1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Achterkant hangt laag, slecht zicht
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 april 2005 12:56 PM

hallo, Ik heb een probleempje waar ik al een tijdje tegenaan loop. Ik heb namelijk het idee dat m’n bx wat laag hangt aan de achterkant, en hierdoor heb ik slecht zicht door de achterruit via de binnenspiegel. Ik ben ook wel aardig lang, waardoor het effect versterkt wordt. Maar wil ik nu fatsoenlijk zicht hebben, dan moet ik als een Al Bundy onderuitzakken en zit ik met m’n knieën in het dashbord gevouwen.

De hydroliek is overigens niet gaar, althans, de pomp tikt op de gebruikelijke ruime intervallen.

Is er iemand die er ervaring mee heeft? Kan ik iets verstellen aan de hoogte waardoor de achterkant iets hoger staat achter?

peter

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 april 2005 01:35 PM
  [ # 1 ]

In de rijstand moet de auto netjes horizontaal staan. Voor en achter even hoog.
Is dat niet zo dan kan je hoogte regeaar achter gaar zijn en ja die kan je stellen maar dat is niet voor de young and innocent… Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 april 2005 02:12 PM
  [ # 2 ]

Ik heb wel eens gehoord dat het afstellen van de hoogteregelaars voor een Citroen specialist hooguit een kwartiertje werk is?? Dat kan dus ook nooit erg duur zijn toch?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 april 2005 02:21 PM
  [ # 3 ]

Klopt. Als je een brug hebt en je weet wat je doet is het een eitje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 april 2005 02:27 PM
  [ # 4 ]

Dus Peter, misschien even langs de specialist??  :cx

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 april 2005 04:32 PM
  [ # 5 ]

idd, want zo is het ook geen succes. bedankt voor de reacties

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 april 2005 04:45 PM
  [ # 6 ]

Misschien is het wel leuk om even de prijs hier te laten weten. Ik wil mijn hoogteregelaar voor tzt iets lager laten zetten, mijn BX hangt ook iets achterover. Heb zelf geen brug ofzo dus als ‘t erg goedkoop is dan ga ik niet klooien met oprijblokken enzo…
Succes!!!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 april 2005 04:16 AM
  [ # 7 ]
voge schreef:

Misschien is het wel leuk om even de prijs hier te laten weten. Ik wil mijn hoogteregelaar voor tzt iets lager laten zetten, mijn BX hangt ook iets achterover. Heb zelf geen brug ofzo dus als ‘t erg goedkoop is dan ga ik niet klooien met oprijblokken enzo…
Succes!!!

Zonde van je geld. Ververs als eerste je LHM eens en spoel (vooral) de achterremleidingen heel goed door. Dat scheelt mogelijk al een heel stuk, misschien is het uiteindelijk wel je enige probleem. De rest van je probleem kan alleen maar slijtage of (vastgekoekte) vervuiling zijn.

Ga absoluut niet zomaar afregelen aan een hoogteregelaar; dat is op de fabriek gebeurd en verloopt echt niet als er niets aan het systeem vervangen wordt. Stond ie goed voor de vervuiling dan mag je redelijkerwijs aannemen dat ie goed staat nadat je ververst hebt.

Kijk voor tips over het verversen op http://groups.yahoo.com/group/BXNL_faq

Verder: hoogteregelaars afstellen kun je uitsluitend op een brug of in een smeerput, dwz als de auto horizontaal staat met lopende motor en je er veilig onder kunt komen. Afstellen kan niet op oprijblokken, tenzij je daarmee in staat bent de auto veilig horizontaal te krijgen zodat je er zelf nog onder weg kunt als ie naar beneden stort. Ik zou het je niet ter overweging willen geven.

Het afstellen is verder een vrij simpele zaak: je verschuift de clip die om de stabilisatorstang zit. Maar om dat te kunnen doen moet de zaak wel gangbaar zijn, dwz verse LHM bevatten en niet vervuild zijn….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
edje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 06 april 2005 10:24 AM
  [ # 8 ]

Re: Achterkant hangt laag, slecht zicht

bx-cannes schreef:

hallo, Ik heb een probleempje waar ik al een tijdje tegenaan loop. Ik heb namelijk het idee dat m’n bx wat laag hangt aan de achterkant, en hierdoor heb ik slecht zicht door de achterruit via de binnenspiegel. Ik ben ook wel aardig lang, waardoor het effect versterkt wordt. Maar wil ik nu fatsoenlijk zicht hebben, dan moet ik als een Al Bundy onderuitzakken en zit ik met m’n knieën in het dashbord gevouwen.

De hydroliek is overigens niet gaar, althans, de pomp tikt op de gebruikelijke ruime intervallen.

Is er iemand die er ervaring mee heeft? Kan ik iets verstellen aan de hoogte waardoor de achterkant iets hoger staat achter?

peter


Beste Peter
Dat de BX te laag is van achteren heeft dat een andere oorzaak die meestal te maken heeft met het vast zitten van de hoogte regelaar .Dit werk is geen kwartier zaak.Verder het afstellen moet volgens een bepaalde procedure op een brug waar de 4 wielen op staan (Koni brug)
De auto moet lopen dan ga je er achter tegen gewicht geven door de auto naar beneden te trekken dan moet de BX op reageren gaat pompen komt omhoog ,en als hij niet verder komt dan laat je hem los zie dan of die zakt en meet hem dan op (zijn speciale maten voor)
Natuurlijk moet de olie schoon zijn maar daar zitten zefen in dus dat zal wel mee vallen.
groet edje (citroen monteur)

Beste citroen rijders, ik ben in Borculo geweest en heb daar mijn hart weer op kunnen halen en enige tips kunnen geven daar ik 20 jaar citroen monteur ben geweest . wil mijn kennis (als dit op prijs wordt gesteld )met u delen zoveel mogelijk is.

Profiel  
 
edje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 06 april 2005 10:28 AM
  [ # 9 ]

Re: Achterkant hangt laag, slecht zicht

edje schreef:
bx-cannes schreef:

hallo, Ik heb een probleempje waar ik al een tijdje tegenaan loop. Ik heb namelijk het idee dat m’n bx wat laag hangt aan de achterkant, en hierdoor heb ik slecht zicht door de achterruit via de binnenspiegel. Ik ben ook wel aardig lang, waardoor het effect versterkt wordt. Maar wil ik nu fatsoenlijk zicht hebben, dan moet ik als een Al Bundy onderuitzakken en zit ik met m’n knieën in het dashbord gevouwen.

De hydroliek is overigens niet gaar, althans, de pomp tikt op de gebruikelijke ruime intervallen.

Is er iemand die er ervaring mee heeft? Kan ik iets verstellen aan de hoogte waardoor de achterkant iets hoger staat achter?

peter

De afselingen hoogte BX Voor 159-176 mm
                        Achter215 -233 mm

groet edje

 

 


Beste Peter
Dat de BX te laag is van achteren heeft dat een andere oorzaak die meestal te maken heeft met het vast zitten van de hoogte regelaar .Dit werk is geen kwartier zaak.Verder het afstellen moet volgens een bepaalde procedure op een brug waar de 4 wielen op staan (Koni brug)
De auto moet lopen dan ga je er achter tegen gewicht geven door de auto naar beneden te trekken dan moet de BX op reageren gaat pompen komt omhoog ,en als hij niet verder komt dan laat je hem los zie dan of die zakt en meet hem dan op (zijn speciale maten voor)
Natuurlijk moet de olie schoon zijn maar daar zitten zefen in dus dat zal wel mee vallen.
groet edje (citroen monteur)

Beste citroen rijders, ik ben in Borculo geweest en heb daar mijn hart weer op kunnen halen en enige tips kunnen geven daar ik 20 jaar citroen monteur ben geweest . wil mijn kennis (als dit op prijs wordt gesteld )met u delen zoveel mogelijk is.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 06 april 2005 11:23 AM
  [ # 10 ]

Re: Achterkant hangt laag, slecht zicht

edje schreef:

Natuurlijk moet de olie schoon zijn maar daar zitten zefen in dus dat zal wel mee vallen.
groet edje (citroen monteur)

Nou, vergeet dat maar gerust. Ik weet uit ervaring dat de viezigheid door je hele systeem heen zit en met name in de leidingen naar achter vanwege de enorme lengte en geringe doorstroming richting remmen.

Het gaat met name om verschralende LHM die in delen met minder doorstroming (zoals het aan de achterhoogteregelaar gekoppelde achterremcircuit) van geelachtig tot zelfs zwarte drab kan vergaan en erg weinig aanstalten meer maakt door de leidingen te stromen. Aan die veroudering helpt geen enkele zeef!

De ergste BX-en wat LHM-onderhoud zijn volgens mij ook de “uitstekend dealer onderhouden” exemplaren; remklauwen worden daar blijkbaar nooit voldoende doorgespoeld na LHM-verversing. Er zal best een uitzondering zijn op die regel maar ik ken m niet.

10 jaar BX rijder en ditzelfde fenomeen al vaker bij de hand gehad, en al heel wat “goede” dealers zien sneuvelen op LHM-onderhoud.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2005 11:48 AM
  [ # 11 ]

Helemaal mee eens Karel!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 april 2005 02:02 PM
  [ # 12 ]
karel schreef:
voge schreef:

Misschien is het wel leuk om even de prijs hier te laten weten. Ik wil mijn hoogteregelaar voor tzt iets lager laten zetten, mijn BX hangt ook iets achterover. Heb zelf geen brug ofzo dus als ‘t erg goedkoop is dan ga ik niet klooien met oprijblokken enzo…
Succes!!!

Zonde van je geld. Ververs als eerste je LHM eens en spoel (vooral) de achterremleidingen heel goed door. Dat scheelt mogelijk al een heel stuk, misschien is het uiteindelijk wel je enige probleem. De rest van je probleem kan alleen maar slijtage of (vastgekoekte) vervuiling zijn.

Ga absoluut niet zomaar afregelen aan een hoogteregelaar; dat is op de fabriek gebeurd en verloopt echt niet als er niets aan het systeem vervangen wordt. Stond ie goed voor de vervuiling dan mag je redelijkerwijs aannemen dat ie goed staat nadat je ververst hebt.

Kijk voor tips over het verversen op http://groups.yahoo.com/group/BXNL_faq

Verder: hoogteregelaars afstellen kun je uitsluitend op een brug of in een smeerput, dwz als de auto horizontaal staat met lopende motor en je er veilig onder kunt komen. Afstellen kan niet op oprijblokken, tenzij je daarmee in staat bent de auto veilig horizontaal te krijgen zodat je er zelf nog onder weg kunt als ie naar beneden stort. Ik zou het je niet ter overweging willen geven.

Het afstellen is verder een vrij simpele zaak: je verschuift de clip die om de stabilisatorstang zit. Maar om dat te kunnen doen moet de zaak wel gangbaar zijn, dwz verse LHM bevatten en niet vervuild zijn….

Ik ben het niet met je eens dat het mechanisme niet verloopt. Het blijkt juist in de loop der tijd door mechanische slijtage WEL te verlopen. Je achterkant gaat steeds lager staan en de voorkant steeds hoger.

Bij hoogteregelaarproblemen:

1. zorg voor schone LHM of gebruik hydrauincage. Uit ervaring weet ik dat door viezighied een hoogteregelaar intern aardig stroef kan worden. Dat er filters inzitten waardoor er geen vuil in kan komen is gewoon gel$l..  Als je dit claimt heb je nooit een hoogteregelaaar los gehad die x jaar dienst heeft gedaan. Na problemen met mijn voorste hoogteregelaar een paar jaar terug heb ik deze eens losgehaald en gedemonteerd. Zat helemaal vol met slik waardoor ie heel stroef liep. Na reiniging geen centje pijn meer.

2. let op dat de mechanische verbindingen goed gesmeerd lopen. Er zitten wat draaipunten in de verbindingsstangetjes tussen handle, hoogteregelaars en stabilisatorstangen. Die moeten soepel kunnen bewegen. Als de wagen met draaiende motor op de brug staat moet de geringste beweging van de koets (ordergrootte van enkele cms) voldoende zijn om de hoogteregelaar te activeren (hoorbaar omdat deze begint te sissen).

3. Als de hoogte nu nog steeds niet in orde is kun je eraan denken de hoogte opnieuw af te stellen.  Procedure is simpel, maar je hebt wel een brug nodig of een constructie waarbij je niet geplet wordt als de auto in de laagste stand zakt.

Groet,
Marten

Profiel  
 
Gorilla
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 06 april 2005 08:25 PM
  [ # 13 ]

Hydrorincage

En met die spoelolie moet je dan weer uitkijken dat je het er niet lang in laat zitten.
Ze schrijven minimaal 1500 km voor maar dan kan er inmiddels van alles aan prut loskomen die op sommige plekken voor een soort afdichting zorgt.
Zeker als LHM olie volgens dealer-intervallen (help!) vervangen is.
Je drukopbrengstverdeler kan bv. vreselijk gaan lekken door de (iets ingedroogde) o-ring afdichtingen naar de zijkanten toe.
Als je spoelolie gebruikt zou ik zeggen; tot je probleem opgelost is(misschien al na 500 km) en alleen als je vrij zeker weet dat vervuiling de oorzaak is.
Wel alle leidingen(remmen) goed door laten lopen ,tijdens en na de spoelolie-campagne.

Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 06 april 2005 08:35 PM
  [ # 14 ]

Re: Hydrorincage

Gorilla schreef:

Zeker als LHM olie volgens dealer-intervallen (help!) vervangen is.

60.000km of 2 jaar.

Profiel  
 
Gorilla
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 06 april 2005 08:46 PM
  [ # 15 ]

Doe ik elke 25000 km (1jaar) en dan ziet de olie er echt al niet meer fris uit.
Je voorkomt er zoveel problemen mee en de kosten zijn het niet…....

Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook