Mijn homokineet is aan gruis. Hij geeft geen herrie, wel hitte. Na een rit van 100km worden de wielbouten zo heet dat ik ze niet meer an kan raken. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet zo heel erg hittebestendig ben hoor, wat voor mij te heet is kunnen de meeste andere mensen nog wel aanraken, maar de wielbouten zijn wel duidelijk warm en rechts warmer dan links. En in de hoes van de homokineet zit een gat waar ik mijn hand door naar binnen kan steken en het is achter het wiel een grote dikke smeerbende. Daarom heb ik een nieuwe aandrijfas + versnellingsbakolie besteld en de aandrijfas vervangen. Er zit nog steeds een rammel rechtsvoor, misschien is het wiellager door de hitte ook kapot of zijn de rubber bussen van de draagarm uitgelubberd. Ik gok op het laatste, maar ik moet er nog naar kijken. Vanmiddag eerst maar de snaar van de pomp opspannen want die zoemt soms.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je hebt hem al vervangen! Goed bezig Elmer!!!
Ik snap dat je nieuwe bakolie er in mikt, maar even voor de gein; hoevaak heeft deze bak nu al nieuwe olie gehad in jouw bezit?
Een keer of 5 schat ik. Grofweg even vaak als de motorolie. Maar er is dan ook een duidelijk verschil telkens als de bakolie ververst is ! Met andere woorden: de olie vervuilt heel snel (hij komt er ook nooit schoon uit). Ik begin mij nu echt serieus af te vragen wat er met die bak gebeurd is.
Schijt aan originaliteit.
Trouwens, hadden de eerste Traction Avants niet ook gedoe met de homokineten ? Ik heb wel eens gehoord dat daar het vet ook niet in bleef zitten waardoor die heel snel kapot draaiden.
Schijt aan originaliteit.
Daar zaten volgens mij nog geen hoezen om de homokineten
Lijkt me een kruislager? Nouja, ik heb er helemaal geen verstand van…
Nou moet ik zeggen dat ik kruislagers kan van de Landrovers, en je bent altijd aan het smeren om er vet in te krijgen/houden. Ik heb er nou al een paar moeten vervangen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Autofan schreef:Daar zaten volgens mij nog geen hoezen om de homokineten
Volgens mij zaten daar gegolfde lederen lapjes omheen.
Nouja, dan was het bij de Trax anders. Verbruik is trouwens van 1 op 12,18 naar 1 op 18,93 gegaan.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Prachtige foto’s Alex.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Nou, noem het effe prachtig…
het ding is hartstikke plat
Foto’s zijn meestal plat, René
Baas boven baas….
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Eind van een legende. Wij van de EA plaatsen dan ook liever geen foto’s meer op de voorpagina van auto’s mét hun eigenaren erbij…
EA?