THEFXR1 schreef:funkyduck schreef:THEFXR1 schreef:
Ik heb zojuist een C5 op gas gekocht welke ik dinsdag op haal. Ik weet niet precies wat je met alle punten bedoeld, maar kan ik de software updaten en of controleren? Wat bedoel je verder met scheef afslijten. Bedoel je dan hevig scheef, of is een heel klein beetje ook al enige indicatie voor iets? Wat kan ik met de EGR klep controleren? Ik begrijp eigenlijk bij de meeste punten hoe je ze moet controleren.. Dus waar je op moet letten. Zou je nog wat uitleg kunnen geven?
Je moet wel wat technische kennis hebben,anders valt het niet te controleren,alleen heb je de auto al gekocht, het beste was deze punten voor de aankoop te controleren,zodat je die in de aankoopprijs kan meenemen.
Denk dat je na aankoop even naar de citroenspecialist moet.
veel succesToch zou ik graag willen weten wat ik vroeg. Misschien dat iemand het toch nog toe kan lichten.
Als ik hem gekocht heb naar de citroenspecialist? Wat moet ik tegen hem zeggen dan? Bedoel je dan de Citroendealer?
Zaken die me opvielen bij de aankoop:
rechtsachter een band die veel meer versleten was dan de rest en ietsiepietsie scheef af was gesleten.
Olie linksvoor onderin op de slangen en lichtelijk te zien dat er olie onderaan op de bodemplaat zat op de zelfde plaats onder de slangen.
Dat hij bij het wegrijden niet in één keer in zijn tweede versnelling wilde. Vervolgens wel en daarna nog een paar keer weggereden uit zijn eerste en toen steeds probleemloos naar de tweede.
heldere olie onder het blokje wat voor de motor zit tussen twee (koelslangen?) met een peiltje er op wat de richting aan geeft. Misschien dat dit ook wel glimspul was, wat ze op de motor hadden gespoten.
Bij 3000 toeren heel even een super licht trillinkje vermoedelijk uit de catalisator.
Verder is het apparaat van augustus 2002 en heeft 165.000 gelopen.C5 Exclusive 2.0 16V - LPG3
THEFXR1 schreef:welke olie bedoel je op de slangen, motorolie of LDS?
Op het plaatje bij het pijltje dat naar boven wijst zat onder dat onderdeeltje van metaal een schone heldere dunne olie en ik dacht dat het misschien wel dat glimspul kon zijn wat ze er op gespoten hadden.
De olie op de slangen zit linksvoor onderin richting het pijltje naar beneden en die lijkt wat zwart. Maar dat kan natuurlijk ook komen van stof en troep wat er daarna weer aan blijft kleven. Wat zou dat voor olie kunnen zijn? Ik dacht zelf aan de mogelijkheden uilopend van morsen, bakolie, LDS of stofhoes. Maar de stofhoes is volgens mij heel en de olie zit tevens iets meer richting het midden.
C5 Exclusive 2.0 16V - LPG3