Als hij vorig jaar ergens bij een garage is gekeurd, zou ie dit jaar toch ook gewoon gekeurd moeten kunnen worden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
tenzij er in de tussentijd een andere bodemplaat is ingezet
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Zou wel erg stom zijn geweest als het gedeelte vervangen zou zijn waar presies het nummer in stond.
Maargoed, druk gemaakt om niks, chassis nummer is gevonden waar eeb dikke vervlaag over heen zat (nu niet meer daar)
Net 2 nieuwe bandjes er om gedaan (mabor) en gebelanceerd, nu nog even 2 fuseepennen en dan kan hij voor de keuring.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Blinkende bandjes.
Goed bezig.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Morgen ochtend de fuse’s vervangen.. kijken of het lukt dat hij maandag of dinsdag afgemeld kan worden
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Vandaag was de 2cv voor een apk….
Maar vanwege het feit dat het chassisnummer slecht leesbaar is, nog geen goedkeur!
Nu een afspraak maken met de RDW om hem opnieuw in te slaan op een andere plek.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Waarschijnlijk graveren ze het chassisnummer in de chassisbalk onder de kont.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ik had een afspraak bij de rdw in Amsterdam voor 9juli (eerder kon niet)
Vandaag begreep ik dat het wel eerder kon, maar dan verder weg, 12 juni word het nu (a.s. donderdag) in Schiedam
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Vanmorgen is mijn vader met de 2cv naar de RDW geweest…
Het eerste dat de man zei was dat het chassisnummer niet goed was (met de hand zelf ingeslagen)
Daarnaast zei hij dat het gegalvaniseerde chassis dat er onder zit, niet een goedgekeurd chassis is..
En dat dus waarschijnlijk deze auto-papieren niet bij deze eend horen.
Dat betekend een omgekatte auto, dat betekend dat deze eend geblokkeeerd zal worden.
Hoe is hij dan bijv. vorig jaar gekeurd? was een vraag, een niet-moeilijk doenende apk-keurmeester.. Mijn keurstation keurde het nummer dus wel af, niet op een verkeerd nummer maar een niet voldoende leesbaar nummer, vandaar het bezoek aan de RDW aangeraden.
Dus ik kan niks met de eend.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Sjees, dat heb jij weer….
Ik zou het er niet bij laten zitten en er alles aan doen om ‘m goedgekeurd te krijgen. Kun je contact opnemen met de vorige eigenaar?
Op je huidige APK-papieren staat bij welke garage ie vorig jaar is gekeurd. Wellicht dat je er zo achter kunt komen wat er in het afgelopen jaar is vervangen aan de eend.
Weet je of het gegalvaniseerde chassis in het afgelopen jaar is vervangen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Het chassis is zeker al meerdere jaren geleden vervangen kan je zien, en dus een aantal jaren onterecht gekeurd.
Ik ga kijken wat ik kan doen als lijkt het me moeilijk om aan het oude chassis met goed nummer te komen.. wat de enige oplossing lijkt volgens de rdw.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Probeer er eens achter te komen (oude eigenaar?) wat voor chassis er nu onder zit. Veel gegalvaniseerde chassis’ zijn nu wel goedgekeurd! Alleen moet er dan een productienummer + certificaat bij zitten voor de RDW. Wellicht is dat via de fabrikant te regelen?
En anders….. Tsja, ik heb je geloof ik wel eens verteld dat wij ook met dit bijltje gehakt hebben en hoe we dat opgelost hebben. Maar dat gaan we hier niet op het forum uit de doeken doen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En oh ja, zolang het nummer leesbaar is voor de APK-keurmeester en het staat ook nog op de juiste plaats, is er geen reden tot APK-afkeur. Het is zijn taak niet om het nummer op echtheid te controleren.
Heb je al een identiteitsonderzoek bij de RDW achter de rug, incl. duane enz? PB mij anders even voor wat tips….
Ik kan me zo voorstellen dat je best wel sterk staat vanwege het feit dat de 2CV al een aantal jaren met dit chassis is goedgekeurd. Begrijp ik nu dat één norse RDW-medewerker de beslissing van de keurmeesters van de afgelopen jaren kan overrulen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je staat niet sterk, je staat zelfs heel erg zwak. En als je in gaat op de aakomende uitnodiging om met de eend naar het hiervoor georganseerde gezelschap Duane, RDW en nog iets gaat, dan ben de na afloop de trotse eigenaar van een plantenbak.
Waarschijnlijk hebben ze het kentekenbewijs al ingenomen tot nader orde en is het nu wachten op een telefoontje, of niet Daan?