pauldegoede schreef:
Vergeet in de opsomming het 2CV chassis niet met het gegarandeerd kwijtgemaakte originele chassisnummer
Welk chassisnummer
Oh dat doet me er aan denken. Het kenteken dat daar bij hoort heb ik nog. Iemand nog een 2cv kenteken hebben?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
wegens het spontaan erg grote dyane aanbod op mp staat ze wat goedkoper te koop. (1.150 euro) ben benieuwd, tot nu toe heeft marktplaats geen serieuze mensen opgeleverd.
Oja, vandaag regende het nogal:
Ik had twee bakjes onder de lekkende dakbalk gezet, en daar heb ik wel 4 liter water mee opgevangen Hopen dat het morgen wat droger wordt, ik heb vandaag dus niets kunnen doen…
Edit: zoals je misschien aan het spatbord nog net kan zien, heb ik enkele dagen geleden een stukje dyane in de was gezet, ziet er niet eens zo gek uit, hij word dan zijdeglans blauw, ipv matblauw En als de auto nat is, is het net alsof de lak keurig is )
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Dat is me een aardig buitje geweest.
Nou ja, je weet wat ze zeggen: “Eendjes horen in het….”
Ik ben benieuwd van een mooie foto nadat de gehele Dyane is gepoetst en staat te glimmen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
weet je dat ik stiekem toch aan het denken ben om een ander schutbord/voorruitframe in de dyane te lassen? Zo lastig kan dat niet zijn… Ja, het is een dikke 2 meter laswerk, en er moeten tijdelijk wat verstevegingen in de auto gelast worden. Maar verder… Hmm. Digit kopen? dan ben ik namelijk een grote stap dichter bij het realiseren van deze droom.
Morgen toch maar eens even de acadiane inspecteren die hier nog in de schuur staat. Volgens mij is dat voorruitframe het enige nog roestvrije stukje aan die aca.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
GoofBlikscha schreef:weet je dat ik stiekem toch aan het denken ben om een ander schutbord/voorruitframe in de dyane te lassen? Zo lastig kan dat niet zijn… Ja, het is een dikke 2 meter laswerk, en er moeten tijdelijk wat verstevegingen in de auto gelast worden. Maar verder… Hmm. Digit kopen? dan ben ik namelijk een grote stap dichter bij het realiseren van deze droom.
Morgen toch maar eens even de acadiane inspecteren die hier nog in de schuur staat. Volgens mij is dat voorruitframe het enige nog roestvrije stukje aan die aca.
Is het niet rendabeler/leuker om al je kennis en energie te steken in een auto met een betere basis?
Deze Dyane is in mijn ogen het niet meer waard om er nog wat in te investeren.
Enfin, is enkel mijn mening hoor!
Jeroen
Altijd wat met dat gebakje Feiko en ik hadden hem ook gewoon moeten slopen voor onderdelen Je was ons in december net voor.
Ik heb laatst bij de DVN voor 20 euri een hele strakke dakbalk gekocht. En zoals Feiko al schreef, is het dakbalkrubber inmiddels weer nieuw te koop! Dan ben je in ieder geval van het gezeik af.
De beige is inmiddels voorzien van nieuwe remblokken, maar staat nu met een nog onontdekt probleem bij In m’n Eendje. Ik rij tijdelijk eend. Leuk ding, maar de voordelen van een Dyane zijn me nu wel duidelijk
Gisteren in Gieten een witte SM gespot
Yvar.
toniclight schreef:
Is het niet rendabeler/leuker om al je kennis en energie te steken in een auto met een betere basis?
Deze Dyane is in mijn ogen het niet meer waard om er nog wat in te investeren.
Enfin, is enkel mijn mening hoor!Jeroen
Dat heet een ‘emotionele band’ geloof ik.. Kan ik ook niet helpen
En geld/tijd stoppen in een auto is zowiezo zonde.
Alhoewel ik al bedacht had, als de auto’s hier verkocht zijn, dat ik langzaamaan eens kan beginnen met het bouwen van een ‘nieuwe’ dyane. Of acadiane, die vind ik veel leuker. Dus af en toe eens wat nieuwe onderdelen scoren. Nieuw chassis, wielophanging, gereviseerde motor, strakke koets enz.
Maar ik hoopte alleen dat iemand de dyane nog wou hebben om een jaartje in rond te rijden, en daarna maar zien of hij nog een keer APK haalt. Jammergenoeg zijn er niet zo heel veel mensen meer die dat willen . Er word gekeken naar het uiterlijk en de toekomst enz.
Of zoals de eigenaar van 2cvonderdelen.nl zei: ‘de echte eendrijder verdwijnt’ ...
Niemand hoeft zich aangesproken te voelen hoor
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Yvar schreef:Altijd wat met dat gebakje Feiko en ik hadden hem ook gewoon moeten slopen voor onderdelen Je was ons in december net voor.
Gelukkig was ik net op tijd. Nou mag ze weer een jaartje, en technisch word ze steeds beter
Ik heb net de foto’s even bekeken van toen ik haar net kocht.. Wat ben ik al een lekker end op weg zeg!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Cabriolet royale:
oeh:
Wonderbaarlijk genoeg is het balkje nog erg stevig dus ga ik het volgende doen:
x2 dus.
Misschien dat ik hem op de hoeken probeer vast te lassen, alhoewel ik dan denk dat ik er door heen smelt. Is het shit gebruiken we kit!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Helemaal vergeten het verhaal af te maken hier
Ziet er niet gek uit vind ik. Nou een regenbui afwachten en kijken hoe het nou is.
Tijdens de laatste hoosbui zijn mijn speakers volgelopen (die lagen in het dashboardvak) dus heb ik vandaag maar besloten om er gelijk wat betere speakers in te zetten.
Een gesloopte bx hoedenplank en wat tie-wraps (of hoe die dingen ook heten) verder:
Een geluid
Jammergenoeg krijg ik weinig serieuze reacties op de dyane. Ja soms wat vreemde telefoontjes of ronduit beledigende mailtjes. Als iemand per mail er al van overtuigd is dat de auto 400-500 euro minder waard is dan dat ik er voor vraag…
Sorry hoor maar dan blijft ze echt wel. Zo wanhopig ben ik nou ook weer niet. De dyane vreet geen brood, dat doet de Digit wel.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ziet er goed uit, Goof!
Wat een originele plaats voor de speakers.
Ik denk dat je gewoon rustig moet wachten op die echte Dyane-liefhebber.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ach jij weet wel beter…
Bij de verkoop van mijn C15 kreeg ik ook van die belachelijke reactie’s : “ik geef 150€ als hij gekeurd is”.
Weet je wat ik dan antwoord?
“Geachte, het is de bedoeling om de wagen te verkopen , niet om hem 1 dag te verhuren…..
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb trouwens toen ik met de speakers bezig was, gelijk maar even wat stoelrubbers vervangen, en toen ik er daarna op ging zitten dacht ik ‘he lekker’. Vandaag heb ik 2.5u in de dyane rondgescheurd, en ik moet nou zeggen dat ik bijna niet meer lopen kan van de pijn in mijn rug… Ik geloof dat ik die nieuwe rubbers er maar weer onderuit haal dus…
Ik heb ook nog 2 mooie BX type 2 GTI stoelen staan, misschien dat ik die er wel eens in klus.. (maar dan heb ik weer geen plaats voor de speakers..)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ga ik net de Dyane wassen voor het kampeerweekend, dus ik de hele auto vol met handoeken gestopt, gewassen, lekt dat gekke ding ineens geen water meer Onbetrouwbare auto
Die kofferbakdakbalk dichtsmeer actie heeft erg goed geholpen trouwens, na een poosje met de tuinslang er op lekt hij nog nergens
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Haha, leuk hè, die oude Franse auto’s. Puur karakter.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX