op de weg ligt en lichter stuurt. Ik heb er zelf nog niet mee gereden, maar ben heel benieuwd.

Nu alleen nog die multi-riem.

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 05 april 2005 04:40 PM
  [ # 248 ]

Mooi dat het allemaal (langzaam aan) toch goed aan het komen is met je Xantia!! Kun je straks eindelijk gaan genieten van het geweldige veercomfort!  :susp

Het lijkt er op dat Weefje inmiddels meer in je Xantia heeft gereden dan jij zelf!!  Laughing  Laughing  Laughing

Succes met de verdere reparaties! Ik hoop dat je de ontwikkelingen blijft melden op het forum! Hoewel het niet allemaal even leuk voor je is, vind ik het wel boeiend om te lezen. Daarnaast lijkt het me ook erg nutttig voor andere (en toekomstige) Xantiarijders!!!

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 05 april 2005 06:12 PM
  [ # 249 ]
WaJo schreef:

Succes met de verdere reparaties!

Ik hoop dat je de ontwikkelingen blijft melden op het forum! Hoewel het niet allemaal even leuk voor je is, vind ik het wel boeiend om te lezen.

Daarnaast lijkt het me ook erg nutttig voor andere (en toekomstige) Xantiarijders!!!

Zeker weten Cool

Ook goed dat de betreffende handelaren zo eens op dit forum ter sprake komen…. Neutral

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 april 2005 07:04 PM
  [ # 250 ]
Bram schreef:
WaJo schreef:

Ik hoop dat je de ontwikkelingen blijft melden op het forum! Hoewel het niet allemaal even leuk voor je is, vind ik het wel boeiend om te lezen.

Daarnaast lijkt het me ook erg nutttig voor andere (en toekomstige) Xantiarijders!!!

Zeker weten Cool

Ook goed dat de betreffende handelaren zo eens op dit forum ter sprake komen…. Neutral

Ja helaas wel, ik kan niet echt zeggen dat het geval met de multi-riem niet bij hem bekend is/was Confused

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 april 2005 04:51 PM
  [ # 251 ]
ZX1.4i schreef:

na 10 of meer uur stil, loopt de motor nog effe slecht, De Vos vertelde mij dat het slecht starten na een tijdje stil gestaan te hebben komt door teruglopende brandstof. De pomp zuigt dan heel even valse lucht aan, de oplossing is het handpompje (knijpballetje) vervangen en die zijn volgens hem niet zo duur bij de dealer, sloop exemplaren zijn niet te vertrouwen.

Pompje kost bij de Citroen-dealer een slordige €49 Shocked

Bij de Peugeot kost datzelfde pompje slechts €21,50 Cool
Pompje is dus inmiddels besteld bij de Peugeot waar ze mij wisten te vertellen dat de Citroen-Dealers heel veel niet op voorraad hebben en duur zijn Rolling Eyes

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 06 april 2005 08:32 PM
  [ # 252 ]
ZX1.4i schreef:
ZX1.4i schreef:

na 10 of meer uur stil, loopt de motor nog effe slecht, De Vos vertelde mij dat het slecht starten na een tijdje stil gestaan te hebben komt door teruglopende brandstof. De pomp zuigt dan heel even valse lucht aan, de oplossing is het handpompje (knijpballetje) vervangen en die zijn volgens hem niet zo duur bij de dealer, sloop exemplaren zijn niet te vertrouwen.

Pompje kost bij de Citroen-dealer een slordige €49 Shocked

Bij de Peugeot kost datzelfde pompje slechts €21,50 Cool
Pompje is dus inmiddels besteld bij de Peugeot waar ze mij wisten te vertellen dat de Citroen-Dealers heel veel niet op voorraad hebben en duur zijn Rolling Eyes

Op de SLOOP 2 *knaken*.... Exclamation

Die van Renz z’n Xantia D heb ik er ook vandaan gehaald.
Vaker zit er ook ergens een klem niet helemaal goed vast op de 2 slangen die er vanaf lopen, waardoor er geen diesel uitlekt….maar wel een klein beetje lucht waardoor de brandstof ook kan teruglopen.

Alleen kun je zo verdomde slecht bij het stuk komen wat richting de tank loopt….ergens achter de motor komt de leiding van de tank uit en daar zit ook een klem (oid). Confused

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 april 2005 10:14 PM
  [ # 253 ]
Bram schreef:

Op de SLOOP 2 *knaken*.... Exclamation

Die van Renz z’n Xantia D heb ik er ook vandaan gehaald.
Vaker zit er ook ergens een klem niet helemaal goed vast op de 2 slangen die er vanaf lopen, waardoor er geen diesel uitlekt….maar wel een klein beetje lucht waardoor de brandstof ook kan teruglopen.

Alleen kun je zo verdomde slecht bij het stuk komen wat richting de tank loopt….ergens achter de motor komt de leiding van de tank uit en daar zit ook een klem (oid). Confused

De Vos adviseerde mij om het niet op de sloop te halen, aangezien die dingen nogal vaak kapot gaan en met zoiets heb je geen garantie. Maar goed € 21,50 valt ook reuze mee ipv het woekerbedrag van bijna €50 bij de Citroen dealer Evil or Very Mad

Ik heb gisteren even gekeken, de klemmen zitten goed vast, wellicht zit de knijpklem op de slang welke van de tank komt niet lekker, de klem op de slang naar de pomp toe is een slangklem met schroef. Zover ik het kan zien kun je er gewoon makkelijk bij, het pompje ligt in een soort plastic kapje boven de motorsteun aan de distributie-zijde, ik kan er zo bij om dat knijpklemmetje eraf te slopen, en het pompje erop zetten.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 06 april 2005 10:22 PM
  [ # 254 ]

Ik had het over de klem achter de motor, waar de leiding vanaf de tank komt.
Probeer daar maar eens bij te komen. Confused

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 april 2005 10:35 PM
  [ # 255 ]
Bram schreef:

Ik had het over de klem achter de motor, waar de leiding vanaf de tank komt.
Probeer daar maar eens bij te komen. Confused

Vreemd, die leiding komt achter de motor met een haakse bocht omhoog en gaat dan op het handpompje, daar kan ik zo bijkomen. Dat pompje zelf ligt in een plastic bakje boven de motorsteun.

Ik zal er eens een foto van maken.

Profiel  
 
 
17 van de 37
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook