Weet je, stuur maar gewoon wat je hebt, als er duidelijke maten opstaan kom ik er wel uit.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dit wordt het idee, maar doorsnede van het wiel en maat en aantal van de tanden moet nog even bekeken worden. Ik weet niet of het zoals op dit plaatje staat kan, maar anders moet het hele wiel op een soort van afstandsbus gezet worden…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Oef, ik kan alleen vlakke wielen maken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja dat dacht ik al is geen ramp, dan doen we het met een afstandsbus en een vlakke schijf met tanden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Pfjoew, gelukkig maar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, ben vandaag even aan het meten geweest, en heb een goeie blek gevonden voor het nokkenas tandwiel.
Ik heb het er ook nog even met John over gehad, en die adviseert toch een krukas pickup omdat het preciezer is. Ik denk dat de ‘rooie’ motor dus zeker een krukas sync gaat incorporeren, maar ik ga nu even de nokkenaspoelie richting op want je moet toch, als je een keer sequentiele injectie en misschien een bobine per bougie wilt doen, weten hoe je nokkenas staat.
Plus, ik kan bij de nokkenas zonder de motor er uit te halen.
Maar goed dus, ik heb nodig een tandwiel, ik denk met 36-1 of 60-1 tanden. Het wiel moet 3mm dik zijn, (ik ga nog even op het IRC kanaal van VEMS navragen of dat genoeg magnetische verstoring voor een HALL sensor gaat veroorzaken). Ik ga de boutjes in de nokkenaspoelie vervangen door tapjes want dan kan ik ze helemaal door het hart heen draaien en gebruiken om aan de achterkant het pickup tandwiel vast te zetten. Ik heb ook al een malletje voor die boutgaten, dus dat gaat allemaal goed. Enige wat ik nu nog even moet doen is een positie kiezen waarbij de ontbrekende tand op een voorspelbare plek staat, en nog even navragen of dat uberhaupt belangrijk is, want als er een offset gespecificeerd moet worden maakt het geen reet uit waar de ontbrekende tand precies zit. Er zitten op de motor ook een aantal ongebruikte boutgaten daar die uitstekend voor een beugel voor de sensor gebruikt kunnen worden. Bijkomend voordeel is dat de nieuwe sensor gewoon getest kan worden met draaiende motor.
Verder is de nieuwe TPS als het goed is besteld. De VEMS zal even omgesoldeerd moeten worden tot een HALL sensor, maar dat is geen ramp, en als het goed is, de betrouwbaarheid verbeteren.
Oh ja, in de tussentijd is er weer een stuk uitlaat afgebroken… een van de achterste pijpjes deze keer. Zucht.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
sans-pareil schreef:
Oh ja, in de tussentijd is er weer een stuk uitlaat afgebroken… een van de achterste pijpjes deze keer. Zucht.
sorry ops:
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, als het iemand anders zou overkomen zou ik het ook grappig vinden. Nu vind ik ‘t voornamelijk wat vermoeiend. Vooral omdat het niet eens doorgeroest is, het zijn gewoon metaalmoeheidsbreuken.
En om nou midden in mijn VEMS projekt geneuzel even 2k extra uit te geven aan een EPS rvs uitlaat is ook weer zo wat.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Je zult toch aan een nieuwe, groter uitlaat moeten, denk ik.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja dat zowiezo. Het wordt een flink RVS ding. Alleen liever even niet deze week. Plus, ik moet, als ik een nieuwe uitlaat maak, er ook over nadenken hoe dat zal moeten gaan aansluiten op de nieuwe turbo. Dus, ik wil daar pas over nadenken als ik ook naar de nieuwe motor zit te staren, en mij een beetje kan indenken hoe ik dat wil hebben.
Ik had nog een vaag plan om de brandstoftank te vergroten, en de uitlaten er doorheen te laten lopen. Maar daar is meer denkwerk voor nodig.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
wel een goed idee om je ppo op te warmen..
is er al een vems voor ppo gebruik ?
misschien een beetje overdreven om een VEMS in een diesel te klussen?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Volgens mij nog geen zelfontbrander op een VEMS. Dat zou wel cool zijn, maar wat je er dan mee moet aansturen vind ik lastig, want in HDI’s heb je het over zulke debiel hoge drukken…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nos in een diesel werkt wel leuk.
vertel….
CX GTi Turbo 2 - All Black