4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

Welke kleur dash verlichting prefereren jullie?
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12516

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 november 2004 12:23 AM
  [ # 46 ]

Nu we het toch even over dashbordverlichting hebben.

Voor de mensen die de lampjes van hun instrumentenpaneel willen vervangen. Ik heb vandaag op de HCC beurs in Utrecht bij een Duitse stand een zooi van die 1,2W 12V insteek lampjes gekocht voor €0,10/stuk. In de gemiddelde Citroen (AX, ZX, Xsara, Xantia, etc) gaan er iets van 25 a 30 lampjes in, met de lampjes in de middenconsole zit je zelfs op nog meer lampjes. In de automaterialenzaak kosten die dingen iets van €0,50 a €0,60 kosten, vroeger gewoon 0,50 guldencent Evil or Very Mad

Deze stand is te vinden in hal-12. Als je via hal 11 binnenkomt ga je naar de eerste rij aan de rechterkant, in deze rij is het ergens in het midden aan de linkerkant.

De standhouder keek raar op toen ik zei dat ik er 50 stuks wilde. Hij vroeg wat ga je ermee doen? Ik zei die zijn voor mijn “PKW”, ich habe ein mooie Citroen.

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 690

Gepost: 07 april 2005 01:14 PM
  [ # 47 ]

Even een topic-kick: na even met de DS te hebben gereden vind ik dat gewone gloeilampjes icm een mooi dashboard zelf ook best te pruimen zijn. Dat zag je bij oudere Mercedessen ook (maar dat waren lelijke dashboarden!)  Laughing

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 april 2005 03:03 PM
  [ # 48 ]

Ik vind de standaard dash-verlichting in mijn Xantia wel mooi, groen met rode wijzers.
Helaas is er één of meerdere lampjes in het midden van de klokken gisteren kapot gegaan, ik heb daar dus nu een donker gebied. Volgens het Haynes boek zitten er van die lampjes met fitting eraan erin, die zijn helaas duurder dan die insteek lampjes zonder fitting. Confused

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 690

Gepost: 07 april 2005 03:14 PM
  [ # 49 ]

In onze Picasso heb ik de indruk dat het lichtje (?) dat aan de rechterbovenkant van het digitale display zit, ook de geest heeft gegeven. Het is nl. moeilijk om de temperatuur af te lezen. Maar ergens in een topic op Planète Citroën (Frans forum) stond een Duister die zijn groene Pic-verlichting blauw had gemaakt! Dat was wel heel mooi!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 april 2005 03:32 PM
  [ # 50 ]
M&M schreef:

Blauw = VW -> niet in mijn Citroën dus Evil or Very Mad

Laughing  Wink

Oh? Ik had nog blauwe ledjes over die je zo erin kan steken Wink

Ik vervang alleen de lampjes voor de verlichting, de andere lampjes gaan niet zo snel stuk, want die branden niet continue.
Deze lampjes kosten iets van €1,50/stuk en 30 van deze lampjes kopen vind ik een beetje te veel van het goede, voor een ZX kosten ze €0,50 en dan is het financieel wel lonend om ze allemaal te vervangen.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 07 april 2005 05:48 PM
  [ # 51 ]

Hoe staat het eigenlijk met je LED achterlichten project? Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 april 2005 12:00 AM
  [ # 52 ]
Simpele Ziel schreef:

Hoe staat het eigenlijk met je LED achterlichten project? Wink

Ehm Ja, is een beetje in de vergetenheid geraakt en inmiddels is de ZX verkocht. Ik heb wat zitten experimenteren, maar kreeg niet genoeg lichtopbrengst eruit, een oplossing zou zijn meer ledjes, helaas zijn die felle Leds erg duur.

Heb overigens vandaag de lampjes in het instrumenten-paneel van mijn Xantia vervangen, gisteren gingen er opeens 2 stuk en had ik een nogal donker paneel. Dankzij het Haynes boek kon ik de boel makkelijk losmaken, er zijn voor de verlichting slechts 3 lampjes, ik denk dat als je deze vervangt door blauwe, je dan best wel een mooi effect krijgt Wink

Profiel  

exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328

Gepost: 15 mei 2005 05:37 PM
  [ # 53 ]

mijn vader had een keer in vw passat Mad toen de Citroen naar de garage moest maar 1 ding wat ik wel mooi vond was dat het dashboard blauw was maar in de binnen spiegel zaten 2 rode lampje die zo het dashboard beschenen leek net sfeer verlichting..

Profiel  

Hans Vinkers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

- C3 1.6 Exclusive
Gepost: 12 december 2010 11:12 AM
  [ # 54 ]

meestal is de originele verlichting het beste, ik ben in mijn wijlen corrado g60 aan het experimenteren geweest:

de neon was erg fel, maar wel super mooi

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 12 december 2010 12:13 PM
  [ # 55 ]

Hatsjoe zeg! Wat komt er een stof van zo’n oud topic af!

Het ziet er uit alsof dat corrado dash indirect van boven verlicht wordt.
Mijn BMW heeft dat ook, 3 lampjes die de klokken van bovenaf beschijnen, achter rode filtertjes.
Die lampjes zijn traploos te dimmen van vol tot uit, en het licht wordt veel mooier verdeeld dan bij klokkenpanelen met lampjes aan de achterkant. Een fijnere klokkenbak ken ik niet.
In mijn C15 was het amberkleurig, wel prettig, maar iets roder vind ik fijner. Nu met het BX paneel erin is het groen, dat vind ik ook best te pruimen.

Blauw vind ik verschrikkelijk vervelend om voor mijn neus te hebben als het donker is, dat belemmert het zicht naar buiten teveel door het tegenlicht. Met rood is het ook veel makkelijker om contrast te zien.

Profiel  

Hans Vinkers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

- C3 1.6 Exclusive
Gepost: 12 december 2010 07:25 PM
  [ # 56 ]

Dat bedoel ik met meestal is de originele verlichting het beste !

Ik heb zelf nu een seat leon en daar zijn de platen van achter verlicht (denk ik) mooi rood, net als de oude audi’s.
Het enige jammere vind ik dat de lcd van de climate control een andere kleur lijkt te hebben als er zon op staat of het pikdonker is (van amber naar rood) en ik mijn radio er NET niet op kan afstemmen… ach ja we zijn dan ook wel verwend..

De corrado had de verlichting inderdaad vanaf de bovenkant; behalve het lcd’tje die had het vanaf de achterkant uiteraard. Die heb ik later ook nog vervangen voor een blauwe led (die ik zelf diffuus heb gemaakt door het bolle lensje er met een dremel af te slijpen)

De lupo die we als het goed is nog tot vrijdasg hebben heeft de vw blauwe verlichting, in het donker perfect te lezen, overdag met de zon er op vind ik het op de wijzerplaten toch wat minder….

De C3 die we nu hebben gekocht ipv de lupo heeft amber en dat zag er netjes uit

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 30 december 2010 11:53 AM
  [ # 57 ]

Ik heb een tijdje blauw plastic gebruikt in m’n Digit als filter in plaats van het originele donkere. Zag er op zich best leuk uit maar ben terug gegaan naar groen omdat de meeste instrumenten in WO2 vliegtuigen dat ook hadden.

Wat die groene kleur in die vliegtuigen betreft, dat was best een leuke vinding. Ze gebruikten namelijk speciale verf en beschenen het met UV licht. Zelfs de kaarten werden op die manier gemaakt. De reden was dat normale verlichting te makkelijk werd gezien door nachtjagers.

Dus dat lijkt me best een leuke modificatie, een aantal UV LEDs die vanachter je hoofd je dash beschijnen. Een klein beetje UVA van een paar LEDs is zo schadelijk niet, op een zonnige dag krijg je volgens mij meer.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook