schijnt per auto te verschillen wat voor benzine ze fijn vinden.. sommige gaan zelf slechter rijden van die “dure” benzine..
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Zo ook even een verbruiks update.
De auto wordt elke dag gebruikt waarbij zo’n 80 km wordt afgelegd, helaas het eerste stuk vaak een beetje file, maar verder een redelijk rustig rijgedrag van m’n vrouw, max snelheid tot 130, maar meestal zo’n 110-120 km/h.
We hebben nu 13.000 km gereden, waarbij de laatste 1300 km op en neer naar Parijs waren.
Hier verschillend gereden, van behoorlijk doorrijden, 130-140 met de stevige wind die er waaide, tot rustig gecruised tussen de 100 en 110 km/h
resultaat, eerst 1 op 15, later 1 op 18….. gemiddeld over de 1300 km 1 op 16,8 ik vond dat op zich tegen vallen.
totaal gemiddelde zitten we nu op 1 op 17,7. Op zich helemaal niet slecht, maar als je bedenkt dat 90% van deze kms op de snelweg zijn vind ik het eigenlijk wel tegenvallen, de 1 op 20 komen we niet in de buurt!
Wel straks eens afwachten wat zomerbanden nog voor verschil uit maakt!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Voor het eerst getankt met de C1 Sensodrive.
Resultaat 1 op 20,35.
Vind het niet slecht voor de eerste tankbeurt.
Groet,
Arjan
REFZ schreef:Vandaag heb ik een Scangauge II geïnstalleerd.
Tijdens het rijden kan ik o.a. het verbruik bekijken.De hoofdfuncties van de SGII zijn:
- Trip Computer
- Digital Gauges
- Scan Tool
Meer info over de SGII, klik hier .
had je het trouwens koud ofzo?
Gaaf ding die SGII ik houd altijd wel van dit soort gadgets. alleen ben ik niet handig genoeg om dit zelf in te bouwen. dus dat zal een dure grap worden. kun je hem ook in nl kopen?
gr. Ron
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Zo we hebben weer eens de 1 op 20,5 gehaald, de 1 op 21 nog steeds niet, msischien deze tankbeurt?
maar het schommelt op en neer van 1 op 18 deze winter naar 1 op 19, naar bijna 1 op 20 naar 1 op 19 naar 1 op 20,5 nu weer.
Niet echt constant, maar dat ligt ook aan de omstandigheden op de weg.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
inruiler
Hallo idereen,
Ik ben onder de indruk van de c1 En hij rijd ook nog eens goed.
Benzine verbrijk is laag en het is een vlot karretje
ik ga vandaag met mijn xsara VTS 167pk op stap om een goed inruil bod te krijgen op een C1 het word dan een: C1 met 5 deuren
Kleur Blauw metal
Airco, radio cd en toerenteller
Misschien nog het esp paketje maar dat zien we nog wel.
Al hoewel de Xsara super is en rijd en veel hoge ogen gooit
maar toch ook 1:8,5 rijd.
Ik heb al ff in een C1 gereden en het rijd gewoon goed al dat je wel weinig bagage ruimte heb.
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Vandaag weer getankt en de zuinigste tot nu toe gehaald, precies 1 op 21!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
mike.ent schreef:
Worden er voorwaarden gegeven hoe een fabrikant het verbruik moet meten, voordat ze deze mogen publiceren?
Ja, dat is een standaard rit op de rollenbank in een windtunnel (als ik het goed heb).
Het is in ieder geval vastgesteld.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vanwaar die windtunnel?
anders krijg je geen verschillende verbruikcijfers tussen een DS en een HY.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een auto staat vast op een rollenbank, anders zou hij er af kunnen rijden. Omdat de wagen dus niet werkelijk voortbewogen wordt, heeft de wind geen invloed op de prestaties van de wagen.
De luchtweerstand zou gecompenseerd moeten worden in de rolweerstand van de rollen.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
De streepjes kloppen niet helemaal hoor, in het begin gaan ze erg langzaam, we hebben die 6 liter ook wel eens aangehouden, maar dan zaten we op 1 op 30, leek ons wel sterk, als de tank halfvol is, is hij al leger dan halfvol, de laatste streepjes gaan dan een stuk sneller.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
patje74 schreef:Een auto staat vast op een rollenbank, anders zou hij er af kunnen rijden. Omdat de wagen dus niet werkelijk voortbewogen wordt, heeft de wind geen invloed op de prestaties van de wagen.
De luchtweerstand zou gecompenseerd moeten worden in de rolweerstand van de rollen.
ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops:
Betekent trouwens wel dat er flink gerekend zou moeten worden…