Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Handrem is voor de apk niet om te gebruiken
Wanneer je trommel voor hebt dan mag je ze gebruiken anders niet ja een keer per jaar tijdens de keuring
Als ze het doen, en dat betekend op de bokken de wielen niet meer met de hand te draaien en vervolgens niet de handel uit het dashboard, dan is het goed. Ze mogen op de handrem behoorlijke verschillen tussen de beide wielen laten zien. Gewoon in d’r één zetten en verder niet over nadenken die ‘knaken’ werken beroerd. Ja die piepen ook nog eens snel. Wanneer ze het doen mooi laten staan en niet meer aankomen tot de volgende keuring
Succes
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Geldigheidsduur keuringsbewijs¹
18 Juli 2009
dus
Iemand een dyane kopûh?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
pauldegoede schreef:GoofBlikscha schreef:Geldigheidsduur keuringsbewijs¹
18 Juli 2009
dus
Iemand een dyane kopûh?Wil je er serieus vanaf, na al die moeite?
Jup.. Aangezien de BX niet te verkopen is, zal er wat anders weg moeten, jammer maar dat is niet anders…
Ik vraag me af wat mijn dyane waard is eigelijk… Zal wel niet zo denderend veel zijn, ivm de roest rond het voorruitframe, en de achterlicht plaat.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik gok zo rond de 1200 euro…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Jammer dat je er weer vanaf wilt….......
Toch blijft het een droom-Dyane hoor, mede dankzij Bleu Myosotis.
Ik moet me inhouden hier, maar ik wil m’n BX absoluut niet kwijt, anders had ik je al gebeld.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nou ze/hij staat op marktplaats, ik ben benieuwd…
Ik heb expres een beetje hoger ingezet
Vandaag trouwens weer 70km heerlijk rond gebruld. Het is wel weer wennen na een weekje Digit hoor ops:
Oja, de brandstofmeter is weer stuk. Dus de tank mag er binnenkort weer onderuit (en ik geloof dat ik nou geen tank element meer op voorraad heb…)
Edit:
Oja, als iemand van het cifo hem koopt, krijgt hij dus zowiezo 100 euro korting. Het is maar dat je het weet…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Iets zegt me dat je hier spijt van gaat krijgen…...
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Iets zegt me dat je hier spijt van gaat krijgen…...
Tja dat heb ik bij de Digit ook… Maar ergens voel ik me ook erg goed, ik heb tenslotte een sloop dyane weer een jaar extra gegeven
En een dyane heeft mijn liefde voor een a-type weer helemaal boven gehaald, maar eigelijk wil ik een acadiane, puur omdat ik daarmee opgegroeid ben…
Maar ik geloof dat ik de komende maanden maar eens wat rustiger ga doen qua auto’s. Ik heb er nou weer 3. Onee 6. Onee, officieel 8.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
anders moet jeje massa eens goed controleren van je tankelement. de massa is meestal slecht ipv een overleden tankelement
Even een kleine update;
-volgens mij is de tankflotter van het element af, er ligt iets los in de tank (heb de tank er nog niet onderuit gehad)
-De voorruit is weer strak dichtgekit, en het voorruitframe is op diverse plekken bijgestipt
-De rest van de auto is ook op diverse plekken bijgestipt
-Ik heb nou de ontsteking er af liggen, om eens te kijken naar dat slechte starten en afslaan als ze warm is.
De contactpuntjes zijn nog keurig, dus ik vervang alleen de condersator. Gelukkig had ik nog een 2cv blokje staan, met zgan puntjes en condersator, ik ben nou wat aan het uitwisselen. Straks de boel weer monteren (en afstellen ) en maar eens kijken hoe ze dan rijdt.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zo, de boel zit weer in elkaar. Na het opnieuw afstellen van de ontsteking rijd hij weer heerlijk trouwens.
Na een lange testrit: De bobine word niet zo warm meer, en hij start ook als de motor warm is. (als je hem uit zet, en direct weer wil starten duurt het wel even voordat hij aanslaat trouwens)
Echter als je met een warme motor bij het stoplicht staat en gas wilt geven, heb ik het idee dat de bougies af en toe een vonkje missen. Ook wil de auto nog wel eens een paar slagen na pruttelen als je hem uit zet.
Kortom: ik heb net nieuwe bougies gekocht, en ik ga ze er zo even inzetten.
Oja,
De draagbalk van mijn kofferklep is nou wel heel erg rot (er stond een paar mm water in de kofferbak na een stortbui, gelukkig heb ik de kofferbak enkele dagen geleden goed in de verf gezet, zodat het water nergens tussen kan kruipen)
Heeft er iemand nog zo’n balkje liggen in een redelijke staat?
Ik weet zeker dat ik er zelf ook nog een heb. Maar waar ops:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Je kan ‘t via de Dyane Vereniging proberen… Misschien hebben die zo’n dakbalk. Succes!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Dat lekken is je dakbalkrubber en niet je dakbalk zelf.
Maar die kan des al niet te min wel rot zijn. De rubbers kun je weer nieuw kopen. De dakbalken zijn schaars. Om maar met Peter Lolinga te spreken:“heb ik liggen op zolder,maar zijn niet te koop”. Ondanks dat kun je het proberen bij Peter misschien wil hij er wel een verkopen :
Succes,
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Feiko van Zon schreef:Dat lekken is je dakbalkrubber en niet je dakbalk zelf.
Maar die kan des al niet te min wel rot zijn. De rubbers kun je weer nieuw kopen. De dakbalken zijn schaars. Om maar met Peter Lolinga te spreken:“heb ik liggen op zolder,maar zijn niet te koop”. Ondanks dat kun je het proberen bij Peter misschien wil hij er wel een verkopen :
Succes,Feiko
Geloof me, het is mijn dakbalk. Ik kan er door naar buiten kijken
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
pauldegoede schreef:Als je gaat voor de Quick and dirty oplossing kan je er wellicht aan 2 kanten een stalen strip overheen lassen. Heb je geen oude brede luxaflex thuis liggen?
l
Tja, er zitten al 3 kitpatronen in de auto verwerkt, het was al in me opgekomen om een stuk blik in de grootte van de dakbalk te knippen, er op te puntlassen (op plaatsen waar dat nog kan) en hem rondom af te kitten.. Als je dat een beetje netjes doet, zie je er ook nog bijna niets van, en is het geheel ook weer een beetje stevig. (ik kan me niet voorstellen dat er nou nog enige stevigheid in zit..)
Maar elke keer als ik wat aan deze auto kit voel ik me slecht ops:
Ik heb een hekel aan knooiwerk. Maar in dit geval vind ik het verrekte handig.
En ik heb tenminste een ‘echte’ dyane. Eentje met lekkage, verschillende kleuren verf, en niet orginele details Grapje hoor, maar met zo’n oud barrel durf ik wel meer dan met een mooi exemplaar…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993