vraagje sinds kort eigenaar ds 20 . de hydro pomp slaat steeds aan als ik aan mijn stuur draai en opmijn rem druk en als ik dat snel doe brandt mijn stop rode licht kan dit aan de achterste veerbol liggen want mijnrecht achter zuiger veer en veerbol kan ik helemaal heen en weer bewegen als ik de laagstand heb staan links achter zit dan vaster ik ben een doe het zelfer maar heb niet veel verstand van ds nog niet
nog steeds een hobby
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Welkom!
Het aanslaan van de pomp heeft voornamelijk te maken met de conditie/capaciteit van de voorraadbol. Je voorraadbol vult de olie aan die verbruikt wordt tijdens het sturen en remmen enzo. Je veerbollen en veercilinders hebben hier niets mee van doen.
De achterste veercilinders zitten eigenlijk niet vast. Ze drukken zichzelf vast als de auto op de grond staat. Ze zijn alleen geborgd zodat ze er niet uitvallen als de auto niet op de wielen staat.
De DS-club is vollop bezig met hydrauliekcursussen. Zo’n cursus heb ik gevolgd en is een echte aanrader.
Succes!
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Welkom!
Je bericht probeer ik te lezen, maar zonder leestekens wordt dat erg moeilijk!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als ik het zo hoor….voorraadbol plat, voorraadvat onvoldoende gevuld, hogedrukregelaar kapot, een pomp zonder opbrengst of ernstig versleten stuurhuis c.q. remservo. Het kan eigenlijk van alles zijn of een combinatie van meerdere problemen. Rijd (of breng) je D van Emmeloord naar Chyparse in Almere en laat deze mannen je hydrauliek nakijken. Zij geven je vrijblijvend een advies en kunnen je hele systeem weer goed operationeel maken. Het kan meevallen maar evenzo goed een flinke duit gaan kosten…........
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
ik wil jullie bedanken voor het advies .
ik ben naar cyparts gegaan en bleek dat de voorraad bol kapot was en de veerbollen achter en voor moesten bijgevuld worden .
dit was zo gebeurd in een half uur en de prijs is ook aangenaam voor je beurs nogmaals bedankt voor het advies.
andries
nog steeds een hobby