Hallo,
Bij de saxo van mijn vader blijft af en toe de toerenteller en de kmteller hangen. We proberen dan van alles, maar tevergeefs. Dan onder het rijden doet alles het plotseling weer. We hebben de grijze kabel bij het contactslot al omgelegd, maar toch blijft dit probleem. Wij verdenken nu het contactslot.
Navraag bij de plaatselijke dealer leverde €142,- ex. btw. op :
Heeft er iemand een goedkoper adres/alternatief?
We willen wel de originele sleutel het liefst blijven gebruiken.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
gr Bram
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
Re: Contactslot saxo
is het niet een idee om je toeren/km teller eens te laten checken? kan best een los contactje zijn achter de plaat.. of gewoon slijtage…
is het niet een idee om je toeren/km teller eens te laten checken? kan best een los contactje zijn achter de plaat.. of gewoon slijtage…
Dat zijn we ook van plan, maar het gekke (of ben ik dom) is dat de dagteller het wel doet.
Gr
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
mja, is niet heel dom om dat te denken, maar zover als mijn kennis gaat draait iedere tellen op zijn eigen + en - zeg maar, kan zomaar zijn dat er iets niet goed gaat in de aansluiting of de aansturing van de plaat..
Maja kunnen beter eerst dat eens checken dan een nieuw contactslot.
Hebben er meer mensen problemen mee? wij hebben een grijze kabel om late legge bij het contactslot.
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Misschien zit er een fout in de computer?
Eens de min-klem van de batterij afleggen zodat de computer gereset is.
Misschien zal het daardoor terug gaan.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Bedankt voor de reacties, waardeer ik enorm.
Maar het id om de - eraf te pakken heb ik ook al eens geprobeerd maar tevergeefs. Ik hoop dat het iets is met een kabeltje of stekkertje want een contactslot is zo duur
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!
Het kan ook een massaprobleem zijn van de tellerbak. Dus de min die vanuit de tellerbak ergens naar de carrosserie loopt.
Ik weet niet waar die - bij een saxo heen loopt, maar het zal ergens tussen de tellerbak en de pedalen zijn. Als je de onderste dashboardkap eraf draait, zie je denk ik dat punt wel ergens zitten, waar er een blokje met een aantal draden via een boutje naar de carrosserie doorverbonden wordt.
Het kan ook zijn dat die soldering van de - op de printplaat v.d. tellerbak niet goed meer is en dat er daardoor dat massaprobleem ontstaat. Laat eens een elektronicaspecialist naar die printplaat kijken. Ik bedoel zo iemand die bijvoorbeeld TV’s repareert.
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Je kan dat ook natuurlijk altijd eens doen.
Wat je (zelf) (laat) doet, doe je meestal beter
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Ok, Het doet t allemaal weer.
Contactslot eruit gehad, kabels nagelopen alles lijkt goed te zitten.
Ingespoten met contactspray en de min-pool un half uurtje eraf gelaten en alles doet het weer. De vraag is voor hoe lang.
Dank voor jullie reacties en hulp
Als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi!