Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hier heb je iig een redelijke leidraad: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=493
Typische BX-punten: ADALs, hd- en retourleidingen, massaproblemen…
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Hartstikke bedankt!
Loop ik dat even na van’t weekeind
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Zijn we weer….
Bx is vandaag afgekeurd, wat ik ergens wel verwacht had.
De Aandrijfashoezen waren namelijk zeer twijfelachtig, maar ach, dacht probeer het gewoon.
Inderdaad 2 van de ashoezen onvoldoende, hiervoor staat een afspraak met een garage, die er voor 150 euro nieuwe hoezen op zet. Heb namelijk al gekeken, maar dat gaat me te veel ellende kosten, 150 euro heb ik er dan wel voor over.
Er waren echter nog 2 punten waarop de bix is afgekeurd.
-Rechtsvoor is een retourslang doorgescheurd.
Het is het rechterslangetje van die dubbele rubberen slang die achter de veerpoot loopt. Heb al gekeken of het een losse slang is, maar volgens mij is het één geheel met de rest van die dubbele slang… Waar ik een beetje bang voor ben: Onderdeel van de octopus?
-Achter schijnen mijn Veerbalgen lek te zijn… Heb geen idee wat ze daarmee bedoelen. Heb ook gekeken, maar zie daar simpelweg niets lekken… Wel zijn de veerbollen eergisteren vervangen, dus mogelijk dat ze wat olieresten zagen en concludeerde dat de boel lekte?
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Allochteun schreef:Zijn we weer….
Bx is vandaag afgekeurd, wat ik ergens wel verwacht had.
De Aandrijfashoezen waren namelijk zeer twijfelachtig, maar ach, dacht probeer het gewoon.
Inderdaad 2 van de ashoezen onvoldoende, hiervoor staat een afspraak met een garage, die er voor 150 euro nieuwe hoezen op zet. Heb namelijk al gekeken, maar dat gaat me te veel ellende kosten, 150 euro heb ik er dan wel voor over.Er waren echter nog 2 punten waarop de bix is afgekeurd.
-Rechtsvoor is een retourslang doorgescheurd.
Het is het rechterslangetje van die dubbele rubberen slang die achter de veerpoot loopt. Heb al gekeken of het een losse slang is, maar volgens mij is het één geheel met de rest van die dubbele slang… Waar ik een beetje bang voor ben: Onderdeel van de octopus?-Achter schijnen mijn Veerbalgen lek te zijn… Heb geen idee wat ze daarmee bedoelen. Heb ook gekeken, maar zie daar simpelweg niets lekken… Wel zijn de veerbollen eergisteren vervangen, dus mogelijk dat ze wat olieresten zagen en concludeerde dat de boel lekte?
De retourslang is een geheel, twee slangetjes vormen verderop één slang en dat gaat dan dus retour. Losmaken en een nieuwe monteren is niet zo moeilijk.
En veerbalgen? Die ken ik niet op een BX Wel bij vrachtwagens met luchtvering
Ik denk idd dat ze wat LHM hebben zien liggen na het vervangen van de bollen achter… Effe schoonmaken en hup, opnieuw aanbieden
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Hehe…
Toen ik idd bij de garage het keuringsrapport liet zijn keken ze ook heel vreemd bij het woord veerbalgen :p
Heb in ieder geval alles rondom de veerbollen blinkend schoon gepoetst, dus als er ergens iets lekt moet ik dat binnen een paar dagen gaan zien…
Dat slangetje, heeft dat nog een specifieke naam, of zal de onderdelenboer het met een omschrijving moeten doen?
Veerpootretourslang lijkt mij.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Merk CITROEN
Handelsbenaming BX DEAUVILLE U9
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 30-06-2009
Jippiejajeee
Ze mag weer een jaartje de weg op!!
Idd geen commentaar meer gehad op de ‘veerbalgen’ na een grondige poetsbeurt
Veerpootretour was idd een eitje en de 4 ashoezen zijn er voor 140 euro uiteindelijk opgezet door een garage..
Al met al wel content mee,
auto nu iets meer als een jaar in bezit, rond de 300 euro kosten gemaakt. Bollen vervangen, wat slang en leidingwerk vervangen, ashoezen, distributie en 2 banden.
Wat nou een bodemloze put zo’n BX? :p
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Allochteun schreef:Merk CITROEN
Handelsbenaming BX DEAUVILLE U9
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 30-06-2009[...]
Al met al wel content mee,
auto nu iets meer als een jaar in bezit, rond de 300 euro kosten gemaakt. Bollen vervangen, wat slang en leidingwerk vervangen, ashoezen, distributie en 2 banden.Wat nou een bodemloze put zo’n BX? :p
Gefeliciteerd enne,
Proficiat…
Ik hoop dat ik dat over de mijne binnenkort ook kan zeggen (eerste keuring ooit voor mijn rekening )
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ach… Tviel wel mee hoor,
vrees alleen dat er de komende maanden geen groeiende nagels inzitten bij me… Heel weekeind aan LHM slangetjes zitten kutten :p
één voordeel, heb zo het gevoel dat ik voorlopig geen onkruid hoef te wieden op mijn inrit
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Beste mensen, wederom hulp gevraagd…
Ik had ook niet moeten zeggen dat ze het perfect deed, das vragen om problemen natuurlijk.
Twee weken terug is er het een en ander aan de Bix gebeurd. Retourslangen van de veerpoten voor vervangen, achterbollen vervangen, en ashoezen vervangen. Hiermee kwam ze iig door de keuring.
Nu heeft ze echter 2 rare dingen.
Na starten van de auto komt ze netjes en snel omhoog. Ik heb nu echter 3 keer gehad, dat de kont binnen 10 seconde weer naar beneden zakte. Vervolgens even gas geven, komt ze weer omhoog en dan blijft het goed. Vreemd.. De LHM is overigens prima op peil.
2e ding. Bij acceleren, ook al is het nog zo rustig, zakt de kont een heel eind naar beneden. Bij stevig gas geven ben ik bijna bang dat ik mijn uitlaag/trekhaak door het asfalt jaag. Dit blijft ze de gehele rit doen.
Veren doet de auto verder prima, corrigeert ook netjes op hoogte bij ballast en dergelijke.
Het zijn geen problemen die onoverkomelijk zijn, ze rijdt verder prima, maar goed is het natuurlijk niet.
Dus: Nu zoek ik weer een van de geniale monteurs hier, die me van tips en know how kunnen voorzien!
Bvd.
Teun.
achterste Hoogteregelaar kapot?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
lhm niveau gecontroleerd? (met de auto in hoogste stand)
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Allochteun schreef:2e ding. Bij acceleren, ook al is het nog zo rustig, zakt de kont een heel eind naar beneden. Bij stevig gas geven ben ik bijna bang dat ik mijn uitlaag/trekhaak door het asfalt jaag. Dit blijft ze de gehele rit doen.
Dat is het DS-effect Vind ik persoonlijk geweldig. Een GTi van mij had dat ook, zo’n automatische lanceerstand
Misschien is dit deels een gevolg van de nieuwe achterbollen, al klinkt ‘t wel heel extreem, zoals je ‘t beschrijft.
Over dat gejojo na starten: zomaar een gokje, ik weet niet of ‘t hieraan kan liggen, maar misschien is er lucht in ‘t systeem gekomen. Dan zou je kunnen proberen achter te ontluchten (al zou lucht voorzover ik weet er vanzelf weer uit moeten verdwijnen via ‘t voorraadvat). Kijk ook ‘s naar dit topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167095
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Thanks..
Zou het kunnen dat het een tijdje duurt voor alle lucht eruit is?
Ik heb er net namelijk weer een stuk mee gereden, en het kan zijn dat mijn gevoel me bedriegt, maar het lijkt alsof het iets minder wordt..
Zal het eens een paar dagen aankijken..
Edit:
Nuttig topic, thanks.
Tja, dan gaan we een wellus nittus discussie aan, en daar pas ik voor.
wat ik erover kwijt wil is dit:het maakt wel degelijk verschil.
diverse auto’s werden na spoeling beter in diverse opzichten, van omhoogkomen tot beter veren.
van langer in de veren blijven tot het weggaan van de welbekende knieval van deBX. die achter direct door zijn hoeven zakt.
dus wat mij betreft werkt het.mvgr wupke.
Herkenbaar…
Sowieso kan een spoel en verversbeurt geen kwaad, staat ook op het verlanglijstje. Met het vervangen van de achterbollen viel al op dat de LHM niet bepaald helder groen meer is.
Even een vraag nog. Stel ik ga het systeem spoelen en de olie vervangen. Moet ik het dan gewoon via de remnippels helemaal aftappen en nieuwe bijvullen of hoe pak ik dat aan?