Hallo allemaal,ik wil zaterdag de kachelkraan schoonmaken maar hoe ziet dat ding er eigenlijk uit,is er iemand die hier een foto van heeft,of iemand die mij naar een site kan verwijzen ik heb al gekeken op de site van roel tielsma en ik dacht zelf dat het dat goudkleurige hefboommechanisme is maar ik weet het niet zeker,wie kan mij helpen,alvast bedankt.
Groetjes,Hans.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het zit onder het goudkleurige hefboommechanisme. Er zit een kabel aan het mechanisme, die komt vanaf de warm/koudknop. Er zitten 2 stangetjes aan die lopen naar kleppen in het luchtcircuit, en er zit een stangetje aan wat naar beneden loopt en verdwijnt in het zwarte blokje waarvan 2 buizen in het schutbord verdwijnen en 2 naar de kachelradiator lopen. Dat zwarte blokje is de kachelkraan. Om die goed schoon te maken moet je hem eigenlijk helemaal demonteren. Ik heb hem in de auto opengemaakt en gedemonteerd… Dat heeft wel gewerkt, maar hij is wel meerdere keren stuk gegaan tijdens het de- en monteren.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Het zit onder het goudkleurige hefboommechanisme. Er zit een kabel aan het mechanisme, die komt vanaf de warm/koudknop. Er zitten 2 stangetjes aan die lopen naar kleppen in het luchtcircuit, en er zit een stangetje aan wat naar beneden loopt en verdwijnt in het zwarte blokje waarvan 2 buizen in het schutbord verdwijnen en 2 naar de kachelradiator lopen. Dat zwarte blokje is de kachelkraan. Om die goed schoon te maken moet je hem eigenlijk helemaal demonteren. Ik heb hem in de auto opengemaakt en gedemonteerd… Dat heeft wel gewerkt, maar hij is wel meerdere keren stuk gegaan tijdens het de- en monteren.
Dan heb ik het toch goed ik heb nu een kompleet blok met buizen en al gekocht dus kan ik het zo overzetten,moet ik dan ook het radiateurwater aftappen.
geen nood, kom zaterdag wel helpen, moet te doen zijn
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Dit is de kachelkraan:
Het zwarte blokje en het ijzeren staafje wat daaruit komt vormen samen de kraan.
De goudkleurige hefboom hoort bij het bedieningsmechanisme; de ijzeren staaf gaat echt de kraan in.
De plek waar je al dit moois vindt is de voetenbak v/d bijrijder, en dan naar linksboven. Soms moet je daarvoor de bekleding onder het onderste opbergvak loshalen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
hans en bianca schreef:
Dan heb ik het toch goed ik heb nu een kompleet blok met buizen en al gekocht dus kan ik het zo overzetten,moet ik dan ook het radiateurwater aftappen.
Je hoeft niet het hele koelsysteem af te tappen, alleen opvangen wat uit de de kachelradiateur en kraan komt als je de slangen losdraait.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:hans en bianca schreef:
Dan heb ik het toch goed ik heb nu een kompleet blok met buizen en al gekocht dus kan ik het zo overzetten,moet ik dan ook het radiateurwater aftappen.
Je hoeft niet het hele koelsysteem af te tappen, alleen opvangen wat uit de de kachelradiateur en kraan komt als je de slangen losdraait.
Het gaat helemaal goed komen, bedankt.
snoek1 schreef:geen nood, kom zaterdag wel helpen, moet te doen zijn
Dat is fijn dat je wilt helpen ,maar dan moet je wel 120 km rijden vindt je dat niet erg.
Vraagje tussendoor, als je de kachelkraan eruithaalt en schoonmaakt moet je dan ook de pakkingen vervangen en zijn deze nog te koop.
Groeten Rene
Ik meen me te herinneren dat dit gewoon droog op elkaar zit.
Ich bin ein Breaker