1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

zweed,kop,staart,peu totallos
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 06 april 2005 10:47 PM

Ik ben me vandaag te pletter geschrokken.
kreeg belletje van mijn schoonvader dat mijn vrouw een ongeluk heeft gehad. er was op het eerste oog niet veel aan de hand met mijn maar ze moest toch mee de ambulance in om foto’s te maken in ziekenhuis.
afterall is er niets gebroken maar wel flinke kneuzingen. ze heeft flink pijn aan borstbeen ( gordel ? ) en achter op hoofd.

wat gebeurde er..

een meneer uit zweden ging vol op zijn rem en wilde zonder verder richting aan te geven naar links.. maar besloot dit uiteindelijk toch maar niet te doen…  de man die achter hem reed, moest vol in de ankers ( terwijl ik dit tiep belde die man net hoe het met mijn vrouw ging, erg attent ! ) maar hij redde het net om stil te staan, daar achter reed mijn vrouw en die redde het net wel of niet, dat weet ze niet meer, maar de dame die daar weer achter reed naaide hem er vol in. daardoor schoof mijn vrouw ook nog weer verder op haar voorganger dus de auto is voor en achter flink geraakt.  de zweed tufte vrolijk verder…..  grappig was wel dat ie na een kwartiertje weer terug kwam om alsnog die afsleg te nemen naar de golfbaan…  de inmiddels geariveerde politie heeft hem daarna alsnog aangesproken, maar helaas kunnen ze verder weinig met hem.

de peu is danig gewond. voor ligt de bumper geheel aan barrels, maar koplampen zijn nog heel. ik begreep dat er vloeistoffen lekte uit de auto, maar of dit olie, water of diesel was, wet ik niet.
achter is het ernstiger. bumper is crushed..  flinke plaatwerkschader achterlichten weg, en de trekhaak zit heel erg scheef… Rolling Eyes
de vouwen zitten aan de zijkant van de auto dus kunnen we wel concluderen dat het einde oeffening is met de peu. wel jammer want inmiddels al weer ruim 4 jaar in bezit en perfect onderhouden. helaas zal de km stand van 234000 de dagwaarde wel drukken, maar ik zag laatst dat ie in de reguliere handel toch nog wel 3500 euro had opgebracht..
nu es ff nadenken wat ik allemaal kan scoren voor 3500 euro.  mijn vrouw wil iets simpels. ze rijdt weinig km dus een benzine bak, .. ek denk ... cx 2000super Smile  das een simpele uitvoering..  Laughing

ik ga morgen wel ff foto’s maken.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 06 april 2005 10:55 PM
  [ # 1 ]

Ik hoop dat je vrouw er niet al te lang en al te veel last van zal hebben.
Maar het verbaast me dat die politie niets met die Zweed kan. Bij mijn weten mag je zonder goede reden niet een noodstop maken. Sterker nog: als er bijvoorbeeld een kat voor je auto de straat oversteekt en er rijdt iemand achter je, dan wordt je geacht die kat aan gort te rijden (wat iedereen daarvan vindt moet hij/zij zelf weten). Ik denk dat de politie die ‘remmentester’ daarom wel op artikel 5 (gij zult niet anderen onnodig in gevaar brengen) kunnen pakken.

Geluk bij een ongeluk: je hebt nu dus een mooie kans om een Cit te kopen (CX 2000 super zoals je al zei, bijvoorbeeld). Voor iemand die een forum over Citroëns gestart heeft heb jij n.l. wel erg weinig Citroëns Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 06 april 2005 11:05 PM
  [ # 2 ]

Oef! Een geluk dat het blijkt mee te vallen. Wel even in de gaten houden of je vrouw geen pijn in haar nek houdt of krijgt!!
Sterkte met de verdere afwikkeling. Ik verbaas me er trouwens net als LE over dat de uiteindelijke aanstichter niet aanspreekbaar is op gevaarlijk rijgedrag of zo (al heeft de sterke arm natuurlijk daar geen bewijzen van behoudens wat getuigenverklaringen, ben ik bang….. Confused )

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 06 april 2005 11:07 PM
  [ # 3 ]

Héél toevallig heb ik vanmiddag marktplaats uitgekamd en tot de conclusie gekomen dat ik 3000 euro moet reserveren voor een auto…

denk aan: R5 GT Turbo(dan heb je er weer een R bij Wink )
r 19 16v
VW Polo G40
VW Scirocco
Lancia Delta
etc. etc.

maar dat zijn natuurlijk niet de auto’s die je zoekt….Maar kijk eens rond en zoek wat prijzen. Saxo? Xantia’tje?Megane? aldanniet in diesel uitvoering…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 06 april 2005 11:07 PM
  [ # 4 ]

Beterschap voor je vrouw!
Hopelijk valt het allemaal mee en is ze er weer snel bovenop.
Waarom kan de politie niets met de Zweed?
Doorrijden na (het veroorzaken van) een ongeval is geen overtreding maar een MISDRIJF ! ! ! De politie hoorde de man zelfs aan te houden dus.
Sterker nog, een vriend van mij had lichte parkeerschade veroorzaakt bij het wegrijden, wat hij zelf niet gemerkt had. Hij werd thuis opgewacht en geboeid afgevoerd naar het bureau (iemand had zijn kenteken genoteerd).

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS D-Super
Gepost: 06 april 2005 11:22 PM
  [ # 5 ]

inmiddels heeft ook de dame die als laatste op de rij knalde evengebeld om te horen hoe het met sannie is.. heel erg goed om te horen dat die mensen wel medeleven tonen.  anyway, haar man was zoo pissig dat ie naar die golfbaan gereden is en die zweed ging zoeken. daar bleek ie toch meegenomen te zijn door den sterke hand..  dus wie weet… 

Cool  Cool  Cool  Cool

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 06 april 2005 11:29 PM
  [ # 6 ]

Wil je vrouw misschien toch niet liever een echte SIMPELE KLEINE auto? Wink  Very Happy, (iets met airbags of zo) of heeft ze daar helemaal niks over te zeggen Confused

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 06 april 2005 11:51 PM
  [ # 7 ]

Da’s nog afwachten hoe het met je vrouw verder afloopt. Sommige klachten openbaren zich pas na een paar weken of zelfs maanden. Zo te lezen heeft ze wel een flinke opdoffer gehad.

Over die Peu: ik zou me niet al te rijk gaan rekenen, vaak valt het bij de schadevaststelling tegen wat je nog terugkrijgt voor een total lossje, zeker met zo’n km. stand.

In eerste instantie is de dame die achterop is geknald aansprakelijk. Belangrijk is ook te weten of ze je vrouw heeft doorgedrukt op de voorganger of dat je vrouw eerst op haar voorganger botste. Uiteindelijk is er een kans dat de gehele zaak nog op de Zweed kan worden verhaald (remmen zonder verkeersnoodzaak), maar dat is lastig in te schatten zo achter m’n PC’tje. Uiteindelijk heb je daar o.a. getuigenverklaringen en het politierapport voor nodig. 

Volgens mij loop ik nu wel ver op de zaken vooruit. Surprisedops:  (Komt omdat schadebehandeling m’n werk is)

In elk geval sterkte met vrouwlief en succes met de zoektocht naar een mooie Cit.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 april 2005 11:52 PM
  [ # 8 ]
Simpele Ziel schreef:

Héél toevallig heb ik vanmiddag marktplaats uitgekamd en tot de conclusie gekomen dat ik 3000 euro moet reserveren voor een auto…

denk aan: R5 GT Turbo(dan heb je er weer een R bij Wink )
r 19 16v
VW Polo G40
VW Scirocco
Lancia Delta
etc. etc.

maar dat zijn natuurlijk niet de auto’s die je zoekt….Maar kijk eens rond en zoek wat prijzen. Saxo? Xantia’tje?Megane? aldanniet in diesel uitvoering…

R19 16V phase 1….......Heerlijk ding was dat Rolling Eyes

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten

- ID/DS D-Super
Gepost: 07 april 2005 12:15 AM
  [ # 9 ]
PBO schreef:

Over die Peu: ik zou me niet al te rijk gaan rekenen, vaak valt het bij de schadevaststelling tegen wat je nog terugkrijgt voor een total lossje, zeker met zo’n km. stand.

Volgens mij loop ik nu wel ver op de zaken vooruit. Surprisedops:  (Komt omdat schadebehandeling m’n werk is)

In elk geval sterkte met vrouwlief en succes met de zoektocht naar een mooie Cit.

hoe moet ik dat zien dan.. 
dit geeft carbase van autoweek op:

verkoop    € 3.700
inkoop    € 2.800
bouwjaar
/maand    juni 1997
kilometerstand    235000 km 

wat hou ik daar in de praktijk aan over ?

Profiel  

Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 221

Gepost: 07 april 2005 12:39 AM
  [ # 10 ]

Hou vooral goed in de gaten hoe het met je vrouw gaat. Die auto is vreselijk jammer, maar toch een heel stuk minder belangrijk!

Wij hebben toevallig vorige week ook in een kettingbotsing gezeten en we zijn vooral erg blij dat we er heel uit zijn gekomen. Wel heeft mijn vriendin last van hoofdpijn en schouder en ik van hoofdpijn en borst. Vergelijkbaar dus. Voor de zekerheid even langs de huisarts geweest en die zei dat het *normaal* is na een auto-ongeluk dat je pijn hebt op steeds wisselende plaatsen en dat het normaliter zo’n twee tot drie weken duurt. Let dus goed op dat het inderdaad beter wordt!

V.w.b. die auto denk ik dat PBO bedoelt dat het ervan afhangt hoe je bent verzekerd. Als je alleen WA of WA plus verzekerd bent, heb je kans dat je vrouw deels aansprakelijk is en dat je dus (bijna) niks terug krijgt. Als je All Risk verzekerd bent, is het de dagwaarde en die ligt volgens mij nog onder de inkoopwaarde.
Succes iig en beterschap voor je vrouw.
(en succes met zoeken naar een nieuwe Citroën)

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 07 april 2005 12:41 AM
  [ # 11 ]

beterschap aan sannie…

Lelijke Eend schreef:

Geluk bij een ongeluk: je hebt nu dus een mooie kans om een Cit te kopen (CX 2000 super zoals je al zei, bijvoorbeeld). Voor iemand die een forum over Citroëns gestart heeft heb jij n.l. wel erg weinig Citroëns

maar wel een mooie, 3de neus DS(uper….) kwijlder de kwijl…

Een eend zal wel niks zijn he erik?  Rolling Eyes

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 07 april 2005 12:46 AM
  [ # 12 ]

Dat is lastig in te schatten, is o.a. afhankelijk van de algehele staat van de auto (vóór de aanrijding). Ik weet niet hoe je de 106 hebt verzekerd, waarschijnlijk alleen WA of WA beperkt casco. In dat geval zou je bij de verzekeraar van degene die achterop geknald is een expert moeten inschakelen, die dan de schade vaststelt.

Bovendien, als je rekening houdt met weinig, kan het uiteindelijk weer meevallen. Ik heb echter al wel meegemaakt dat mensen na vaststelling van de schade verontwaardigd opbellen, waarom ze maar zo weinig voor hun bakkie terugkrijgen (hoewel dit wel in overleg met de eigenaar gaat). Je moet wel rekenen dat het een VERZEKERINGSexpert (“ons ben zuunig”) is, die de schade vaststelt. Die houdt natuurlijk geen rekening met de (onbetaalbare) emotionele waarde van de 106 Twisted Evil

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 07 april 2005 12:46 AM
  [ # 13 ]

Om te beginnen ben ik blij dat je vrouw nog ok is. Ik hoop voor haar dat hier geen rare dingen uit voor komen gezongheids gewijs. Ik wens haar veel sterkte toe.

Wat betreft de Peu ben ik het PBO eens. Inkoop waarde is geen dagwaarde. Dagwaarde is gemiddelde waarde van de handels waarde. Meestal worden er meerdere handelaren gebeld om te vragen naar wrak waarde en waarde in rijdende staat. Het uit te keren bedrag is dagwaarde min hoogste bod handelaar. Het wrak is dan weer voor de eigenaar. Soms kan het zo zijn dat een verzekeringsmaatschappij de auto doorsluist naar die handelaar en het geld komt naar de eigenaar. Soms zit daar zelf een bemiddelingsfee tussen. Kijk dus uit wat je doet en bel zelf ook enkele handelaren.

Dan wordt er een gemiddelde waarde genomen van de waarde als rijdende auto. Als ik het zo inschat denk ik dat de peug een dagwaarde heeft van €1500. Gezien de courantheid van de auto de kleur(licht Blauw zonder metallic). Carbase prijzen zijn prijzen die er voor gevraagt worden met een looptijd van 90 dagen. Bovendien is het een gemiddelde vraagprijs dus geen reeel bedrag voor dagwaarde.

Dus stel nou de dag waarde is €1500 en een handelaar bied €500 voor het wrak krijg je €1000 van de verzekering.

Peter

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 07 april 2005 02:14 AM
  [ # 14 ]
Bassman schreef:

Wil je vrouw misschien toch niet liever een echte SIMPELE KLEINE auto? Wink  Very Happy, (iets met airbags of zo) of heeft ze daar helemaal niks over te zeggen Confused

Ik ben het helemaal met Bassman eens. Mijn vrouw reed in een koekblik van een Fiat (eerst Panda, daarna Uno), maar ik vond dat maar nix. Papa wel ingepakt in de airbags en mama niet? Nop! Dus hup, C3 aangeschaft. (kost wel een paar centen, maar dan heb je ook wat).

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 april 2005 12:18 PM
  [ # 15 ]

Dat is wel even schrikken ja. Hopelijk is alles zo genezen en openbaren er zich geen slepende dingen. Ik hoop dat die golf spelende zweed niet in een Audi A3 3.2 V6 reed?

Over de vervanger: Voor 3000 euro kan je bij http://www.aagarage.com een laag dak prestige uit 1977 kopen… invoer 150 euro voor de keuring ofzo. Mijn CX is ook nog altijd beschikbaar Smile, maar er zit wel plaatwerk aan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook