Wat bedoel je eigenlijk met de volgende punten:
- Nieuwe klepseals en kleppen stellen (of is dat te lastig?)
Met klepseals ben je wel even zoet, zelfs al heb je speciaal gereedschap zodat je de kop kunt laten zitten. En kleppen stellen moet je sowie so na het vervangen van de klepseals. De nokkenas moet er namelijk uit. Denk daarbij ook aan de d-riem die je niet voor een 2e keer moet opspannen. En als je dan toch bezig bent onderwerp je natuurlijk ook de rollen en de waterpomp aan een kritisch onderzoek.
Al met al dus best veel werk, ook al omdat je er zoveel extra werk bij krijgt.
- benzine tank ontluchten, eventueel nieuwe vulpijp
Bedoel je dat je ontluchting lekt? Dat zit ook vaak bij het slangetje bij het linker achterwiel. Dat is beter te doen als de uitlaat er toch onder vandaan is, je moet de tank laten zakken om erbij te kunnen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Over de klepseals: hmmm. Ik wist niet dat dan de distributie er ook weer opnieuw op moest. Er zit net een paar maanden een nieuwe om. Als er iemand komt meehelpen bij de sleutelmeeting die weet hoe dat (klepseals/nokkenas?/stellen) moet, dan kan het natuurlijk wel. Tenminste, dat ligt wel aan hoe lang de klus ongeveer duurt. Hoe lang heb je daarvoor nodig? En anders, wat kost die grap ongeveer bij de garage (zeg duckservice Leek)?
Op de lijst met dingen die moeten gebeuren staan ook best wat zaken die ik al in mn eentje kan doen hoor (zoals carb reviseren, lichtjes, voorraadbol vervangen). Dan blijft er dus meer tijd over voor de moeilijke dingen waar ik echt hulp bij nodig heb. Zoals ook de uitlaat.
Over de uitlaat/tank: Ik weet niet precies wat er gaande is. Daarvoor heb ik bijvoorbeeld ook iemand nodig die dan een diagnose kan stellen. Wat ik wel weet is dat tanken bij mij heel lang duurt omdat de benzine er weer uit komt gutsen als ik voluit tank. Volgens de vorige eigenaar zijn wel de benzineslangen vervangen…
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik wil dan trouwens meteen de hele uitlaat vervangen. De delen van de oude uitlaat die nog goed zijn doneer ik dan aan het magazijn.
Waar kan ik het best een nieuwe uitlaat bestellen? Op MP staat bijvoorbeeld steeds zo’n advertentie voor uitlaten voor o.a. de BX.
Is dat dan goed?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
CitZX1.8iFurio schreef:Over de klepseals: hmmm. .
Als deze te ver zijn versleten dan kan het zijn dat je ook kleppen moet vervangen. Door te veel ruimte gaan de klepstelen slijten vandaar.
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Dit is eigenlijk geen onderwerp die onder dit forum gedeelte past.
Dit hoort thuis onder BX gedeelte.
Hier behandelen we hoofdzakelijk Meetings en BX Club zaken.
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Uitlaat zou ik gewoon bij de automaterialen zaak halen van bosal.
Monteren is ook wel makkelijk te doen (als je dingen vooraf wilt doen)
Verder ben ik van mening dat je pas nieuwe distributieriem er nog wel een 2e maal omheen kan.
succes
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Klopt.
Organisatorisch: mensen zoeken (van de bx-club) die mij willen helpen met sleutelen hier.
Technisch: wat moet er precies met mijn auto gebeuren. hier:
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Met een aantal dingen van je lijstje wil ik je wel helpen
Maar het is zo’n takke end weg
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Het is inderdaad een takke eind weg voor jou.
Denk er maar even over na. Je hulp is iig heel erg welkom.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Misschien dat ik met de trein kan komen??
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Hoeveel mensen heb je nu geregeld? Op zich vind ik het wel leuk om bx mensen lekker te sleutelen! Leerzaam en ook ik bezit enige kennis
BasisBIX schreef:Misschien dat ik met de trein kan komen??
wat kom je doen dan, helpen stickers plakken?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Anders ga jij ook Henk, ik weet zeker dat je een waardevolle toevoeging als koffieschenker kan zijn
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Tuurlijk kom ik ook! Ik ga alleen met de gasbak…. Dus het kan nouja ik weet wel zeker dat het heeeel laat wordt voordat ik er ben.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
BX19TZI schreef:Tuurlijk kom ik ook! Ik ga alleen met de gasbak…. Dus het kan nouja ik weet wel zeker dat het heeeel laat wordt voordat ik er ben.
gasbak die maar niet door wil gassen