Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Genoeg getankt
Gerrit T schreef:Ik heb de vulopening ook gevonden maar….ik ben de dop kwijt!!
Gerrit
Zag onlangs een tip in de Kampioen (ANWB) om het vulpistool open te houden d.m.v. je tankdop, hoef je hem niet al die tijd vast te houden.
Hoe moet dat nou bij een C4 Picasso? Ik krijg dat rubber ding niet tussen het vulpistool…..
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Jolly Sailor schreef:Waarom zit het hier in europa niet standaard aan de rechterkant? Is toch duidelijk als het stuur links zit? De afgelopen 3 auto’s telkens wisselend
(toyota rechts, opel links, suzuki rechts) en nu citroen weer links. Gelukkig zijn de slangen aan de pomp lang genoeg dus maakt het eigenlijk niet uit waar je gaat staan. Tank vullen tot de laatste druppel zie ik het nut ook niet van in (gerrit, ben je soms calculator?).
IK héb wel een calculator
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: Schuin aftanken
gertjan.van.het.hof schreef:Een oplossing voor het niet volledig kunnen aftanken is het schuin houden van het tank-pistool (45 graden tot bijna 90 graden).
Bij mij helpt dit vaak.
Bij stations waar er veel vrachtwagens tanken zit een knop om het debiet te verhogen. Normaal gezien kan je die niet gebruiken op een gewone auto wegens spettert nogal.
Maar op sommige stations hebben ze die knop niet, is er veel doorstroming (auto’s, vrachtwagens etc.) en wordt het debiet van de pomp wat hoger gezet zodat de pomp-eilanden sneller vrijkomen (meer klanten etc.)
Als het debiet hoger dan normaal is kan de vulpijp de brandstofkolom niet helemaal aan omdat de lucht niet snel genoeg uit de tank wordt geperst en krijg je het effect dat de terugslagklep in het vulpistool afslaat (wat normaal gebeurt bij tank vol.).
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
picasso77 schreef:Als het plaatje een slang aan de rechterkant van de pomp aangeeft is het toch logisch om aan de linkerkant van de auto te tanken ?
Pomp <—> slang <—> vulopening auto?
Of heb ik je verhaal verkeerd begrepen ?
Ik dacht het ook goed begrepen te hebben. In mijn GC4P zit het slangetje van het pompsymbool rechts en m’n vulopening links. Tot eergisteren dacht ik dat dit het ei van Columbus was. Maarrrr….. Eergisteren een leen C4 meegehad, waarschijnlijk een berline, met het slangetje rechts…en *^~!@&^$%!#(&^%$% het klepje ook! Combineer dit met een errug korte slang aan de pomp….en haast… en zo voort.
Dus het verhaal klopt! (als je je tankdop aan de andere kant hebt als het slangetje van het pompsymbooltje op het dash)
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.