Kan me voorstellen dat je voor haar gevallen bent, Serge! Gefeliciteerd!
Spijtig dat ‘t met de overdracht van dat stukkie leer niets geworden is (mea culpa). Mocht ‘t nog zin hebben, dan kan ik je natuurlijk een staaltje per post sturen, moet je me maar even je adres PB’en.
Het plan is om begin juli met mijn DS break “Boudoir Oriental” naar NL te komen en ik kan dan desgewenst leer meenemen uit Tbilisi.
Ik hoor ‘t wel van je.
Groetjes,
Fem
Tof, Fem! Ik zal je morgen ff een pbtje doen. Kruip nu in m’n mandje.
Animal triste post coitum
Muchos druk op het moment, maar toch ff een kleine update van de stand van zaken mbt het groene konijn.
Gedaan tot nu toe:
-regengoten kofferbak vervangen
-rubberhouder kofferbak dito
-kofferbak + binnenschermen geconserveerd
-klein gaatje kofferbak en onderkant C-stijl gelast
-lekzakken achter, kogeltjes, bekers etc vervangen
-C stijlen geconserveerd
-kleppen gesteld, bougies vervangen, bougiekabels, klepdekselpakking, isolatorpijpjes
-alle electrische contacten gereinigd
-carterontluchtingsslang vervangen
-een aantal koelvloeistofslangen
-dikke min uit een XM V6 gemonteerd
-startonderbreker er uit gesloopt
-waterpomp
-alle riemen
-thermostaat
-gereviseerde hd-pomp van Citrotech
-leder behandeld met Leatherique
Nog te doen:
-motorolie + filter verversen
-themp.sensor plaatsen in waterpomphuis en (CX) meter plaatsen ipv het niet werkende tijdsklokje (precies even groot!)
-krikpunten voor vervangen
-stofhoezen fusees R vervangen
-kinnenbak vervangen en spuiten
-hemeltje vastplakken
-eindelijk gaan genieten van de dame
Met een weekje of 2 verwacht ik het konijn wel klaar te hebben en dan kan de fun beginnen. Momenteel rijd ik echter full-time in de ambu en dat is ook een waar genot kan ik vertellen. Met een matras achterin doet die laatste het ook verdomde lekker als kamper, wat ik nog ff naar een hoger plan ga trekken in september wanneer ik voor een maand of 2 door Roemenie en omstreken ga trekken.
Animal triste post coitum
Update; de krikpunten voor zijn inmiddels ook vervangen. Wat is dat een kutklus; 300 lappen staal over en onder en tussen elkaar, voelde me net een origamiekunstvouwer. Heb ‘r deze week voor het eerst sinds ze de werf op ging weer ingezet voor dagelijks gebruik en ±1000km getrapt; voelt zeer goed aan allemaal!
Animal triste post coitum


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mooi werk! Heb je daar ook foto’s van? Dit lijkt mijn namelijk een zeer interessante klus.





















Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als je er zo mee bezig bent merk je wel echt dat je met kwaliteitsautomobielen bezig bent, hè.
Ze waren gebouwd om, economisch gezien, 5 jaar mee te gaan, nou dat blijkt…
Nou, dat weet ik niet. Als ik kijk hoe deze dame was met vele jaren primair onderhoud en hoe relatief vlot ik ‘r weer op de been heb als fijne daily driver, dan vind ik dat het best goed gebouwd is, alleen b.v zo’n kriksteun is gewoon nooit bedacht als zijnde een punt wat 40 jaar later als los inzetstuk te koop is en vervangen moet kunnen worden, dus dat is ff kloten. Voor de rest ging het allemaal vrij voorspoedig op 2 vastgerotte borgpennen op de veerstangen achter na.
@Patrick; een hele boeiende klus was het niet hoor, gewoon wat achterstallig onderhoud en wat laspunten, verder was het sowieso al een prima wagen en staat in geen vergelijk tot het ambu-project, of dat samenvoegen van die 2 andere DSen wat nog op stapel staat. Ik zal echter ff een paar foto’s maken komende week, want ze mag er wel zijn en die wieldoppen die ik gescoord heb maken het wel een bijzonder stoere dame!
Animal triste post coitum
‘Ruig’ idd, het maakt de dame tamelijk sporty! Persoonlijk vond ik het iig instant 10x mooier dan de originele doppen en of dat is omdat dit nieuw is en de originele wat saaier in mijn beleving zijn omdat je ze zo vaak ziet, of omdat het gewoon echt beter staat, kan ik niet zeggen, maar ze zijn iig ‘supervetcool’ zoals m’n kleine zegt.
Animal triste post coitum
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
vlietmansje schreef:Je kunt stoelen links en rechts verwisselen, als je veel alleen rijdt geeft dit een gelijkmatiger slijtage, bovendien is de instapslijtage (schuren langs de rugleuning) dan beter verdeeld.
De draaiknoppen kun je verwisselen…
Alleen de asbakken zitten dan aan de verkeerde kant; naast elkaar in het midden
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Serge schreef:alleen b.v zo’n kriksteun is gewoon nooit bedacht als zijnde een punt wat 40 jaar later als los inzetstuk te koop is en vervangen moet kunnen worden,
zie: http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/red-cd/Body repair 471/471.pdf
(Hier staan overigens nog meer leuke dingen om te downloaden )
Ik moet beide zijden nog doen…...
FOTO’S???
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
camemBert schreef:
Alleen de asbakken zitten dan aan de verkeerde kant;
naast elkaar in het midden
Als je dat gezellig vind wel ja, je kunt ook de achterplaten + asbak omwisselen, maar ik neem aan dat je ons zit te dollen
Ik heb de oude stoelen er in zitten met een hendel, dus dat wordt niet wat mbt omwisselen. Weinig tijd de laatste tijd, maar toch nog een paar dingen gedaan:
-Dakrand uitgesneden en opnieuw gekit. Ik heb dit samen met een bevriend perfectionist gedaan en het resultaat is niet te onderscheiden van de originele rubber rand, met dat verschil dat kit de komende eeuwigheid niet meer lekt itt de rubberen rand.
-temp.meter ingebouwd
-flexpijp + demper vernieuwd
-bollen gevuld bij Chyparse
-weer 3dkm genoten
De foto’s komen er aan heren, u weet dat ik daar niet al te vlot mee ben….
Animal triste post coitum
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
gerardeux schreef:camemBert schreef:
Alleen de asbakken zitten dan aan de verkeerde kant;
naast elkaar in het midden
Als je dat gezellig vind wel ja, je kunt ook de achterplaten + asbak omwisselen, maar ik neem aan dat je ons zit te dollen
Leek mij niet zo’n makkelijk klusje, vandaar.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Terug van weg geweest (naar Roemenie met de ambu) en ‘Het groene konijn’ stond weer te springen om op pad te gaan! Kort voor m’n vertrek in september heeft ze nog een nieuwe apk gekregen voor 2 jaar, wat op z’n zachtst gezegd ‘soepel’ verliep, voor meneer rdw waarschijnlijk iets te soepel, want ik weet dat er toch nog wel een paar puntjes zijn die ik binnenkort ff aan moet pakken, zoals bv half verteerde stofhoezen in de rechter voortrein en wat speling op de as aan dezelfde kant, maargoed mij hoor je niet klagen! Voor de dame en mijn poezelige achterwerk heb ik een paar grote schapenvellen meegenomen van de reis, die het lederen interieur deze winter een stuk aangenamer karakter zullen geven.
Als ik klaar ben met de startmotor van de ambu, gaat deze dame weer ff onder het mes, dan las ik het linker krikpunt er in (rechts heb ik een paar maanden geleden al gedaan), wordt de kinnebak vervangen, wordt de bodem en de binnenkant van de balken geconserveerd en de rechter voortrein onder handen genomen. Daarmee moet ze me de winter wel kunnen doorbrengen.
Hier nog ff een lang beloofde foto van het groene konijn met de bijzondere wieldoppen:
Animal triste post coitum
Aparte wieldoppen idd. Staat wel errug mooi trouwens.
En de kleur is ook niet om te huilen
Proud owner of a 71’ Citroen DS