Ik heb het in de C5 rubriek al aangekaart, maar niet echt bruikbare reacties gehad, dus probeer ik het maar hier. Misschien lezen (electro)techneuten alleen deze rubriek.
Mijn auto valt bij een koude start af en toe helemaal dood na een paar honderd meter rijden. Hij doet helemaal niets, ook de accesoires niet.
Enige remedie is het contact uitzetten en weer starten. Het is knap irritant, want alles valt uit, dus ook de bekrachtiging en dat is schrikken kan ik je zeggen.
Iemand een idee?
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
nog niet bij de dealer geweest met deze klacht. klinkt als een probleem met de computer.
ik ben helaas niet technisch ops:
Re: C5 valt "dood"
Wimmie schreef:Mijn auto valt bij een koude start af en toe helemaal dood na een paar honderd meter rijden. Hij doet helemaal niets, ook de accesoires niet. Enige remedie is het contact uitzetten en weer starten.
Lijkt op wat gebeurt bij de melding “Storing motorregeling” bij de Xsara Picasso. Zie in het Picasso-forum bij “Startproblemen 1.8 16V”. Niet alleen deze storingsmelding, maar daar bleek na lang zoeken door een dealer uiteindelijk een verweerd contact de boosdoener.
“Fehler Motorsteuerung” is uitgebreid behandeld in het Duitse Picasso-forum. Bij sommige Picasso’s blijkt de luchtklepregelmodule te trillen, waardoor valse lucht aangezogen wordt en de storingsmelding optreedt. Er schijnt voor een beperkt aantal chassisnummers een terugroepactie geweest te zijn. Gaat om 1.8 16V’s van na begin 2003. Oplossing is het eenvoudig aanbrengen van een verstevigingsbeugeltje.
Geeft allemaal aan hoe gevoelig de huidige systemen zijn. Iets niet in orde? De software gooit gewoon de boel plat. Vervelend is alleen dat de oorzaak achteraf bijna niet te achterhalen is. En dan begint het moeizame foutzoeken.
Je hebt hier allemaal weinig aan. Het enige wat je eruit haalt is dat je bij de dealer moet zijn.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Re: C5 valt "dood"
ID66 schreef:Wimmie schreef:Mijn auto valt bij een koude start af en toe helemaal dood na een paar honderd meter rijden. Hij doet helemaal niets, ook de accesoires niet. Enige remedie is het contact uitzetten en weer starten.
Lijkt op wat gebeurt bij de melding “Storing motorregeling” bij de Xsara Picasso. Zie in het Picasso-forum bij “Startproblemen 1.8 16V”. Niet alleen deze storingsmelding, maar daar bleek na lang zoeken door een dealer uiteindelijk een verweerd contact de boosdoener.
“Fehler Motorsteuerung” is uitgebreid behandeld in het Duitse Picasso-forum. Bij sommige Picasso’s blijkt de luchtklepregelmodule te trillen, waardoor valse lucht aangezogen wordt en de storingsmelding optreedt. Er schijnt voor een beperkt aantal chassisnummers een terugroepactie geweest te zijn. Gaat om 1.8 16V’s van na begin 2003. Oplossing is het eenvoudig aanbrengen van een verstevigingsbeugeltje.
Geeft allemaal aan hoe gevoelig de huidige systemen zijn. Iets niet in orde? De software gooit gewoon de boel plat. Vervelend is alleen dat de oorzaak achteraf bijna niet te achterhalen is. En dan begint het moeizame foutzoeken.
Je hebt hier allemaal weinig aan. Het enige wat je eruit haalt is dat je bij de dealer moet zijn.PeTeR
Bedankt voor je reactie. Kan hier zelf niets mee inderdaad maar het geeft me misschien wel een handvat voor de dealer. Die kon het niet vinden!
Misschien nu wel.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Blueduck schreef:Kan t niet laten, maar wat dan met de slogan “technologie komt tot leven” ??
Storingen maken je tot beven
Re: C5 valt "dood"
Wimmie schreef:Ik heb het in de C5 rubriek al aangekaart, maar niet echt bruikbare reacties gehad, dus probeer ik het maar hier. Misschien lezen (electro)techneuten alleen deze rubriek.
Mijn auto valt bij een koude start af en toe helemaal dood na een paar honderd meter rijden. Hij doet helemaal niets, ook de accesoires niet.
Enige remedie is het contact uitzetten en weer starten. Het is knap irritant, want alles valt uit, dus ook de bekrachtiging en dat is schrikken kan ik je zeggen.
Iemand een idee?
Waarop Sep antwoordde: 05 Apr 2005 19:27
nog niet bij de dealer geweest met deze klacht. klinkt als een probleem met de computer.
ik ben helaas niet technisch
Waarop wimmie weet te melden:
Lijkt op wat gebeurt bij de melding “Storing motorregeling” bij de Xsara Picasso. Zie in het Picasso-forum bij “Startproblemen 1.8 16V”. Niet alleen deze storingsmelding, maar daar bleek na lang zoeken door een dealer uiteindelijk een verweerd contact de boosdoener.
“Fehler Motorsteuerung” is uitgebreid behandeld in het Duitse Picasso-forum. Bij sommige Picasso’s blijkt de luchtklepregelmodule te trillen, waardoor valse lucht aangezogen wordt en de storingsmelding optreedt.
Je zou denken het motormanagement maar je vermeldt erbij dat ook de accesoires het niet meer doen dus je hebt volledige stroomuitval en dat is een heel ander probleem en heeft lijkt me niet logisch dat het motormanagement daar mee te maken heeft.
De oorzaak is gewoon dat de boordspanning wegvalt en dan ga je inderdaad eerder aan vervuilde contakten denken.
Vooral de aansluiting ACCU - Startmotor is een gevoelige plek.(CX)
Blijft wel vreemd dat het euvel zich voor doet na enige tijd en dat door het contakt aan/uit te zetten de zaak weer hersteld is.
Is dit een eenmalig dagelijks ritueel of gebeurt het meerdere malen achter elkaar?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het motormanagement in staat is om het volledige stroomcircuit lam te leggen.
Laat staan “valse” luchtaanzuiging.
Re: C5 valt "dood"
Is dit een eenmalig dagelijks ritueel of gebeurt het meerdere malen achter elkaar?
Het is niet dagelijks maar als het gebeurt, dan is het maar een keer per dag (tot nog toe tenminste)
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
boordspanning
Je moet bij de dealer eens de relais laten checken op functie.
Als de complete boordspanning wegvalt is het spanningsrelais niet aangetrokken en/of maakt slecht contact.
Deze wordt geschakeld door je contactslot….
Zou de dealer eenvoudig moeten kunnen oplossen.
Groet,
Henk
C5 HDI 2.0 Break 108 PK
Xsara 1.6 16V
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Zorg voor de schema’s en de volgende keer dat ie dat flikt, zorg dat het gebeurt op een plek waar je rustig kan blijven staan en ga met een multimeter en een testlampje aan de slag. En vergeet niet om op te schrijven wat en hoe je getest hebt en wat de resultaten zijn.
Wishful thinking dat het op een fatsoenlijke plek gebeurt, ik weet het.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
wat voor alarmsysteem zit erin?
klinkt als en lijkt op, stroom onderbreker.
je weet wel die accuonderbrekers.
edoch ik moet inderdaad toegeven dat het (bull) is als de dealer zegt:sorry meneer we kunnen het niet vinden.
je zegt dat alles uitvalt, en als alles uitvalt ga ik zoeken in de voeding .
de accu dus en de hoogvermogen relais.
zou relatief eenvoudig moeten wezen.
maar het is jammer dat de electrische schema’s van die nieuwerwetse bakken nog niet online staan.
mvgr wupke.
Ben inmiddels bij de dealer geweest en de zeer gedienstige monteur heeft onder ene hoop gemompel over “nieuwerwetse techniek” etc. de software geupdate. Was volgens hem nog nooit gedaan en volgens de verkoper bij de zaak waar ik de auto gekocht heb (voormalig Citroendealer) wel.
Maakt allemaal niet uit want hij doet het nu sinds een week zonder ook maar een probleem. Ik hoop nu verder dattie het goed blijft doen.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club