Heb besloten mijn ervaringen omtrent het styling, tunen en ICE (In Car Entertainment) te delen.
Zoals vele weten ben ik in het bezit van een SAXO 1.1i Asics uit 2001,
Deze rij ik ondertussen enkele maanden (+/- 2-3 maanden) en ga ik jullie op de hoogte houden van de verschillende “Phase” waarin ik mijn project heb opgedeelt.
Het opdelen van het project heeft ze voor en nadelen:
Voordelen zijn bijv. het financeel niet in een keer zo duur is.
Nadelen moet je denken aan meerdere ritten naar de auto-shop, spuiter e.d.
Maargoed.. genoeg gekletst - Het plan!
Phase 1 - ICE, The beginning - Done
- Vervangen ISO blok
- Aansluiten Head Unit
- Aansluiten Subwoofer
- Leggen kabels (nu en voor de toekomst)
- Speakers plaatsen
Phase 2 - Styling, The front - Done
- Aanschaffen sportievere voorbumper
- spuiten, monteren e.d. voorbumper
Phase 3 - ICE, Lets BOOM BOOM -Done
- Aanschaffen versterker t.b.v. Hoedenplank speakers
- Aanschaffen 20cm speakers voor in de hoedenplank
- Monteren en afstellen speakers voor ultiem gelijk
Phase 4 - Styling ‘n Tuning - In Progress
- Aanschaffen achterbumper
- Aanschaffen EindDemper
- Monteren EindDemper
- Spuiten,Monteren EindBumper
- Spoiler, aanschaf, spuiten en monteren
Phase 5 - Tuning for style
- K57i kit v2 aanschaffen & monteren
Phase 6 - Styling
- Aanschaffen 15” alu velgen incl. banden - Done
- Monteren van de 15” alu velgen - Done
- aanschaf Side Skirts
- Spuiten en minteren van de Skirts
thats the plan! Keep you updated
Totaal aantal Berichten: 5463
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Klink leuk om te volgen!
Is het niet leuk om op de http://forum.citrosport.nl/index.php een topic aan te maken?
Daar zitten ook veel mensen die ook aan tuning doen. Die kun je altijd om tips vragen\ ideeën op doen voor de tuning van de Saxo .
Ik zit er zelf ook op, en het is best leuk om te zien wat men aan de auto’s doen.
Succes met de tuning!
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
bedankt voor de top! ik zal eens een kijkje nemen!
ook het zwarte race gaas is gearriveerd.
en is al op maat gemaakt.. Is stukkie mooier dan dat standaard zilvere racegaas..
Inderdaad een leuk topicje om in de gaten te houden
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
dankje K!
Fotos van Phase 1 staan online!
Phase 1 - ICE, The beginning
- Vervangen ISO blok
- Aansluiten Head Unit
- Aansluiten Subwoofer
- Leggen kabels (nu en voor de toekomst)
- Speakers plaatsen
Speakers voor: Infinity Ref5022i
Speakers Achter: MTX 402
Radio: Clarion FB278RBT
Subwoofer: JBL Basspro II
Goed nieuws: me “naam nummerplaat” is eindelijk binnen…
slecht nieuws: spuiter heeft het druk, dus bumper komt pas maandag/dinsdag terug….
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ziet er goed uit.
Ik zie dat je een gemiddeld verbruik hebt van 6,9 liter op 100 km, is toch wel veel voor een 1.1 he?
Ik zit gemiddeld tussen de 5,5 en de 6 liter.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
knight-rider schreef:Ziet er goed uit.
Ik zie dat je een gemiddeld verbruik hebt van 6,9 liter op 100 km, is toch wel veel voor een 1.1 he?
Ik zit gemiddeld tussen de 5,5 en de 6 liter.
ik zie ook dat je oudere model rijd, ik geloof ook dat deze qua gewicht een stuk lichter is, en de 1.1 uit 1998 heeft geloof ik 54 pk de 2001 60pk, kleine verschillen die het wel qua benzine verbruik schelen, daarnaast rij ik ook redelijk sportief… flink doortrekken e.d. maar daarnaast als ik nog sportiever ga rijden rij ik 1 op 11/12
Elfje schreef:Je naamnummerplaat? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik heb mijn Saxootje nog, ik woon nu even bij mijn ouders, dus grote kans dat ik hem kan houden! Ik rijd overigens 1 op 18 ongeveer… In de zomer op de lange afstanden kan het ook wel 1 op 19,5 worden! Dus das wel lekker zuinig, he? Maar ja, ik rij dan af en toe ook als een bejaarde…
ahja doe je goed, kzal toch eens sneller gaan schakelen ipv doortrekken tot de 6 :p
naam nummerplaat: zie hieronder
trouwens, fijn dat je je sax waarschijnlijk kan blijven rijden! Hoop je toch echt nog eens tegen te komen, misschien dan toch maar een mini meeting?
Update: bumper is terug van de spuiter! nu mag ik dus even gaan fietsen.. morgen hopelijk terug, met bumper erop!
achterbumper uit mijn series die ik (kan) bestellen zitten rond de 200 - 260 euro, polyester. Spuiten kost je snel al 200/250 euro