2 van de 2
 < Vorige 1 2

Achterkant hangt laag, slecht zicht
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 06 april 2005 08:50 PM
  [ # 16 ]

Dat is zeker waar. Ik heb ‘t een maand of drie geleden gedaan en ga de olie nu nog een keer vervangen. Alleen door het schoonmaken en verversen heb ik nu sowieso alweer stuurbekrachtiging en klinkt de pomp al een stuk gezonder. Nu nog een keer verversen om de overige troep eruit te halen. Maar ik gaf de dealerintervallen, ik zou ‘t zelf ook niet zo lang uitstellen.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 06 april 2005 10:34 PM
  [ # 17 ]

Re: Hydrorincage

voge schreef:
Gorilla schreef:

Zeker als LHM olie volgens dealer-intervallen (help!) vervangen is.

60.000km of 2 jaar.

Dat mag je hopen. Helaas keren ze vaak alleen de pot om en doen ze niet de filters schoonmaken en al helemaal niet de remklauwen spoelen. Of van die optiimisten die menen een LHM lekkage gehad te hebben, “dus de LHM is al ververst” omdat het er allemaal al uitgelopen is. Mensen die een keer gezien hebben hoeveel prut er in de filters kan zitten of onder het bezinkschot onderin de tank komen hier hard op terug.

Interessant is ook hoeveel prut blijft hangen in zo’n hoogteregelaar. Verbaast me ook helemaal niet dat een remservo daarvan kapot gaat.

Regelmatig LHM onderhoud is echt het behoud van het hydraulisch systeem

Gr,
Marten (die zich bedenkt dat het ook hoog tijd wordt voor een LHM verversing ( ong. 50.000 km geleden voor het laatst de filters schoongemaakt).

Profiel  

Gorilla
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97

Gepost: 06 april 2005 11:49 PM
  [ # 18 ]

Gr,
Marten (die zich bedenkt dat het ook hoog tijd wordt voor een LHM verversing ( ong. 50.000 km geleden voor het laatst de filters schoongemaakt)

Yep!.Shame on you Smile

Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 07 april 2005 12:53 AM
  [ # 19 ]
Gorilla schreef:

Doe ik elke 25000 km (1jaar) en dan ziet de olie er echt al niet meer fris uit.
Je voorkomt er zoveel problemen mee en de kosten zijn het niet…....

Hihi, wat zijn we het lekker eens met elkaar over dit onderwerp Very Happy

Ik heb de laatste jaren nogal wat te stellen gehad met de voorremmen en daarom een aantal malen een andere remklauw linksvoor gemonteerd; ook al had ik steeds tussentijds maar enkele tienduizenden km’s gereden, de kleur van de toch nog verse LHM was al behoorlijk richting geel afgebogen en het bleek echt nodig te zijn links EN rechts te spoelen omdat aan 1 kant verversen al leidde tot voelbaar asymmetrisch aangrijpen van de remmen (tov de auto). En dan zit je dus zwaar binnen het verversingsinterval te spoelen van een stuk wat nota bene niet eens in het onderhoudsboekje voorkomt!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 07 april 2005 02:58 AM
  [ # 20 ]

Heb laatst voor een vriend de olie ververst.. Heb de oude olie voor hem bewaard en de twee kleuren laten zien.
1: LHM groen
2: Koffie bruin Evil or Very Mad

Dat 2e had ik nog nooit zo gezien, wist niet dat ‘t zo erg kon worden hmz

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 07 april 2005 03:31 AM
  [ # 21 ]

Gorilla schreef:

Gr,
Marten (die zich bedenkt dat het ook hoog tijd wordt voor een LHM verversing ( ong. 50.000 km geleden voor het laatst de filters schoongemaakt)

Yep!.Shame on you Smile

Duhh…  ik heb wel mee te doen hoor Wink

Binnenkort ga ik mijn drukregelaar en debietverdeler vervangen: dan is een LHM verversing + filterreiniging ook wel een mooi moment. De laatste keer dat ik het gedaan heb is bij Marcs (deur063) chic. Daar kwam ook wel aardig vieze derrie uit.

Ik weet alleen nog niet of ik een combinatie (drukregelaar + debietverdeler) pak van een BX, van een Xantia of van een XM..  De huidige lekt/zweet behoorlijk. Ach.. misschien nog even wachten tot ik de 4 ton gepasseerd bent, dat is symbolisch wel mooi.

Gr,
Marten

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 07 april 2005 04:24 AM
  [ # 22 ]
voge schreef:

Heb laatst voor een vriend de olie ververst.. Heb de oude olie voor hem bewaard en de twee kleuren laten zien.
1: LHM groen
2: Koffie bruin Evil or Very Mad

Dat 2e had ik nog nooit zo gezien, wist niet dat ‘t zo erg kon worden hmz

Als je maar lang genoeg wacht, en achterin de remleidingen en in de remklauwen zelf (maar das dan wat meer slijpsel) kan het ook nog pikzwart worden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook