2 van de 2
 < Vorige 1 2

ZX 1.4 I Avantage rijdt vreselijk
Red
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 27 mei 2008 09:59 PM
  [ # 16 ]

Even een tussenstand. Ik ben volop bezig de tips die ik kreeg uit te voeren. Had problemen met een bevestigingspunt van de achterbank. Deze kreeg ik met geen mogelijkheid los. Dit is inmiddels voorelkaar, en kan ik verder.  Very Happy

Profiel  

Red
> 100 berichten
RankRank

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 04 juni 2008 03:06 AM
  [ # 17 ]

Ik dacht, ik doe even een update. Ik ben tot mijn spijt er nog niet toegekomen om mijn brandstofpomp te reinigen, of om mijn tank schoon te maken.
Ik heb wel gemerkt dat mijn auto in de avond( ik rijd er normaal echt alleen overdag mee) veel lekkerder rijd. Heeft dus ook met de temperatuur te maken. (is dit bekend verschijnsel?) Maar goed, neemt niet weg dat mijn vacummslangetje onder de wielkast kapot is geweest.  Ik heb gecheckt, en er kwam nogal bruine derie mee in het begin met starten (koude motor)Maar nu reed ik er vanavond dus mee, en toen viel me op dat de auto vrij lekker reed. Alleen met inparkeren toen ik thuis kwam begon hij te stotteren…

Iemand nog advies, want morgen avond ga ik er echt aan beginnen. En misschien dat ik eerst ergens anders zou moeten kijken?

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 05 juni 2008 01:31 AM
  [ # 18 ]
Red schreef:

Ik dacht, ik doe even een update. Ik ben tot mijn spijt er nog niet toegekomen om mijn brandstofpomp te reinigen, of om mijn tank schoon te maken.
Ik heb wel gemerkt dat mijn auto in de avond( ik rijd er normaal echt alleen overdag mee) veel lekkerder rijd. Heeft dus ook met de temperatuur te maken. (is dit bekend verschijnsel?) Maar goed, neemt niet weg dat mijn vacummslangetje onder de wielkast kapot is geweest.  Ik heb gecheckt, en er kwam nogal bruine derie mee in het begin met starten (koude motor)Maar nu reed ik er vanavond dus mee, en toen viel me op dat de auto vrij lekker reed. Alleen met inparkeren toen ik thuis kwam begon hij te stotteren…

Iemand nog advies, want morgen avond ga ik er echt aan beginnen. En misschien dat ik eerst ergens anders zou moeten kijken?

‘snacht is er meer zuurstof in de lucht ofzo en de lucht is koeler hoe koeler de lucht hoe beter Wink

Profiel  

Red
> 100 berichten
RankRank

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 05 juni 2008 05:43 PM
  [ # 19 ]

Strak.. Mijn ZX rijd weer als vanouds Very Happy
Mag ik iedereen bedanken die me advies heeft gegeven Razz thanxz

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 05 juni 2008 07:40 PM
  [ # 20 ]
Red schreef:

Wat heb je nou precies gedaan?

Profiel  

Red
> 100 berichten
RankRank

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 05 juni 2008 07:58 PM
  [ # 21 ]
mkatgert schreef:
Red schreef:

Ik heb de brandstofpomp (filter) schoongemaakt, en het brandstoffilter vervangen.
Het was wel even een karwei, maar dat was het wel waard natuurlijk. En zo leer ik gelijk wat van de techniek van mijn auto.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 05 juni 2008 08:06 PM
  [ # 22 ]
Red schreef:
mkatgert schreef:
Red schreef:

Ik heb de brandstofpomp (filter) schoongemaakt, en het brandstoffilter vervangen.
Het was wel even een karwei, maar dat was het wel waard natuurlijk. En zo leer ik gelijk wat van de techniek van mijn auto.

Mooi te horen dat met een relatief eenvoudige ingreep je weer van je auto kan genieten.

Profiel  

Red
> 100 berichten
RankRank

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 05 juni 2008 08:12 PM
  [ # 23 ]
mkatgert schreef:

Mooi te horen dat met een relatief eenvoudige ingreep je weer van je auto kan genieten.

Klopt. Ik ben er dan ook heel erg mee in mijn nopjes Very Happy

Profiel  

Red
> 100 berichten
RankRank

- ZX avoriaz 1,6 i
Gepost: 16 juni 2008 02:35 PM
  [ # 24 ]

Wel, bij mij mij was de bovenkant ingescheurt waardoor het als het ware los rond de nippel zat. Dt was vrij duidelijk. Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarbij het minder goed zichtbaar is. Controlle lijkt me het enigste om dat uit te vogelen. De ellende die je kunt krijgen is verschrikkelijk.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook