Heel snel getik uit HD-pomp?
icefire
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 283
Geregistreerd: 12-04-2007

- CX 2.2 TRS
Gepost: 02 juni 2008 10:35 PM

Bij onze bx zijn onlangs de voorbollen bijgevuld. Voorheen was het dwijlen, nu veert de bx weer zoals het hoort, maar….
de pomp sloeg altijd vrij vaak aan; elke 8 sec. Dat doet ie nu nog maar sinds gisteren na een lange rit richting Landgraaf (Pinkpop idd) is er een extra tik of harde klik. Elke seconde en bij remmen en optrekken wordt het geratel. Dit doet ie dus naast het bekende pompgeluid.

Ik vermoed een lekke rembol of defecte hd-pomp. Nu las ik elders (  ) dat er wellicht lucht of stikstof uit de bollen in de pot zou kunnen zitten en vervelgens iets over het losdraaien van de ontlastschroef op de pomp.

Me dunkt dat als dit de oorzaak is dat dit slechts korte tijd het getik verhelpt. Maar welke is nu de ontlastschroef (het is een 1.9 tzi), dr zitten immers meerdere schroeven daar in de buurt en ik wil niet zomaar aan allerlei schroeven (boutjes) gaan draaien.

CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 juni 2008 10:39 PM
  [ # 1 ]

In dit geval durf ik met 99% zekerheid te stellen dat de voorraadbol overleden is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
icefire
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 283
Geregistreerd: 12-04-2007

- CX 2.2 TRS
Gepost: 02 juni 2008 10:59 PM
  [ # 2 ]
waterman771 schreef:

In dit geval durf ik met 99% zekerheid te stellen dat de voorraadbol overleden is.

Dat zou dan waarschijnlijk wel het snelste en goedkoop te verhelpen probleem zijn als mijn vrouw bij onze cx-man (en inmiddels ook bx-man) langsgaat. Zelf ben ik volgens mij die gast van de hetnet-reclame (twee linkerhanden) als het op auto’s aankomt, ik kan niet eens een ontlastschroef vinden (een bout durfde ik voorzichtig nog een sleutel (12) op te zetten, maar die bout kwam niet los).

CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 02 juni 2008 10:59 PM
  [ # 3 ]

De ontlastschroef is sleuteltje 12 en er zit maar 1 boutje op met sleutel 12. Ik denk net zoals Waterman dat de voorraadbol aan zijn einde is..

Profiel  
 
icefire
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 283
Geregistreerd: 12-04-2007

- CX 2.2 TRS
Gepost: 04 juni 2008 12:38 PM
  [ # 4 ]
waterman771 schreef:

In dit geval durf ik met 99% zekerheid te stellen dat de voorraadbol overleden is.

Bingo! en goed dood ook want “de olie spoot eruit” zei de cx-man. Nieuwe bol erop, kwartiertje werk volgens mijn vrouw. Ze is weer onderweg.

CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook