Kom met mijn zoektocht voor een lager verbruik het volgende tegen :
HHO generator. Dit zou ervoor zorgen dat je verbruik tot 50% omlaag kan.
Heeft iemand hier er al kennis megemaakt en of eigen ervaringen ?
Nooit gebruikt, maar wat denk je zelf? Als het waar is dan zouden toch allang alle auto’s ermee uitgerust zijn.
Geloof maar gerust dat dat oplichting is. 50% zuiniger, kom op zeg, dan zou ik 1:28 kunnen rijden met een 1.8 benzine? Quatsch.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Denk nog niets , het zou mooi zijn als er een (kern van) waarheid inzit.
“Dan zouden alle auto`s ermee uitgerust zijn” : ehh nee ,hybride motor was al ontwikkeld in 1972 was er in begin 1990 een hybride auto op de markt ?
Als iets te goed werkt wil men het niet op de markt hebben.Verpest de markt hé.
Daarbij in nederland is miljeuk enkel iets dat goed is voor de schatkist maar nooit goed voor de burgers.
Zou niet weten waarom een serie auto niet 1 op 60 zou kunnen lopen
Vliegtuigmotoren worden met de dag zuiniger ,die van de autos blijven ongeveer hetzelfde verbruiken. Vliegtuigen worden ook steeds groter,luxer en zwaarder maar toch minder verbruik.Zou dat komen vanwege de niet bestaande accyns op kerosine?
Maar zoals al gezegd : ik denk nog niets.
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
tot mijn blijde verassing reed mijn 1.4tje gewoon 1:16.2! Dan ga ik nog eens met een smile rijden haha. Wel veel snelweg. Daarna met wat binnendoor werd het 1:15.8. Incl stukje 170 aantikken
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Er zit dan ook nogal een enorm verschil tussen een verbrandingsmotor zoals in een auto en in een vliegtuig.
Motoren worden wel degelijk zuiniger en men ontwikkelt ook aan nog zuinigere/schone motoren.
BMW heeft met gelaagde verbranding een mooi stukje techniek in huis. Mercedes die een combinatie van een diesel en benzine motor ontwikkelt(variable compressie).
Er is geen (productierijpe)techniek om een verbruik van 1:60 te realiseren en dat heeft niets met accijnzen te maken.
mijn 1.4 tje rijdt 1 op 12,5 OP LPG!!!!! makes me happy
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
V-power: 1 op 9,65 (over meerdere tankjes)
euro 95: 1 op 8.52 (over 1550 km)
Moet ik er bij zeggen dat ik de laatste tijd als een enorme aso rijdt. Maak soms ritjes naar het werk van 3km en hij wordt erg vaak open getrokken de laatste tijd. Laatst ook heerlijk 230 op de teller gezet, 220 op gps.
Als ik met de auto naar school ga rijdt ik tankjes van 1 op 11
Toen ik met de auto op vakantie was naar zuid-frankrijk deden we 1 op 13 (dan reden we ook lekker door hoor, 140 a 150)
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
gecombineerd (dus stadsverkeer en lange afstanden) 1: 7,5 met mijn 85’er CX GTi Turbo
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Mijn ZX rijd afhankelijk van verschillende factoren een gemiddelde 1:16
Op een lange trip, van Zeeland naar Denemarken rijd ik meer kilometers op een liter. In de stad wordt het natuurlijk minder.
En dan scheelt het ook nog wat en waar ik tank..
..
mijn bx (yup)
langere afstanden 1:17
korte 1:15
netjes toch voor een bak uit 91