Hallo,
Hier hebben wij even een kleine discussie
Mijn vrouw zegt dat een vriendin van haar een eend heeft gehad met een dicht dak.
Ik was in de veronderstelling dat 2cv’s altijd zo’n een open dakje hadden.
Wie heeft het verlossende antwoord??
Een 2cv is bij mijn weten altijd met roldak geleverd, maar ik zie regelmatig eenden rijden met een hardtop. Misschien was het toendertijd een optie?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
yep was een optie
polyester hardtop.
dus je vrouw had een beetje gelijk
en jullie ook
Citroen c32 Hilton XLS
We willen namelijk iets met een open dakje, en een traction avant is nog een beetje te hoog gegrepen (vooral financieel)
Van al heel lang wil ik graag een eend. Ik vind het schitterende auto’s. Vooral ook omdat ik denk dat ik handig genoeg ben om zelf veel onderhoud aan de auto te verrichten. De moderne auto’s moet je bijna een IT-er voor zijn ipv een automonteur.
Nu heeft ze me vandaag gezegd dat als de verbouwing af is we er beter naar gaan kijken…. een eigen huis is toch nooit af!
haha, we zijn nu bezig met de badkamer, dan de slaapkamers van de kinderen (2 stuks) dan de woonkamer en dan de keuken nog. Dus het zal wel een 5-jaren planning worden, maar dat is geen probleem. Dan kan ik mij eerst eens goed gaan verdiepen of ik het aan durf (het knutselgedeelte). Maar aangezien wij hier ook zelf verbouwen, en moeders de vrouw ook erg handig is en wij ook nog eens goed samen kunnen werken (ja, echt!) denk ik dat dat wel goed moet komen.
Zo, is een heel verhaal geworden, maar daar is een forum geloof ik toch voor
Einepyk schreef:We willen namelijk iets met een open dakje, en een traction avant is nog een beetje te hoog gegrepen (vooral financieel)
Van al heel lang wil ik graag een eend. Ik vind het schitterende auto’s. Vooral ook omdat ik denk dat ik handig genoeg ben om zelf veel onderhoud aan de auto te verrichten. De moderne auto’s moet je bijna een IT-er voor zijn ipv een automonteur.
Nu heeft ze me vandaag gezegd dat als de verbouwing af is we er beter naar gaan kijken…. een eigen huis is toch nooit af!
haha, we zijn nu bezig met de badkamer, dan de slaapkamers van de kinderen (2 stuks) dan de woonkamer en dan de keuken nog. Dus het zal wel een 5-jaren planning worden, maar dat is geen probleem. Dan kan ik mij eerst eens goed gaan verdiepen of ik het aan durf (het knutselgedeelte). Maar aangezien wij hier ook zelf verbouwen, en moeders de vrouw ook erg handig is en wij ook nog eens goed samen kunnen werken (ja, echt!) denk ik dat dat wel goed moet komen.
Zo, is een heel verhaal geworden, maar daar is een forum geloof ik toch voor
Ik nodig je uit in het cifocafe
daar kun onen off topic een heleboel kwijt.
als jullie de verbouwinmg klaar hebben is er geen betaalbare eend meer te vinden
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Mijn vrouw zegt dat een vriendin van haar een eend heeft gehad met een dicht dak.
2cv bestel wellicht?
Jeroen
kijk hier is een
Citroen c32 Hilton XLS
@jeroen:
Zover ik weet geen besteleend
@geoarthc35
Werden ze zo geleverd? die zal wel een beetje gepimpt zijn of niet??
enne jullie bewaren maar een(d) voor mij hoor! we zitten nu in de “help mijn man is klusser-fase” en om te voorkomen dat die sjaak bij mij op de stoep komt te staan gaat de klus even voor
En het cifo-cafe hou ik niet bij. tegen de tijd dat ik alles gelezen heb is er weer een pagina bij ops:
Alle eenden hebben gewoon een open dak. Net zoals alle vrouwen de baas zijn
Als de eend al is voorzien van en polyester dak dan is dat inderdaad een optie. Maar ook die kan gedeeltelijk open
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Jeroen-citroen schreef:Alle eenden hebben gewoon een open dak. Net zoals alle vrouwen de baas zijn
Als de eend al is voorzien van en polyester dak dan is dat inderdaad een optie. Maar ook die kan gedeeltelijk open
Niet alle polyester daken kunnen open. Er zijn in ieder geval in Denemarken aftermarket Citroen daken geleverd die helemaal van polysester zijn, incl achterruit met verwarming, en die zijn uit 1 stuk, en kunnen dus niet open. In NL 1 maal zo’n dak gezien op een NL eend. In Denemarken meerdere gespot.
Kennissen van ons hebben ook zo’n dak, en het is dan wel aftermarket, maar wel door de citroen dealer aldaar geleverd. De halve daken die open kunnen, die kenden ze daar niet.
De daken die in NL zijn geleverd (of ze echt van Citroen zijn weet ik niet) bestaan dus feitelijk uit 3 delen. Achterste deel met de ruit en ophanging voor de achterklep (gewoon die van de eend) een midden deel dat vast wordt gemonteerd en een voordeel dat over het midden deel heen kan schuiven en zo kun je dus met een half geopend dak rijden.
Greatnix Spookeend