6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Aanschaf GSA: vragen
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 29 mei 2008 09:40 PM
  [ # 76 ]

Ik vind een GS ook mooier dan een GSA. Ik vind het ergens alleen zonde om die buiten te moeten laten staan in de winter. Maar goed. Overal is een oplossing voor. En een goede GS voor 2000 euro is iets moeilijker te vinden dan een goede GSA voor 2000.

Maar ik sluit me bij je aan hoor Patrick. Best grappig eigenlijk. Ik vind de type 1 bx veel mooier dan het tweede type, het eerste type van de cx veel mooier dan het tweede type, en de gs mooier dan de gsa.

Ik ruik overeenkomsten.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 mei 2008 10:25 PM
  [ # 77 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Ik heb vandaag bij Pasman gekeken naar zijn net binnen gereden blauwe GSA. Hij reed heerlijk! Voor mij was het de eerste keer dat ik zelf achter het stuur van een gs/a zat en het smaakt naar meer. Technisch is deze gsa heel goed in orde en van onderen en de subframes zijn harstikke hard. Jammer is alleen dat het plaatwerk er wat beroertjes bij staat. De sa heeft 25 jaar van zijn leven in Parijs doorgebracht en dat is te zien. Niet dat er iets ernstigs lelijk is, maar het is meer de algehele staat van het plaatwerk. De vraagprijs is er ook naar, niet al te duur. En voor dat geld krijg je verder wel een harde en technisch uitstekende gsa. Voor mij zou het echter van een vrij gave BX gt naar een vrij uitgewoond uitziende GSA zijn gaan. Het contrast was iets te groot.

Maar….. Wat rijdt een GS/A heeeeeeeeerlijk!

En er zit nog iets in de hoge hoed. Misschien zelfs een GS ipv een GSA.

Zoals ik al gezegd had , ik heb die GSA ook gezien en is erg mooi en technisch gezond.

Er zit wel her en der wat krassen en derelijk op maar daar is de prijs ook naar want duur is ie niet.
Een harde en stakke GSA vind je nergens voor dat geld.

En als je een GSA als dagelijks vervoer middel wil gaan gebruiken dan moet je ook niet de mooiste opzoeken lijkt me. Plaatwerk genoeg om hem weer stak te krijgen.

En een GS heeft ie nu niet staan , komt vast wel.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 29 mei 2008 10:50 PM
  [ # 78 ]

Ik zit te puzzelen van dit knip en plak werk.  Confused

Wat bedoel je ermee?

Dat een strakke GS/A voor dagelijks gebruik niet erg logisch is?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 mei 2008 11:02 PM
  [ # 79 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Ik zit te puzzelen van dit knip en plak werk.  Confused

Wat bedoel je ermee?

Dat een strakke GS/A voor dagelijks gebruik niet erg logisch is?

Ja , er is iets misgegaan , ik kijk even of ik dit herstellen kan.

Maar ik bedoel ermee dat je beter een GSA met een paar krassen en deuken gebruiken kan voor dagelijks gebruik dan een perfect strakke.


Of niet ??

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 29 mei 2008 11:06 PM
  [ # 80 ]

Helemaal met je eens, maar ik (en verkoper in kwestie) vonden deze dame wel wat TE. Hij had zelf ook verwacht dat ze er beter uit zou zien.

Dit laat niet weg trouwens, dat ze wel hard is en heerlijk rijdt… Dus voor iemand die die geen moeite heeft met zo’n ‘stadse’ dame, is het een perfecte koop. Kost weinig, krijg je een echt goede auto voor.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 04 juni 2008 10:38 PM
  [ # 81 ]

Ik ga morgen naar een GS kijken…

Nu heb ik net gehoord dat ik van de komende 1,5 jaar 1 jaar in het buitenland zal wonen met de auto (de heb ik daar nodig). In Duitsland en Belgie…

Hierdoor heb ik wat overpeinzingen gekregen mbt de aanschaf van een GS/A. Misschien kunnen jullie me helpen/adviseren?

Ik heb de overpeinzingen in het topic over mijn GT gezet:

 

Alvast bedankt.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 04 juni 2008 11:24 PM
  [ # 82 ]

Is het geen otie om in de BX door te blijven rijden totad je klaar bent met de studie en een leuke baan hebt met meer financiele ruimte ??

Je weet tenslotte nu wat je hebt aan de BX.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 04 juni 2008 11:29 PM
  [ # 83 ]

Dat zegt mijn vriendin nu ook altijd…

Wink

Dat is een optie, maar dan wil ik mijn GT iets zuiniger hebben als dat mogelijk is.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 juni 2008 11:39 PM
  [ # 84 ]

Mee eens! BiX houden en GS/A voor je uit schuiven.

Maareh, wat verwacht je eigenlijk van een GSA qua verbruik? Ook dat zal geen zuinigheidswonder zijn. Misschien kan je met Emiel eens het zaakje van je BX netjes afstellen. En met een beetje aangepaste rijstijl moet je dan toch wel een eind komen.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 04 juni 2008 11:51 PM
  [ # 85 ]

Qua verbruik zal het niet veel uitmaken denk ik.

Of een GSA met wat slechter plaatwerk kopen (Pasman ?), kun je met gerust hart in een grote stad neerzetten zonder zorgen te maken om een deukje , en als je klaar bent met je studie een hele mooie kopen.

Of doorrijden met de BX GT.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 04 juni 2008 11:59 PM
  [ # 86 ]

Ik verwacht van een goed afgestelde GS/A motor dat 1 op 13 mogelijk moet zijn.

Mijn rijstijl valt overigens reuze mee Wink

En ja: door deze nieuwe ontwikkeling in mijn studie wordt inderdaad die GSA bij Pasman met wat slecht plaatwerk wel een optie.

Iemand voor die GSA een idee wat ik aan de volgende dingen kan doen:

- Missende hoofdsteun (blauw)—> heeft iemand er één?
- klokje doet het niet—> lam ofzo?
- kachel doet het, maar alle schuifknopjes zijn poreus en kunnen niet bediend worden. Kan ik hier wat aan doen? zo ja, wat? Ik zou een goed werkende kachel wel fijn vinden.

En ja: de GT houden, dan zou ik inderdaad met wat hulp (Emiel als ie kan, en/of anderen) er het nodge aan willen doen.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 juni 2008 12:17 AM
  [ # 87 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Ik verwacht van een goed afgestelde GS/A motor dat 1 op 13 mogelijk moet zijn.

Mijn rijstijl valt overigens reuze mee Wink

En ja: door deze nieuwe ontwikkeling in mijn studie wordt inderdaad die GSA bij Pasman met wat slecht plaatwerk wel een optie.

Iemand voor die GSA een idee wat ik aan de volgende dingen kan doen:

- Missende hoofdsteun (blauw)—> heeft iemand er één?
- klokje doet het niet—> lam ofzo?
- kachel doet het, maar alle schuifknopjes zijn poreus en kunnen niet bediend worden. Kan ik hier wat aan doen? zo ja, wat? Ik zou een goed werkende kachel wel fijn vinden.

En ja: de GT houden, dan zou ik inderdaad met wat hulp (Emiel als ie kan, en/of anderen) er het nodge aan willen doen.

Een missende hoofdsteun is niet zo’n ramp , zonder staat veel mooier bij een GS/A.

Voor de rest zijn alle onderdelen die je zoekt volop aanwezig.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 05 juni 2008 02:28 AM
  [ # 88 ]

Kun je die kachelbediening makkelijk vervangen dan?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 juni 2008 08:13 PM
  [ # 89 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Kun je die kachelbediening makkelijk vervangen dan?

Als je het gehele kachelhuis eruit wil hebben moet het dashboard eruit.
Ook als je de bediening gangbaar wil maken maar dat ligt eraan waar die klemt.

Dashboard eruit halen is echter niet veel werk bij een GSA.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 05 juni 2008 11:36 PM
  [ # 90 ]

hmmm… ok.

Ik heb nu iig met pasman afgesproken dat hij wat aan de kachel gaat doen als ik m koop.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook